Мерчендайзинг: техніка успішних продажів
Не секрет, що існує багато маркетингових інструментів для продажу вашого товару. Один з них - мерчендайзинг або візуальний мерчендайзинг.
Ви знаєте, що зустрічаєтеся з цим майже щодня? У нашому матеріалі ми пояснимо, що таке мерчендайзинг та як його можна використовувати.
Суть мерчандайзингу
Продаж - це не лише підготовка вигідної пропозиції. Щоб досягти успіху, використовуються різні методи для збільшення вартості споживчого кошика. Одним з них є мерчендайзинг, тобто вплив на поведінку споживача.
Інструментом мерчендайзингу може бути, наприклад, певне розташування продуктів у магазині чи на окремій полиці. Ця техніка також використовується для поліпшення іміджу компанії.
Термін «мерчендайзинг» походить від латинського «mercari», або «торгівля». Англійське merchandise також використовується для опису цього слова, що означає «товар» або «продати». Тобто, українською «мерчендайзинг» не має конкретного значення.
Чи знаєте ви, що таке «маркетингова пастка»? Скоріше всього, ви потрапляли в неї не раз! Одне із завдань мерчендайзингу - це представлення товару споживачу таким чином, щоб він обов’язково його придбав. Експерти кажуть, що така ідея вперше з’явилася разом з появою кас самообслуговування, де споживач має більше часу розглянути товари, викладені безпосередньо біля своїх покупок. Можливо, щось приверне його увагу? Раптом у цей момент він відчує бажання скуштувати щось солодке, і поряд буде викладено ряд шоколадних батончиків. Звичайно, споживач придбає це товар. Мерчендайзинг - це також спосіб представлення товарів таким чином, щоб збільшити ціну певного виробника.
У галузі маркетингу виділяють два типи мерчендайзингу:
- комерційний мерчендайзинг: мета - збільшити задоволеність покупців та продажі продукції в магазині;
- мерчендайзинг виробника: спрямований на стимулювання покупок даної торгової марки в місці продажу.
Мерчендайзинг як інструмент поліпшення іміджу бренду
Ви вже знаєте, що хороший мерчендайзинг має на меті залучити клієнтів до інших товарів і довше затримати їх у магазині. Але це ще не все. Його техніка також призначена для збільшення вартості даної компанії за допомогою використання певних торгових марок, персонажів, зображень, символів, пов’язаних із певним фільмом чи телевізійним серіалом. Найчастіше для цього використовуються герої з казок для дітей та підлітків або символи, відомі зі спортивних репортажів для дорослих. Наприклад, сьогодні на ринку домінують вегетаріанські продукти, тому люди, які мають власний магазин натуральної косметики, прагнуть використовувати мерчендайзинг для залучення споживачів.
Які існують техніки мерчендайзингу?
Усі елементи мерчендайзингу призначені для збільшення вартості споживчого кошика. Методи мерчендайзингу, що використовуються продавцями, включають контроль за трафіком клієнтів, відповідну музику в магазині, розміщення товарів із фіксованою або акційною ціною, дегустаційні стенди, турботу про чистоту та естетику магазину, надання клієнту відповідних рекламних матеріалів у точці продажу. Однак кожен із цих інструментів буде функціонувати абсолютно по-різному в магазині одягу, аптеці, гіпермаркеті чи пекарні.
Що таке візуальний мерчендайзинг?
Візуальний мерчендайзинг зазвичай називають "тихим продавцем". Йдеться про стимулювання покупців купувати більше продуктів. Принципи візуального мерчендайзингу включають, наприклад, відповідне розташування товарів у магазині, щоб найдорожчі та ексклюзивні товари знаходились на рівні очей споживача. Крім того, певна музика стимулює до дії, або заспокоює та розслабляє. Принципи цього виду мерчендайзингу охоплюють також ефективне створення іміджу даного бренду. Все, що пропонує компанія, повинно викликати позитивні емоції та розширювати сферу охоплення навіть у глобальному масштабі.