Що не варто говорити своєму керівнику?

Чи можна розмовляти зі своїм босом про все, що забажаєте? Ми часто замислюємося над цим питанням, особливо якщо в компанії панує дружня атмосфера.

Завжди варто пам’ятати, що керівник – не звичайний колега по роботі й, перш за все, він дбає про розвиток компанії.

Чого не варто говорити начальнику? Яких виразів й тем неодмінно слід уникати, розмовляючи з ним? Прочитайте нашу статтю, де ви знайдете відповіді на ці запитання.

Що не говорити директору?

Є деякі вислови, які можуть не сподобатися керівникам. Якщо атмосфера на роботі дружня, ми тривалий час працюємо в одній компанії та почуваємося комфортно, може скластися враження, що говорити директору можна будь-що.

Що ж таки не варто казати:

  • «Мені за це ніхто не платить» - начальник просить вас виконати додаткове завдання? Просто зробіть це, якщо не у даний момент чи день, то попередьте, що як тільки будете вільні від поточних завдань, відразу виконаєте.
  • Так, вищенаведене твердження часто може бути сказане у формі жарту, але навряд чи воно є правильним, і керівник не повинен його чути. Якщо ви не впевнені, як саме слід виконати нове завдання – просто запитайте поради. Не натякайте, що ваш бос платить вам занадто мало, щоб вимагати. Такі «розмови» про підвищення не принесуть користі, говорити про збільшення оплати потрібно зовсім не в такому ракурсі.
  • «У мене жахливе похмілля» - якщо уже так трапилося, що вчора у вас був веселий вечір з друзями, де ви випили занадто багато алкоголю, вашому босу не потрібно знати про це. Керівник очікує від кожного свого підлеглого відмінної роботи, ефективності та гарної віддачі. Інформування директора про свій «нездоровий» стан негативно вплине на вашу репутацію. Керівник вважатиме вас невідповідальним працівником, адже ви знали, що попереду у вас робочий день і ви повинні врахувати це, відпочиваючи ввечері. Навіть якщо з босом у вас гарні, дружні відносини, оголошувати про своє самопочуття буде зайвим. Якщо ви справді почуваєтеся погано, та розумієте, що працівник з вас сьогодні буде ніякий, скажіть, що захворіли та залишайтеся вдома.
  • «У конкурентів я зароблятиму набагато більше» -  зазвичай ми обурюємося, коли начальник каже, що ми можемо звільнитися, адже на наше місце уже вишикувалася довга черга охочих працювати. Так, це не вірно, розумний керівник не може так виражатися. Це стосується і працівників, подібні твердження не повинен чути ваш директор. Погрози і шантажування такого типу не діють. У відповідь ваш бос може сказати, що ви звільнені, і взагалі не розумно лишатися на менш оплачуваній роботі, коли інший роботодавець готовий платити більше. Про підвищення та зміни умов співпраці потрібно говорити по-іншому.
  • «Не маю часу» - начальник дає завдання, а ви відповідаєте, що не маєте часу його виконати? Це не хороша тактика. Правильним буде вказати, над чим саме зараз ви працюєте, цим поясните, чому відразу не можете виконати нову роботу. Потім запитайте шефа,  яке завдання є пріоритетним. Ніколи не кажіть «не маю часу».  Якщо бос про щось у вас просить, це, швидше за все, важливо для компанії.
  • «Після роботи я взагалі нічого не роблю» -  цим ви натякаєте, що після повернення з роботи ви не маєте чим себе зайняти та повністю вільні. Тому коли наступного разу він попросить вас залишитися довше в офісі, чи взяти додаткову роботу, не дивуйтеся.
  • «Мій колега постійно дивиться в телефон» - вас не бентежить, що ваш колега добре працює, хоча у нього завжди є час погортати стрічку новин у соцмережах, перевірити новини, то ж ви «випадково» згадуєте про це своєму начальнику під час розмови? Це може бути не дуже добре сприйняте керівником, варто утриматися від подібних коментарів. «Доносячи» таку інформацію, більше шкоди буде саме для вас, а не для колеги з телефоном.
  • «У мене проблеми, я не можу цього зробити» - бос очікує, що ви вмієте розмежовувати приватне та професійне життя. Те, що відбувається поза роботою, не повинно впливати на виконання професійних завдань. Якщо у вас справді виникли особисті негаразди,  візьміть кілька вихідних, чи відпустку. У вас буде час, щоб все залагодити та повернутися готовими до роботи.
  • «Я не можу цього зробити» -  якщо начальник дає завдання, що виходить за рамки ваших обов’язків, це, швидше за все, означає, що він впевнений у ваших знаннях та вміннях. Не забувайте, на будь-якій роботі необхідно розвиватися та освоювати нові навички. Якщо ви не знаєте, як виконати завдання, попросіть допомоги.
  • «Я заробляю гроші в інших місцях» - не обов’язково вихвалятися про додаткові джерела доходу. Особливо, якщо ви наголосите, що не збираєтеся сильно викладатися на цій роботі, адже коштів вам не бракує. Цим ви даєте зрозуміти, що бос не має турбуватися про вас, оскільки ви, безсумнівно, без проблем дасте собі раду після звільнення.
  • «Я прочитав про це в інтернеті хвилину тому»  - це не дуже добре свідчить про вас, якщо ви в робочий час знаєте про усі події країни та світу. Керівник може зробити зауваження, що потрібно бути зосередженим на робочих питаннях. Тому, якщо ви користуєтеся інтернетом не в обідню перерву, не кажіть про це босу.
  • «Це виходить за межі моїх обов’язків» -  кожен працівник знає, що саме він повинен робити. Але усі добре розуміють, що це не остаточний список, часто доводиться виконувати щось інше. Коли завдання виходять за рамки обов’язків, вважайте це викликом. На роботі важлива гнучкість, це варто пам’ятати.
  • «На попередній роботі ми робили це краще» - порівняння недоречне і, безумовно нічого не дасть. Замість цього запропонуйте інше розв’язання проблеми. Не потрібно натякати на неефективній позиції компанії.
  • «Я цього не робив, це не моя помилка» - неправильно звинувачувати інших. Особливо, якщо це була колективна робота і частково вина на вашій стороні. Спробуйте виправити, а не вказувати, що в погано виконаному завданні винен колега з сусіднього столу.