Чотири способи, як втримати працівника на робочому місці

HR «живе» не лише набором персоналу. Після прийняття на роботу настає ще одна проблема (можливо, навіть більша, ніж перша) – як втримати працівників, особливо успішних та ефективних. Це справжній виклик для відділу кадрів та кожного менеджера. Універсальна боротьба за таланти, тисячі пропозицій про роботу в оголошеннях та на спеціальних сайтах в інтернеті, привабливі умови роботи за кордоном, дуже «нетерпляче» покоління міленіалів - усі ці чинники додатково ускладнюють ситуацію на ринку праці. Які ж найкращі способи втримати працівника?

1. Дозволяйте розвиватися

Для багатьох дуже важливими є перспективи розвитку та відчуття того, що їх цінують. Якщо цього немає, працівники  частіше вирішують шукати кращі вакансії. Вони прагнуть знайти роботодавців, які дозволять їм розвиватися, пізнавати нове, забезпечують участь у цікавих проєктах, ставлять різноманітні завдання та амбіційні цілі. Індивідуалізація шляху розвитку - це тенденція, яка з’явилася близько 2 років тому і набирає все більшої сили. Ролі суттєво змінюються в процесі прийняття рішення про напрямок розвитку працівника.

2. Нехай вирішує працівник

Менеджер в сучасних умовах перетворюється з особи, що приймає рішення, на людину, яка надає можливість або фінансує реалізацію планів розвитку. Дозволяючи працівникові приймати обґрунтоване рішення, ви покажете, що вірите в його навички, професійність, та хочете, щоб він був кращим у тому, що робить.

Це одне з найбільш ефективних рішень, яке дозволяє розвивати компетентність як працівника, так і компанії, ефективно формує високий рівень залучення та мотивації працівників.

Звідки ж ви дізнаєтеся, що цікавить ваших підлеглих, в якому напрямку вони хочуть розвиватися?

3. Запитайте!

Сформулюйте питання та уважно вислухайте відповіді. Наприклад, запитайте, що змусить працівника довше залишатися у того чи іншого роботодавця? Будьте відкритими, намагайтеся зрозуміти хід думок своїх підлеглих, створюйте умови для їх розвитку.

Ось кілька запитань, які варто задати:

  • яким ви бачите свій внесок у розвиток компанії? Таким чином, ви спонукаєте працівника шукати шлях, яким він справді хоче піти, а не шлях, який йому нав’язали. Обраний працівником напрям розвитку повинен відповідати місії та цілям компанії;
  • як я можу допомогти вам у вашому розвитку?  Нехай людина відчуває, що завжди може розраховувати на вашу підтримку, а ви також зацікавлені у її розвитку. Створіть необхідні умови для цього.

4. Прийміть рішення і похваліть за успіх

Вирішіть, який шлях розвитку принесе обом сторонам найбільшу користь, як ви хочете його продовжувати. Призначте зустріч, де ви обговорите, коли мають відбутися зміни, який ефект ви очікуєте, та як дізнаєтесь, що він досягнутий. Перевірте результат через місяць-два, переконайтеся, що працівник дотримується шляху, на який ви разом погодились. Цінуйте те, чого він уже досяг. Похваліть за успіх. Запитайте, чи є ще щось, у чому ви можете йому допомогти.

Важливе зауваження: якщо ви не збираєтеся нічого робити з тим, що почуєте від підлеглого,  тоді взагалі не питайте про його думку, забудьте про цей метод. Інакше це буде даремно витрачений час. Ви зробите цим більше шкоди, ніж користі. У майбутньому важко буде побороти розчарування працівника та відновити зіпсовану довіру до менеджера.

Вище перелічені 4 методи для втримання у своїй компанії працівників досить ефективні, оскільки в їх основі лежить розмова між керівником та працівником. Це спільно розроблений план, який має принести переваги обом сторонам. Шукати правильний напрям розвитку, вирішувати, як його обрати і як можна пройти шлях до досягнення мети, - надзвичайно цікавий досвід, який варто спробувати реалізувати. А працівники у відповідь неодмінно «відплатять» вам вірністю та відданістю.