Feedback - наскільки це важливо для співробітників?
Ви виконуєте свої обов'язки, але ніхто не коментує їх. Ви не знаєте, робите ви роботу правильно або неправильно. Але оскільки ніхто нічого не говорить, ви припускаєте, що все в порядку. Однак вас запросили поговорити з керівником. Ви отримуєте довгий список обов'язків, які виконуєте неналежним чином. У якийсь момент вас критикують за дії, зроблені так давно, що ви навіть не пам'ятаєте деталей.
Яка може бути реакція на таку ситуацію? Злість, почуття несправедливості, смуток, нудьга, відсутність мотивації.
Не дивно, що feedback (або зворотний зв'язок) дуже важливий для кожного підлеглого. Як це має виглядати і коли це дійсно ефективно?
Що таке feedback?
Feedback - це зворотний зв'язок, який ви отримуєте від керівника. Він оцінює вашу роботу, вказує, що потрібно виправити, в якому напрямку розвиватися, що ви робите добре, які ваші сильні і слабкі сторони.
Що дає вам feedback?
Завдяки зворотному зв'язку ви не відчуваєте себе у вакуумі, а знаєте, чи добре працюєте або робите щось не так, що потрібно поліпшити. Ви отримуєте підказки, в якому напрямку слід розвиватися. У вас є можливість обговорити деякі питання з вашим керівником і отримати цінні поради.
Як позначається на вас відсутність зворотного зв'язку?
Багато з вас бояться оцінювати свою роботу, це може викликати негативні емоції. Вам не приємно усвідомлювати, що ви робите щось не так, або що взагалі не можете виконувати свою роботу, живете ілюзіями. Однак не варто так засмучуватися. Начальство зазвичай надає не тільки погану інформацію. Оцінка носить комплексний характер, і розумний керівник завжди згадає про ваші позитивні сторони і здобутки. Крім того, без цієї інформації ви б стояли на місці і далі виконували роботу з помилками, яких ви, звичайно, не хочете. Тому багато співробітників цінують feedback і очікують її від начальства.
Що відбувається, коли немає зворотного зв'язку?
У такому випадку ви набагато сильніше нервуєте, ніж коли дізнаєтеся про свої помилки. Мовчання і невідомість дуже погано впливають на всіх. Може бути і навпаки - інформації немає, тому ви припускаєте, що все робите правильно. Таким чином, ви далі робите ті ж помилки, але не знаєте цього.
Вам також може здаватися, що ваша робота не важлива, ніхто і не помітить, якщо вашу посаду скоротять. Тому ви боїтеся, що в якийсь момент роботодавець просто звільнить вас.
Оскільки feedback відсутній, ви втрачаєте мотивацію до роботи, не залучені в роботу, не розумієте, навіщо це робити, оскільки, ймовірно, нікому немає до цього діла? У вас проблеми з концентрацією, ви нервові, і якість роботи знижується.
Зворотній зв'язок - як це повинно виглядати?
Яким повинен бути feedback? Чому ви відчуваєте потребу в отриманні відгуків і яким чином це вам допомагає? Як повинен поводитися керівник, щоб оцінка ваших дій мала сенс?
Перш за все, співробітники хочуть чути від керівника не тільки інформацію про свої помилки. Не забувайте, що якість вашої роботи впливає на роботу всієї компанії. Тому ви хочете, щоб керівник цікавився вашою діяльністю. Тільки тоді отримання зворотного зв'язку є правильним, не викликає гніву і розчарування.
Дуже важливо, щоб feedback відбувався на регулярній основі. Уявіть, що ви отримали відгуки про свої проекти, якими займалися два місяці тому. Швидше за все, ви вже навіть не пам'ятаєте, як і в яких умовах ви їх робили, щоб проаналізувати оцінку начальника. Підлеглим потрібен feedback поточної роботи, щоб підвести власні підсумки. Ви виконали завдання - потім повинні бути оцінені. Чим довше така дія відкладається, тим менше ви пам'ятаєте деталей, і зворотний зв'язок не матиме бажаного результату.
Крім того, ви очікуєте бесіди, а не просто передачі наданої інформації, без можливості обговорень або поради. Варто виділити для цього час.
Іноді вас можуть оцінити несправедливо. Все тому, що керівник представляє свою думку так, як ніби це факт. Досить підкреслити, що оцінка є результатом суб'єктивного почуття, тоді воно сприймається зовсім інакше.
Важко говорити про хороший зворотний зв'язок, коли вам нагадують про щось, на що ви абсолютно не впливаєте. Це як сказати, що хтось не задоволений вами, тому що йде дощ. Ви очікуєте, що зворотний зв'язок буде включати в себе те, на що ви дійсно впливаєте, і що можете змінити або поліпшити.
Чи повинен зворотний зв'язок викликати стрес?
Як ми вже згадували, багато людей бояться оцінювання. Однак ви повинні пам'ятати, що зворотний зв'язок дійсно важливий для якості роботи і розвитку. Він потрібен не тільки для визначення ваших помилок, але і для похвали добре виконаної роботи. Ідеальною буде фраза: «Ви робите це чудово, тому повинні ще більше тренуватися, це те, що у вас чудово виходить»!
Feedback не повинен викликати стрес. На нього потрібно дивитися як на шанс отримання корисної інформації від начальства. Коли все відбувається правильно, зворотний зв'язок принесе більше користі, ніж зла.