3 нові ідеї для формування максимальної заангажованості працівників

Звичні зустрічі з колегами ввечері у пабі за пивом чи пікнік у неділю для підтримки бажання у підлеглих до роботи, сьогодні уже не працюють. Боулінг, спільні вечори, корпоративні свята в ресторанах  - усе це має результат лише у молодих, динамічних командах. Здобути прихильність свого колективу можна зовсім іншими шляхами, не обов'язково для цього організовувати вечірки, особливо у вільний час, після роботи. До речі, подобається така практика далеко не всім.

Заангажованість команди проти особистої заангажованості

У HR багато говорять про особисту заангажованість (прихильність): тобто, про те, чому хтось хоче працювати і що зробити, аби збільшити це бажання. Водночас дуже мало уваги приділяють зацікавленості цілого колективу. Маємо на увазі ситуацію, коли ціла група працівників відчуває прихильність до роботи.

«Поглинання» команди - це спільне зосередження на роботі, під час якого членам колективу важко відірватися від поточних завдань. Наприклад, працівники навіть під час перерви спілкуються про робочі завдання, обговорюють їх, час в офісі минає дуже швидко, люди не мають бажання займатися іншими питаннями, їм це не потрібно.

Щоб колеги були заангажовані спільно в команді, вони повинні:

  • бути зацікавлені  у роботі особисто (хоча сила команди полягає в тому, що хороша атмосфера та відданий колектив підвищують задоволення та особисту прихильність);
  • мати хороші стосунки між собою (люди повинні спілкуватися один з одним, мати спільні бізнес-цілі, процеси, шляхи досягнення мети).

Заангажована команда:

  • вкладає час та енергію у досягнення цілей (тобто, вони просто хочуть працювати);
  • контролює ресурси (гарантує, що всі працюють, і якщо у когось закінчується енергія, інші починають допомагати);
  • надають підтримку (люди діляться своїми знаннями, тренують одне одного, поради, хвалять, мотивують).

Пропонуємо три нестандартні варіанти для збільшення заангажованості колективу.

1. Волонтерство 

Ця схема передбачає, що персонал у робочий час (конкретно визначений) бере участь у волонтерських заходах. Керівник виділяє час, коли замість основної роботи люди займаються благодійною діяльністю для конкретного суб'єкта господарювання. Таке волонтерство може бути разовим або циклічним.

Для того, щоб волонтерство у колективі формувало заангажованість, воно повинно:

  • відповідати цінностям компанії (інакше це трактується як форма нещирості);
  • бути важливим для підлеглих, люди мають вбачати сенс у такій діяльності (у іншому випадку вони не захочуть брати в ній участь);
  • бути пов'язаним з груповою діяльністю (тоді будуть підтримуватися відносини між працівниками).

Наприклад, збір одягу для бідних може бути добровільною ініціативою, але він не має елементу побудови стосунків (кожен збирає вдома наодинці), або стосунків з компанією (якщо ви не є швейною фірмою).

Ви не знаєте, який вид волонтерства буде працювати у вашій компанії? Запитайте колег! Їхні ідеї та ініціативи покажуть, що насправді цікавить людей і як вони хочуть допомогти іншим.

2. Найкращий друг у компанії

Жінки, які мають на роботі найкращого друга чи подругу, удвічі частіше заангажовані у роботу, ніж їхні колеги, які не мають близької людини в офісі (63% проти 29%). Чому це так відбувається?

Як стверджують фахівці з персоналу, присутність близької людини на роботі змушує вас відчувати міцніші стосунки з усією компанією. Подруга допомагає швидко позбутися чи зменшити стрес на роботі (не потрібно чекати до вечора, щоб поскаржитися в сім’ї чи комусь іншому). Ви також можете відразу розповісти про професійні успіхи та отримати слова підтримки й захоплення вами.

Чому друг на роботі важливіший для жінок, ніж для чоловіків? На думку дослідників, це пов’язано з тим, що жінка, особливо, якщо вона вже є матір’ю, має набагато менше часу на соціальні взаємодії, які стають одною із головних переваг роботи.

Цікаво, друг, колега на роботі не має значення для чоловіків? Ні, це невірне твердження! Фахівці з персоналу кажуть, що компанії, в яких співробітники-чоловіки дружать між собою, мають:

  • на 36% менше нещасних випадків (адже люди просто піклуються один про одного);
  • на 7% більше зацікавленість серед клієнтів (задоволений працівник краще обслуговує клієнта. Як результат, задоволений клієнт купує більше);
  • на 12% вищий прибуток (оскільки, покупці купують, нещасні випадки на виробництві трапляються рідше, працівники зайняті, звільнень менше).

Чи є у компанії, де колеги дружать між собою, проблеми? Так, як виявили дослідники, у таких фірмах люди рідше приймають ризиковані ініціативи та рішення, які могли б сприяти інноваціям. Звичайно, якщо вам хтось подобається, ви маєте спільні погляди з колегою, у більшості випадках ваші думки однакові. У командах, де люди поважають один одного, дружать, немає дорікань, конкуренції - кожен хоче сподобатись іншим. Проте, інноваційні думки (не такі, як у інших) не подаються, оскільки вони занадто «нетипові».

Заохочувати дружбу між працівниками потрібно за допомогою спільних проєктів, під час роботи над якими люди ближче пізнають один одного; забезпечити простір і можливість спільного проведення часу (наприклад, в обідні перерви); сприяти співпраці, а не конкуренції.

3. Спільне харчування

Так, працівники, які харчуються разом, є більш продуктивними та заангажованими, і це не міф! Це було науково доведено! Дослідження проводив Кевін Найффін, професор Корнельського університету.

Він проаналізував конкретну групу - пожежників. Виявилося, що спільна трапеза - це не лише свого роду «соціальний клей», який утримує працівників. Це також інструмент, що покращує спілкування. Простіше кажучи, люди пізнають стилі розмови один одного, спілкуючись на неробочі теми. Потім, коли уже обговорюють професійні питання, вони краще розуміють одне одного. Це призводить до більшої ефективності.

Тому роботодавець повинен організувати місце, де підлеглі можуть спокійно разом посидіти (в ідеалі, це має бути окрема кімната із великим столом для усіх працівників). Також необхідно, щоб люди мали час для цього, в обід, для прикладу. Спільне замовлення їжі із одного ресторану чи кафе буде гарним варіантом для економії часу на пошуки обіду та зближуватиме усіх колег.