Як без вихвалянь розповісти про свої досягнення, щоб отримати підвищення: 3 основних стратегії

Усвідомлення власної цінності та значення особистих досягнень є просто необхідним для кар’єрного зростання. Уміла презентація себе може допомогти нам виділитися з-поміж інших кандидатів на посаду, на яку ми претендуємо та отримати бажане підвищення.

Гаррісон Монарт, коуч із розвитку та співзасновник Gurumaker, консалтингової компанії з питань лідерства, радить працівникам боротися із сором'язливістю та невпевненістю під час бесіди з керівництвом про свої досягнення. Якщо сказати та навести приклади про вплив вашої роботи на розвиток та успіх компанії, керівник зможе прийняти більш обґрунтоване рішення на вашу користь.

За словами багатьох тренерів з особистісного розвитку, до них часто звертаються працівники з проханням допомогти підібрати переконливі аргументи щодо їхньої високої кваліфікації  та професійності. Таким чином,  вони будуть мати перевагу над іншими навіть ідеальними кандидатами на посаду.

На практиці часто трапляється, що такі амбітні лідери неохоче розповідають про себе та свої досягнення. Вони часто вважають, що їхні професійні досягнення є найкращим доказом, а слова тут зайві. Страх виявитися «хвальком» змушує багатьох компетентних кандидатів  на вищі посади недооцінювати свої досягнення. Така ситуація не тільки не дає керівникам достатньо інформації для прийняття правильного рішення, але й говорить про те, що кандидату не вистачає лідерських якостей: сміливості, впевненості й уміння переконувати. А це важливі риси на керівних посадах, необхідні навіть у найскромніших організаційних культурах.

Наприклад, одного зі старших менеджерів податкового відділу великої консалтингової компанії в Британії двічі не підвищували, хоча була така нагода. У відповідь йому казали, що він повинен «бути впевненішим у своїх досягненнях» як керівник  команди та представляти їх сміливіше й впевненіше. Вищезгаданий керівник цінував своїх підлеглих більш охоче, ніж розповідав про досягнення, які насправді були його заслугою.

Річ у тому, що просування по службі рідко обумовлюється виключно високими досягненнями. Вирішальне значення має ще й спосіб їх подання. З цієї причини менеджери, які бажають підійматися вверх по кар’єрній драбинці, повинні робити це з користю для себе.

Пропонуємо 3 стратегії, які допоможуть вам подолати страх виявитися «хвальком» і створити конкурентну перевагу для вашої кандидатури на основі особистих результатів і компетентності.

1. Змініть своє мислення

Ми часто намагаємося уникнути того, щоб нас сприймали як зарозумілих та самовпевнених осіб, свідомо недооцінюючи свої досягнення. Щобільше, скромність є настільки бажаною рисою, що впевнено розповідати про свої досягнення вважається недопустимим. Але такі думки невірні.

Ви можете змінити це мислення, зосередившись на людях, з якими ви будете спілкуватися. Замість того, щоб ділитися своїми досягненнями для розширення можливостей, розглядайте їх як інформацію, яка зменшує невпевненість ваших співрозмовників. Людський мозок віддає перевагу повідомленням, які зменшують відчуття сумніву, і саме рішення щодо просування по службі дуже часто створюють враження чогось нечіткого, не зрозумілого й суб’єктивного. Ясно представляючи свої досягнення та внесок в успіхи компанії, ви допомагаєте зацікавленим сторонам прийняти найбільш відповідне рішення з точки зору фірми.

2. Створіть емоційну дистанцію

Розповідь про подробиці своїх досягнень може викликати дискомфорт, тому варто вивчити кілька прийомів, які допоможуть контролювати свої емоції. Наприклад, просто відкиньтесь на спинку стільця, на якому сидите під час розмови про особисті здобутки, що сприятиме досягненню більшої психологічної дистанції. Або уявіть, що співрозмовник знаходиться далеко від вас (що і не так складно в часи популярності Zoom). Це може зменшити емоційне сприйняття, запобігти збентеженню чи сорому, які часто виникають під час зустрічі. Завдяки цьому ви зможете говорити впевненіше й набагато переконливіше.

Інша популярна техніка для створення емоційної дистанції — використання точки зору третьої особи, щоб описати себе. Представте власні досягнення так, ніби ви говорите про когось іншого, наприклад: «Михайло розробив нові канали продажів для нашого продукту, завдяки чому компанія перевищила 15 мільйонів річного доходу».

3. Розкажіть історію

Представлення ваших особистих досягнень у формі короткої розповіді про професійну кар’єру може дозволити достукатися до співрозмовників, уникаючи рефлексу відмови. Ви можете почати з моменту, коли ви приєдналися до компанії, згадати завдання, які виконували, виділити важливі моменти через свій внесок і досягнення.

Плавний перехід від одного етапу до наступного зробить історію більш цілісною. Замість того, щоб приписувати кожне досягнення певній ролі, яку ви відігравали в компанії, ви можете представити її так: «Після завершення кількох значущих проєктів під час мого перебування на посаді керівника відділу портфель наших каналів продажів збільшився на 300 дилерів»; «нам вдалося на 15% збільшити клієнтопотік під час мого перебування на посаді заступника регіонального директора».

Представляючи свої досягнення в формі розповіді, що привертає увагу, ви відволікаєтесь від тривоги представлення власної кандидатури, дозволяючи співрозмовнику бачити ваші досягнення прозоро.

У кожній більшій організації, на певному рівні ієрархії, кожен унікальний, тому виділитися з-поміж інших зі схожими компетенціями непросто. Тому людям, які прагнуть стати лідерами, слід пам’ятати не лише про досягнення результатів вище середнього, а й про їх чітке подання.