Графік роботи фрілансера

Існує думка, що фрілансери напевно наділені якимись таємними вміннями, адже можуть працювати майже у будь-яких умовах: вдома, біля моря, в кафе чи в ліжку. І справді, зосередитися на роботі у не надто сприятливій для цього атмосфері, може бути важко. Та це не єдина проблема фрілансерів.

Скласти постійний графік роботи такого працівника непросто. Але щоб не загубитися в щоденному вирі обов’язків і завжди знати, що найважливіше, ви повинні мати чіткий план. Однак неправильно складений графік роботи може викликати розчарування та призвести до повної відсутності мотивації. Чому це відбувається?

Коли графік роботи не приносить бажаного результату?

Графік роботи може розчарувати вас у випадку, якщо ви працюєте цілий день, а завдання не зникають зі списку, коли ви не досягаєте поставленої мети, працюєте надто довго, переносите задачі на наступний день. У вас складається враження, що ви не справляєтеся. Навіть працювавши багато годин поспіль, ви бачите, що запланований обсяг роботи не виконано, або зроблено не так як слід.

Такий спосіб роботи може призвести не тільки до руйнівного трудоголізму, але і до вигорання. Це дуже серйозні проблеми, тому варто організувати свою роботу таким чином, щоб такого не сталося.

Як ми вже згадували, фрілансер повинен бути добре організований:  він часто працює вдома, не має чіткого контролю, може сам вибрати робочий час. Але, як і офісний працівник, він повинен у певні терміни виконати роботу. Якщо фрілансер не в змозі мотивувати себе належним чином, згодом з ним не будуть співпрацювати, він втратить клієнтів і нові замовлення.

Правильно складений графік роботи

Як же ж спланувати свій робочий день, щоб максимально ефективно працювати та уникнути розчарувань, стресу й негативу? Ось кілька порад:

1. Оцініть власні сили та можливості

Фрілансерам не потрібно їхати в офіс, на зустрічі, вони самі собі начальники, встановлюють свій робочий час. Через це може виникнути ідея, щоб, наприклад, за три дні виконати обсяг тижневої роботи, і таким чином збільшити собі час відпочинку.

Вони щодня ставлять перед собою багато завдань, незалежно від того, чи зможуть фізично їх виконати. Однак під час роботи часто виявляється, що деякі пункти надто важкі й вимагають багато часу, або хтось зателефонував по роботі й обговорення нового проєкту тривало довго. І ось уже вечір, а після 17 години ваша енергія впала настільки, що ви не можете зосередитися повністю. Як результат -  із запланованих 10 завдань в кінці дня ви викреслюєте лише 3.

Але ви наче не розумієте, що ці 3 завдання були важливими та складними, і той факт, що вдалося їх виконати, уже є успіхом. Ви лише бачите перед собою список, у якому вас розчаровують ці 7 «недоторканих» пунктів. Ви змушені перенести це на наступний день, у якому уже є свої раніше заплановані ще 10 інших завдань…

У такій ситуації вам може здатися, що ви не справляєтеся, працюєте погано, не цінуєте зроблене. Щоб не потрапити у таку пастку, необхідно в першу чергу проаналізувати свої можливості та складати графік, який буде можливий для виконання.

2. Не обов’язково погоджуватися на кожне замовлення

Фрілансери, особливо на початку своєї роботи, іноді погоджуються на кожне замовлення, яке їм пропонують. Вони бояться втратити потенційного клієнта, який може виявитися перспективним партнером у майбутньому, або хочуть заробити чим більше грошей. В результаті такі працівники беруть на себе дуже багато завдань, а в підсумку виявляється, що вони не в змозі це виконати.

Тому не соромтеся сказати «ні». Як ми вже згадували в першому пункті, потрібно реально дивитися на свої можливості й знати, коли зупинитися. Не потрібно влаштовувати перегони за кількістю замовлень чи надмірними заробітками, якщо насправді ви не будете мати навіть часу, щоб все виконати. Той факт, що ви один раз відмовились, не означає, що клієнт більше до вас не звернеться. Потрібно лише правильно пояснити причину відмови. Це буде набагато краще, ніж погодитися, а потім пояснювати, чому ви не вкладаєтеся у терміни, або неякісно виконали роботу. Тоді ваша репутація точно буде зіпсована.

3. Не складайте графік «хвилина до хвилини»

Також трапляється, що людина запланує собі дуже багато задач, і в графіку немає ні хвилини вільної. І тут знову повторюється відомий сценарій - щось може змінитися, щось вимагатиме більше часу. Дві-три такі непередбачені ситуації – і все, ваш графік уже не наздогнати. Усім потрібні  часові рамки, але їх не можна встановлювати на хвилини, бо це майже ніколи не збудеться, а лише погіршить ваш емоційний стан та мотивацію до роботи.

4. Дайте собі право на помилку

З усіх вищезазначених пунктів випливає одне - кожен може схибити, оскільки не завжди вдається виконати запланований графік. Хтось може вам заважати, раптом доведеться кудись вийти, або з’явиться щось термінове. У таких ситуаціях, безсумнівно, стане у пригоді незапланований час.

5. Дозвольте собі поганий день

У вас болить голова, вам погано, або, можливо, ви намагалися щось почати робити з ранку, і нічого не виходить? Якщо можете собі це дозволити - візьміть вихідний день. Не силуйте себе, у такому стані ви й так зробите мало, і можливо, навіть виконану роботу доведеться згодом виправляти. Тому набагато кращий варіант – це нічого не робити. Добре відпочиньте, прийміть таблетку, якщо це необхідно, полежіть в ліжку, чи вийдіть на прогулянку. Зробіть щось, що допоможе відновитись, щоб завтра з новими силами та свіжою головою ефективно попрацювати.

6. Використовуйте вихідні дні

Якщо посеред тижня є день, коли немає роботи, ви можете використати його, наприклад, для відповіді на прострочені електронні листи, оновлення веб-сайту, інших завдань, які ви відкладаєте щодня. Ви наздоженете недопрацювання й у вас не буде відчуття того, що ви марнуєте цілий день.