Який ви працівник: проактивний чи неактивний?
На таке питання собі необхідно відповісти, оскільки це має вирішальне значення для вашого кар’єрного розвитку.
Але почнемо спочатку, тобто розглянемо, що таке проактивна позиція та що передбачає неактивне, а пасивне ставлення до роботи? Яких працівників цінують роботодавці більше? Відповіді ви знайдете у нашому матеріалі.
Активний працівник
Проактивний працівник визначається психологами як особа, яка не чекає розпоряджень керівника, вона винахідлива і може взяти справу у свої руки. Однак такий працівник робить це не лише заради успіхів компанії, де він працює. Для нього найголовніше - поставити для себе професійні цілі, які приведуть його до кар’єрного зростання та досягти їх у будь якому разі.
Проактивні співробітники завжди орієнтовані на успіх. Зазвичай вони мають певний шлях професійного розвитку та послідовно прагнуть подолати наступні етапи. Це люди, які мають власну думку, здатні висловити її та вказати, на їх погляд, кращі рішення.
Позитивною рисою ініціативних людей є відданість усьому, що вони роблять. Вони добре працюють у команді, можуть стати керівниками груп, шукають найкращі шляхи реалізації даного проекту, не потребують постійного контролю, нагляду та доручення їм завдань.
З іншого боку, ініціативні працівники не завжди подобаються колегам та керівництву. В основному це відбувається тому, що вони амбітні, виділяються на фоні інших, що іноді сприймається вороже у колективі
Неактивний працівник
Це повна протилежність ініціативній людині. Таке ставлення набагато частіше зустрічається на робочих місцях. Ці люди пасивні, вважають за краще отримувати команди і погано почуваються поза зоною комфорту. Вони просто виконують роботу, не привертаючи до себе уваги.
Загальною рисою пасивного працівника є лінь. Така людина може виконувати свої завдання з мінімальними зусиллями. Вона не зробить більше, ніж потрібно. Коли такого підлеглого попросять залишитися після закінчення робочого дня, він завжди буде просити про додаткову оплату. Найважливіше для нього у роботі – це отримати гроші, і він трактує працю лише як джерело доходу.
Неавктивний працівник не замислюється про причини професійних поразок. Він стверджує, що це вина керівника, або його колег. Така людина любить звинувачувати інших, дуже часто у всьому розчарована, хоча і відкрито про таке не заявляє.
Тому роботодавці зацікавлені у працевлаштуванні активних та ініціативних людей. Лише з такими підлеглими є реальні шанси на успіх та розвиток.