Впевненість в собі на роботі: як тренувати своє его
Впевненість в собі - магічне поняття, до якого прагне більшість. Його не можна плутати з нарцисизмом - впевнена у собі людина добре знає свої сильні сторони і зосереджується на них у своєму житті, але вона також знає про свої слабкості. Впевненість в собі корисна у всіх сферах життя, включаючи вашу професійну кар'єру.
Ваша мета - ваші сильні сторони
Хоча впевненість в собі повинна розвиватися всебічно, визначення конкретної мети, яка буде переслідуватися, може істотно допомогти. Варто почати з цього: до чого я прагну і які якості мені потрібні для досягнення того, чого я хочу? Що у мене вже є і над чим мені потрібно працювати?
Такий короткий виклад ваших плюсів і мінусів в контексті конкретної дії дуже мотивує - з одного боку, ви усвідомлюєте, що не зовсім підготовлені до цього (хоча завжди знаєте про це підсвідомо); з іншого, ви розумієте, що багато здібностей та навичок у вас вже є. Так що завдання може бути виконане навіть якщо вам потрібно докласти певних зусиль для власного розвитку під час цього.
Концентрація уваги на своїх сильних сторонах підвищує зацікавленість і ефективність роботи. Крім того, людям, які усвідомлюють свою власну цінність, легше чинити опір на будь-яке прохання про допомогу.
Шкідливі звички можна подолати
Звичка - це друга натура людини. Цицерон говорив ці слова більше 2000 років тому, але навіть сьогодні важко з ними не погодитися. Тому людський мозок звикає до протоптаних стежок і набагато швидше реагує на знайомі подразники. Ось чому так важко позбутися довготривалих звичок і ліні, навіть якщо ви свідомо розумієте, що в кінцевому підсумку вони вам шкодять.
Однією з таких звичок може бути негативне мислення про себе. Іноді важко вирватися із замкнутого кола звинувачень себе в думках, це заважає вам виконувати нові завдання. Слід пам'ятати, що впевненість в собі і позитивна самооцінка нагадують м'язи - щоб бути по-справжньому сильними і використовувати їх, необхідно постійно тренуватися.
Як тренувати свою впевненість? Перш за все, варто почати думати про себе позитивно - однак це банальне і обгрунтоване твердження має чимале значення. Коли ви думаєте, що з вами щось не так, знайдіть в цьому хороші моменти. Ви працюєте повільно і не встигаєте за своїми колегами, які намагаються досягти своїх цілей? Зате ви робите все акуратно, впевнено і точно. Ваша зовнішність не задовольняє вас? Насправді, це не має ніякого впливу на те, що ви робите на роботі. Чим більше ви починаєте зосереджуватися на позитивних моментах навколо себе, тим швидше ви побачите, що ваші колеги не звертають стільки уваги на ваші недоліки, як ви думали.
Конструктивна заздрість підвищує довіру
Коли ви дивитеся на своїх колег, у яких справи йдуть краще, ви можете відчути заздрість. Тоді найчастіше приходять думки, які зменшують вашу цінність. Ви думаєте: «я ніколи не буду таким, я не зміг би цього зробити». І залишається лише крок до невпевненості в собі: «мене ніколи не підвищать, так як всі інші кращі за мене».
Заздрість - це почуття, яке дуже часто супроводжує вас і, як правило, сприймається вкрай негативно. Однак Зигмунд Фрейд стверджував, що всі досягнення людства виникли саме через заздрість до досягнень інших. Можна зробити висновок, що заздрість також може бути конструктивною. Важливо тільки змінити до неї підхід. Коли ви бачите, що хтось досяг успіху, тому що у нього є навички, яких вам не вистачає, ви повинні подумати: «я поки не можу цього зробити. Але я можу придумати схожий проект».
Що якщо ви боїтеся? Страх - це природна реакція на те, що вам невідоме, не можете це зробити і з чим не стикалися. Тому його не слід ігнорувати або уникати, а аналізувати. Якщо страх, наприклад, пов'язаний з приходом у нову команду, варто спокійно сісти перед зустріччю і проаналізувати вашу ситуацію. «Як мені поводитися серед людей, яких я вже знаю і які мене приймають? Які мої сильні сторони в спілкуванні з людьми - посмішка, доброта, почуття гумору? Як я діяв раніше, коли опинився в такій ситуації?». Дайте собі відповіді на ці питання. Приборкання страху і запам'ятовування того, як ви стикалися з подібними ситуаціями в минулому, допоможуть зменшити стрес і показати свої сильні сторони, підвищити впевненість.
Тривога і сумніви також можуть з'явитися під час виконання якої-небудь дії - навіть невелика невдача є причиною для розчарування. На цьому етапі варто зупинитися і змінити свою точку зору. У кожного є моменти глибокого відчаю в житті, але також і моменти, коли людина відчуває себе дійсно добре і може перевернути гори. Ці позитивні ситуації слід згадувати час від часу, коли щось йде не так. Варто зосередитися на них, пригадуючи якомога більше деталей - хто був поруч, у що були одягнені, які кольори і запахи оточували вас. Такі асоціації вивільняють позитивну енергію і дійсно зміцнюють самооцінку.
Критика? Вона тільки зміцнює впевненість в собі
Критика - конструктивна і мудра - дійсно хороший інструмент, який мотивує до розвитку. Проте, часто трапляється, що люди з низькою самооцінкою сприймають критику як атаку, замикаються в собі і вважають себе некомпетентними, нездатними ні на що і чекають навіть звільнення.
Насправді критика означає прямо протилежне - якщо керівник дає відгук співробітнику про його дії, це означає, що він хоче, щоб підлеглий працював ще краще і ефективніше. Він цінує його роботу, намагаючись допомогти йому рости. Вказуючи на недоліки і розповідаючи, як їх виправити, ваші колеги вважають співпрацю з вами плідною і хочуть вашої подальшої участі.
Варто пам'ятати, що мова йде про позитивну критику. Отже, вам повинні вказувати на проблему, пропоновані методи її вирішення і інформацію про те, яким повинен бути кінцевий результат. Однак, якщо хтось критикує вас в загальному, без конкретизації помилок, не варто сприймати це взагалі. Тоді слід запитати, що відбувається, чого не вистачає і як це виправити. Однак ніколи не потрібно приймати таку неконструктивну критику - вона нічого не дає доброго і свідчить погано про людину, яка її висловлює.
Заколот? Ні - посмішка!
Найбільшим ворогом розвитку і досягнення цілей є пасивність. Люди, які завжди піддаються думкам інших, не мають або не можуть висловити свою власну думку, бояться проявити ініціативу, найчастіше відштовхуються на задній план і використовуються. Це може викликати опір, а в тривалому періоді навіть агресію.
Ось чому варто уникати пасивності. Мова йде не про агресивне вираження власної думки чи заборону іншим говорити, нав'язування власних проектів за рахунок інших і «ходіння по трупах». Впевненість - це спокій, конкретне вираження вашої власної думки, аргументів і врахування інших поглядів. Це здатність досягти компромісу (компроміс не означає повністю згоду з думкою співрозмовника). Завжди варто зосередитися на спокійному, практичному підході, які підсилюються додатковою посмішкою. Завдяки цьому оточення сприймає такого співробітника як впевненого в собі, відповідального, але в той же час доброго та такого, який заслуговує на довіру.
Як бачите, впевненість в собі - це не риса характеру - це навичка, яку ви можете і повинні тренувати самостійно. Це дуже корисно в професійній кар'єрі, тому що дозволяє вам використовувати свій потенціал, розвивати свої вміння, послідовно і успішно добиватися своєї мети.