«М'які» компетенції: наскільки важливі вони для роботодавців
«М'які» компетенції були не так важливі для роботодавців деякий час назад. Головними були вимірні практичні навички, необхідні для виконання обов'язків на цій посаді. Але в даний час все більше професій вимагають високорозвинених «м'яких» навичок, які дійсно потрібні для виконання повсякденних обов'язків. Що мається на увазі? Що це за такі навички? Які з них важливі для роботодавців? Читайте в цій статті.
«М'які» компетенції стають все більш важливими для роботодавців
Перш ніж представити найбільш важливі м'які компетенції для роботодавців, варто пояснити, що мається на увазі і що означає цей термін. Це навички, які важко виміряти, і які часто пов'язані з рисами характеру, підходом до інших людей, організацією або мотивацією. Вони пов'язані з нашою психікою і емоційним інтелектом.
Колись до них не ставилися на рівні з «твердими» компетенціями. Останні були важливіші, вони показували, хто буде кращим кандидатом на цю посаду. Однак сьогодні все більше роботодавці усвідомлюють, що «м'які» навички так само важливі, особливо, коли вони добре розвинені, то можуть бути ще більш бажаними.
Багато людей думають, що ви не можете працювати над такими навичками - у вас вони або є, або ні. Однак це не так, і, оскільки ви можете навчитися користуватися програмою, то також можете практикувати упевненість в собі, наприклад. У цій сфері багато тренінгів, курсів, тому, якщо ви думаєте, що ваші «м'які» навички не на належному рівні, то можете спробувати змінити це.
Які «м'які» навички варто розвивати?
Яких «м'яких» навичок очікують роботодавці? Що для них найголовніше? Звичайно, все залежить від профілю компанії і команди, але, безумовно, варто потренуватися і розвинути деякі з них.
Комунікабельність
Співробітник повинен бути комунікабельним. Це слово надзвичайно популярне як в оголошеннях про роботу, так і в резюме. Багато з вас думають, що комунікабельність - це встановлення легких контактів з іншими, навички розмови, відкритість і т. д. Однак комунікабельність - це, і перш за все, здатність ясно і точно висловлюватися, щоб кожен міг зрозуміти, що ви хочете сказати.
Напористість
Впевненість не закінчується здатністю сказати «ні». Напористий працівник не боїться висловлювати свою думку, представляти свою позицію, при цьому він не переконаний, що важливий тільки його погляд. Він розуміє, що, оскільки у нього є певні обмеження, вони є і у інших людей. Вміє приймати похвалу і добре справляється з критикою, якщо вона конструктивна.
Хороша організація часу і роботи
Ви працюєте все більше і більше, живете все швидше і швидше, часто день з ранку до вечора заповнений сотнею справ. Якщо, крім того, ви легко піддаєтеся відволіканню, виконання всіх завдань протягом дня може викликати розчарування і злість. Ось чому дуже важливо вміти організовувати свій час і роботу таким чином, щоб виконувати всі обов'язки і знаходити час для відпочинку. Якщо ви виконуєте майже всі завдання зі свого списку кожен день, в кінці робочого дня ви відчуваєте, що багато зробили, відчуваєте задоволення і набагато більш мотивовані. Крім того, ви дотримуєтеся термінів, відпочиваєте і знаєте, як «заряджати батареї». Такий працівник - справжній скарб!
Готовність постійно розширювати знання
У багатьох професіях це просто необхідно. Вам слід поглиблювати свої знання, щоб правильно виконувати обов'язки. Ось чому готовність до постійного навчання так важлива. Навіть якщо ваші начальники не очікують цього від вас, отримання нової інформації може допомогти, наприклад, полегшити вашу роботу. Чим більше ви знаєте, тим ефективніше ви рухаєтеся по галузі і знаходите потрібні рішення.
Адаптація до змін
Як ми вже згадували, в даний час всі багато працюють і живуть швидко. Розвиваєтеся не тільки ви, але і технології. Насправді, щось нове відбувається майже щодня. Ваші обов'язки, їх сфера діяльності, колеги, начальство і інструменти для роботи також змінюються. Якщо вам не подобаються зміни і ви не адаптуєтеся швидко, у вас можуть бути великі проблеми.
Співробітництво
Уміння працювати в групі - це ще одна «м'яка» компетенція, яку можна знайти в багатьох вакансіях про пошук персоналу. Ця риса дуже важлива. Не кожен може працювати в команді. Однак зазвичай, якщо ви працюєте над проектом, то повинні співпрацювати з іншими. Тому можливість такого спільного виконання обов'язків вітається роботодавцями.
Емоційний інтелект
Емоційний інтелект також стає все більш важливим. Співробітник може не тільки визначати свої емоції, але і прекрасно відчувати емоції колег або клієнтів. Це відмінний навик при веденні переговорів, вирішенні конфліктів або роботі зі складним клієнтом.
«М'які» компетенції стають все більш і більш важливими для роботодавців, тому співробітники також повинні приділяти їм більше уваги, розвиваючи їх.