Самотність лідера: як з цим боротися
Посада директора чи менеджера завжди є викликом. У багатьох організаціях очікують, що керівники будуть не тільки видатними експертами, а й фантастично керувати роботою своєї команди, забезпечувати максимально можливу якість та ефективність роботи для досягнення бізнес-цілей.
Про лідерство написано багато досліджень та книг – про стилі управління, делегування, підтримку та виконання. Однак це ніколи не було таким великим викликом, як сьогодні. Пандемія та карантин, безсумнівно, додали нових вимог. Але це була непрогнозована ситуація з притаманною їй тимчасовістю. Нова реальність з усім її «багажем», пов’язаною з післяпандемічним періодом, видається тривалою зміною.
Рекрутери під час співбесід останнім часом спостерігають підвищення бажаних вимог від кандидатів на керівні посади. Вони повинні мати ідеальний авторитет, підтримку підлеглих, бути лідерами, друзями, але також водночас і ефективно управляти. Загалом, від керівників багато вимагають. Корпораціям потрібно адаптуватися до нових часів, вчитися керувати командами, які працюють онлайн або в змішаній формі. Зростає кількість співробітників, які прямо заявляють, що працевлаштовуються в організацію, або звільняються з неї через керівника чи інших колег. Крім того, сім’ї також мають власні вимоги до директорві, враховуючи роботу з дому та тісне переплітання домашніх та робочих справ. Всі говорять про необхідність турботи та зростання уваги. Але чи надають компанії підтримку менеджерам у нових умовах?
Важке мистецтво управління
Пандемія та карантин позбавили нас конфіденційності. Через працю з дому як працівники, так і керівники, практично позбулися приватного простору, наші будинки стали доступними для всіх. Така ситуація, ймовірно, знищила багато бар’єрів, й дистанцію, яка природно вибудовується в корпоративному середовищі. У зв’язку з цим багато керівників не змогли контролювати свої емоції, стрес і нерви. Їхні підлеглі побачили, що директори – такі ж самі люди, зі справжніми почуттями та слабкостями. Після повернення до корпоративної реальності - з усіма її викликами, темпом роботи, вимогами бізнесу, але також і всім цим корпоративним середовищем, де спостерігають за босом, пліткують про ного – іноді це стає перешкодою в управлінні колективом.
Також потрібно врахувати елемент довіри. Під час карантину діяльність організацій та робота керівників грунтувалася саме на довірі один до одного, підтримці підлеглих та врахування їх особистих інтересів. Після повернення в офіси на це раптом не вистачило часу. З одного боку, співробітники відчувають себе покинутими, з іншого боку, їхні боси розчаровані. Вони вкладають так багато серця, відданості та часу, а інші про це вже забули.
Пандемія та карантин змінили старі стосунки та змусили будувати їх заново. Після повернення до реальності – знову потрібні зміни. Тому люди часто не знають, як діяти далі. Як стверджують рекрутери, для деяких співробітників і керівників найпростіше не перебудовуватися, а почати все спочатку на новому місці, в новому середовищі, з новою командою.
Час експертів
Крім того, проблема пов’язана з дедалі більшою зміною моделей роботи. Все більше організацій переходять на проектний менеджмент, створюють «бірюзові» організації. Це зовсім інший спосіб роботи та управління, але з такою ж відповідальністю.
Крім того, відбуваються скорочення робочих місць, пов’язані з управлінням, навіть не через пандемію, а через безперервну консолідацію фінансової галузі, а також постійне вирівнювання структур. Саме зараз час експертів. Таким чином, стає все важче витримати тиск на керівній посаді.
Все це не звільняє менеджерів від досягнення бізнес-цілей. Саме цього очікують організації.
Як вони підтримують своїх керівників? Як вони компенсують таку вимогливу професійну реальність? Можливо – окрім навчання, коучингу, підвищення заробітної плати чи збільшення премій, вкладень в інтеграцію команди – варто подбати про додаткові елементи, які полегшують перебування в цій унікальній реальності. Пошук таких методів відбувається в багатьох організаціях, тому що на керівниках лежить найбільша відповідальність і, попри вік експертів, хтось повинен ними керувати. Варто подбати про цих людей, щоб вони забезпечували досягнення всіх цілей, які перед ними поставлені.