12 речей, які необхідно встигнути в останні хвилини робочого дня
Як у вас закінчується робочий день? Ви можете просто чекати та дивитись на годинник, рахуючи секунди до виходу. Або можна використати цей час, щоб спланувати й полегшити наступний день.
Те, як ви закінчуєте кожен робочий день, впливає не лише на професійне життя, а й на особисте, стверджують експерти. Успішні люди намагаються щодня витрачати останні хвилини своєї роботи на підсумки досягнень та планування на завтра. З них варто брати приклад!
«Дуже важливо, як ви закінчите свій робочий день», – каже Майкл Керр, міжнародний бізнес-спікер і автор книги «Перевага гумору». «Це може покращити настрій, ваші особисті стосунки, загальний рівень задоволеності та якість сну», — додає Керр.
Лінн Тейлор, експерт з ринку праці, наголошує, що успішні люди мають хорошу звичку планувати список завдань, які їм доведеться виконати наступного дня.
Пропонуємо вам 12 речей, які треба зробити в останні хвилини праці:
1. Оновіть свій список справ
Успішні люди завжди стежать за списком справ, що постійно змінюється. Перевірте, що зробили за день, що ще залишилося у списку. Це допоможе вам нічого не забути завтра зранку.
2. Підтримуйте порядок на робочому столі
На виконання завдань йде набагато більше часу, коли ви перебуваєте в хаосі. «Наявність організованого робочого столу, упорядкованих документів, файлів, матеріалів полегшує мислення та ефективне визначення пріоритетів», - зазначає Тейлор. Сортуйте документи як на столі, так і в комп’ютері, щоб було легше та швидше знаходити їх, коли вони вам потрібні.
3. Перевірте, чого ви вже досягли
Окрім зосередження на тому, що потрібно зробити, важливо також перевіряти те, що вже досягнуто. Просто приділіть одну хвилину, щоб переглянути заповнений контрольний список. Це дасть вам відчуття наповнення й гордості за себе, що може бути особливо корисним у довгий і виснажливий день. Якщо ви побачите відміченими «зроблено» кілька важливих справ, це втішить та буде мотивувати вас.
4. Знайдіть хвилинку на роздуми
Успішні люди не лише думають про проєкти, які вони завершили протягом дня. Вони також намагаються проаналізувати, коли і чому все пішло добре, або навпаки. «Досвідчені професіонали знають, якщо вони не вчаться, тоді вони не ростуть», — каже Тейлор.
5. Обирайте
Ви відповідаєте на телефонні дзвінки цілий день. Хоча деякі важливі, а інші менш важливі, багато з них можуть бути здійснені в останній момент. «Тут перевіряються ваші навички управління часом», — каже Тейлор. Успішні люди поділяють усі справи на термінові та ті, які можуть почекати. Довгі, суперечливі розмови краще проводити вранці, коли ви й ваш співрозмовник у найкращому настрої та повні сил. Відкладення такої розмови також дає час подумати над проблемою.
6. Зосередьтеся
У другій половині дня продуктивність падає, і є більша ймовірність відволіктися. Це природно, але потребує вашого втручання. Переконайтеся, що ви не відволікаєтеся на справи, не пов’язані з роботою, радить Тейлор.
7. Складіть список пріоритетів на наступний день
Успішні люди завжди перед від’їздом додому розставляють пріоритети на наступний день. «Це може бути дві чи три найважливіші справи, але запишіть їх, щоб знати, з чого почати наступного ранку», — зазначає Тейлор. Чим більше ви напишете таких завдань на аркуші паперу, тим вільнішим стане мозок від роздумів про них.
8. Складіть список зустрічей на ранок
Немає гіршого способу розпочати свій день, ніж, прийшовши в офіс, усвідомити, що за п’ять хвилин у вас важлива зустріч. Добре ознайомтеся зі своїм графіком, планування з вечора й візуалізація допоможуть у цьому. Таким чином, ви розпочнете свій день краще підготовленими, більш впевненими та менш напруженими.
9. Подякуйте іншим
Найкращі робочі відносини будуються на основі вдячності та визнання. Вироблення звички дякувати іншим в кінці робочого дня є надзвичайно ефективним способом збільшити власне щастя та створити гарне враження про себе.
10. Скажіть «до побачення» і «на добраніч»
Цих кілька слів, сказаних під час виходу з офісу колегам, — це недооцінений жест, який не вимагає особливих зусиль, але має гарний вплив. «Це нагадає вашому начальнику та колегам, що ви насамперед людина, а не просто співробітник», — каже Тейлор. Також ці слова сигналізують про те, що ви уже закінчили свій робочий день.
11. Залиште позитивні записи
Перед походом додому посміхніться. Це додасть вам психологічного «поштовху» для оптимізму, зробить розмову про підсумки роботи зі співробітниками легшою та приємнішою. Однією з важливих рис лідерів є те, що вони залишають гарне враження в кінці дня, тому вони починають наступний день у тій же атмосфері.
12. Вийдіть з офісу
Дуже важливим є покинути робоче місце вчасно. Не потрібно лишатися і працювати ще дві-три години. Необхідно підтримувати баланс між роботою та особистим життям, щоб відновити власні сили, присвятити час близьким чи зайнятися улюбленим хобі.