Страх змін може саботувати вашу кар'єру
«Несприйняття чогось нового та опір змінам — це «ахіллесова п’ята» великих компаній і сепсис кар’єри», — сказав Скотт Гелловей, професор маркетингу Школи бізнесу Стерна Нью-Йоркського університету та автор книги «Чотири: прихована ДНК Amazon, Apple, Facebook і Google» ( «The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook and Google»). У своїй роботі дослідник аналізує чинники, які зробили ці чотири компанії такими потужними. Також автор велику увагу присвятив обговоренню того, що ж визначає успіх у робочому житті сьогодні.
Цікавитися світом і бути відкритим до змін – це найважливіші елементи успішності вище згаданих фірм. І кожен з нас може використати такий «рецепт» для власної результативності та ефективності.
Керівництво Amazon, наприклад, постійно експериментує та не боїться допускати помилки. Досить згадати невдалий Fire Phone, який став бізнесовим та іміджевим провалом для компанії. Але Джеффу Безосу, засновнику інтернет-магазину Amazon, було все одно - він вважає, що "кількість помилок повинна зростати разом з розвитком компанії". Саме підхід до невдач та відсутність страху витратити гроші на наступні проєкти, які, можливо, й будуть провалені, роблять Amazon такою грізною компанією для бізнес-конкурентів.
Будьте відкритими до змін
Гелловей також згадує гіганта одягу Zara як компанію, подібну до «великої технологічної четвірки» – спритну та гнучку. Слід пам'ятати, що багато фірм, наприклад Nokia, впали з вершин бізнесу через опір змінам та невідповідність новим вимогам. «Спроба протистояти змінам затопить вас. Успішні люди в цифрову епоху — це ті, хто щодня ходить на роботу й не боїться змін, пристосовується до них та задає собі питання: «А якби я міг зробити це по-іншому?», - пише Скотт.
Ви повинні витратити певну кількість свого часу (якщо у вас є якась робота), намагаючись поставити під сумнів статус-кво і кидати виклик людям. «Спершу ви можете дратувати деяких ваших колег, але в кінці дня люди хочуть таких дій. Вони хочуть «ген бунтаря» у своїй організації», - пише Гелловей.
Варто додати, що, першою та природною реакцією людей на зміни є захист. Про це свідчать дослідження, проведені Гарвардом, які перевіряли сприйнятливість компаній до змін. Незалежно від того, коли проводилося це дослідження, у 80% випадків першою реакцією на щось нове, незнайоме був захист. Далі вже йде опір або пристосування.
Водночас експерти з кар’єрного розвитку переконані, що зміни є значущим мотиватором у професійному житті та можливістю для розвитку. Страх перед змінами й відкритість до них тісно пов’язані з тим, чи опинилися ми в ситуації невизначеності та наскільки ми готові покинути нашу «зону комфорту».
Згідно з дослідженням Томаса Корлі та Стівена Сіболда, які особисто вивчали звички мільйонерів, успішні люди відкриті до змін у сенсі бажання ризикувати та готовності до невдач й можливості опинитися в невизначеності. Без цього успіху - будь-де, не тільки в кар'єрі - буде важко досягти.