Менеджер: як бути успішним управлінцем?
Коли працівник розпочинає свій кар’єрний шлях, він намагається виконувати роботу якнайкраще, багато вчиться, розвивається, щоб з часом отримати підвищення завдяки досвіду та навичкам.
Не дивно, що люди не хочуть стояти на місці. Хоча нова посада передбачає нові обов’язки та підвищену відповідальність, вона також пов’язана з більшими можливостями розвитку, вищою зарплатою і збільшенням впливу та ролі працівника.
Як і з будь-якою іншою посадою, для менеджера існує певний набір вмінь та навичок, що роблять його ефективним і успішним в управлінні людьми.
Підвищення на посаду менеджера
Підвищення на керівну посаду уже свідчить про успішність працівника. У нього попереду багато викликів - він повинен не тільки бути експертом у своїй галузі, чудово управляти, вміти вирішувати конфлікти, але й бути готовим до непередбачуваних моментів, швидко реагувати у кризових ситуаціях та мінімізувати напругу чи негатив у колективі.
Зазвичай, від менеджера очікують прагнення подальшого динамічного розвитку. Те, що його підвищили, не означає, що на досягнутому потрібно зупинитися. Дуже важливо, аби людина на цій посаді розуміла, що постійний розвиток, удосконалення і здобуття нових знань - це те, що повинно сприйматися як належне.
Менеджер має вміти оцінювати себе критичним поглядом, не діяти бездумно, вчитися на власних помилках, аналізувати свою роботу і не нехтувати поразками - з усього необхідно робити важливі висновки. Звичайно, не кожен це може.
Управлінцями стають різні люди, проте певний набір якостей може зробити такого працівника ідеальним для цієї посади.
Ефективний менеджер, який він?
Чи кожна людина може працювати менеджером? Звичайно, ні. Кращим кандидатом на посаду успішного директора буде працівник, який має саме ті якості, що можуть зробити його максимально придатним для цієї ролі.
Основні якості ефективного управлінця:
- вміє організовувати робочий час. Керівник повинен знати і вміти визначити, що є пріоритетом для нього і для його працівників. Він має бути ідеально організованим, знати, як ставити цілі і робити їх реалістичними. Успішний управлінець повинен передбачити, скільки часу може зайняти проєкт, вказати його етапи, постійно контролювати, чи все йде за планом, але усвідомлює, що це не завжди вдається, можуть бути надзвичайні ситуації, до яких слід бути готовим. Ефективний працівник на цій посаді не має проблем з управлінням собою та іншими людьми.
- впевнений у собі та своїх вміннях. Важко уявити хорошого менеджера, який не вірить у себе. І справа не у вихвалянні своїх вмінь чи досягнень. Потрібне чітке усвідомлення, що працівник цілком відповідає посаді, іншими словами, знаходиться на своєму місці. Якщо ж підлеглі сумніватимуться у компетенціях такого менеджера, а він не реагуватиме на їх дії, вважаючи, що не заслуговує на цю посаду, або є насправді заслабким для управлінця, персонал це відчує. Але такий керівник не матиме уже поваги і відповідного статусу у колективі, а співпраця стане набагато складнішою.
- чіткий у комунікаціях. Менеджер має уміти детально і чітко пояснити, що повинен робити його персонал, для чого і чому. Тут немає бути місця для непорозумінь. Коли управлінець делегує завдання, він повинен донести це працівникам, щоб усі знали свої обов’язки й не виникав непотрібний хаос і дезорганізація.
- здатен стратегічно мислити. Ефективний керівник знає стратегію діяльності, усвідомлює, до чого він прагне, вміє заохотити та мотивувати підлеглих до роботи. Такий управлінець повинен складати плани та реалізовувати їх.
- уміє керувати людьми та колективом. Важко уявити хорошого менеджера, який не має навичок управління підлеглими. Успішний керівник легко залучає працівників до нових проєктів, створює команду та вміє підібрати людей, які чудово впишуться в структуру компанії.
- постійно вчиться. Як ми вже згадували, менеджер повинен бути готовим постійно розвиватися, підвищувати свої знання та компетенції. Ефективний управлінець ніколи не зупиняється на досягнутому, завжди хоче бути в курсі подій, нових методів діяльності чи управління, опановує нові сфери знань.
дбає про розвиток свого персоналу. Керівник повинен дбати й забезпечувати постійний розвиток і себе, і своїх підлеглих. Його завдання полягає в тому, щоб працівники знали й вміли якомога більше, ставали експертами у своїй галузі та самі хотіли удосконалюватися.
- відкритий до людей, комунікабельний. Ефективний управлінець вміє розмовляти з людьми, помічає конфлікти, вирішує їх, завжди готовий вислухати думки підлеглих і реагує на їх потреби. У колективі менеджер повинен побудувати взаємовідносини таким чином, щоб працівники не боялися ставити запитання або висловлювати свої погляди. Мовиться не про те, щоб керівник дозволяв «вилізти собі на голову», а створив комфортну атмосферу, щоб підлеглі не відчували страх перед ним.
Посада управлінця, безумовно, не проста, вимагає постійного розвитку, терпіння та навичок керівництва. Тому не кожна людина на цій посаді буде успішною. Однак певні якості напевно зроблять так, що призначення на цю посаду стане «пострілом в яблучко» і працівник якнайкраще проявить себе у новій ролі.