Покоління Z виходить на ринок праці. Чого від цього можна очікувати?

Поколінням Z називають людей, народжених між другою половиною 1990-х та початком 21 століття. Як ви розумієте, саме зараз ці молоді люди виходять на ринок праці. Чи може поколінням Z забезпечити нестачу кваліфікованих фахівців? Відповідь буде ствердною, якщо роботодавці зрозуміють та врахують очікування своїх майбутніх підлеглих. Ось найголовніші з них.

Гроші – це основна мотивація

Ви, як роботодавець, навіть не мрійте про те, що представник покоління Z працюватиме на вас за гарну посмішку або для «отримання неоціненного досвіду». Або ви платите, що працівник хоче, або - до побачення. Ця теза, очевидно, є трохи перебільшеною, але не можна заперечувати, що покоління Z з точки зору вимогливого підходу до життя перевершить підходи до роботи міленіалів.

Працівники, які йдуть працювати, мають прагматичне відношення до зайнятості: робота для того, щоб заробляти гроші. Свої амбіції та пристрасті слід реалізовувати в іншому місці. Тому роботодавці повинні бути готові до достойної оплати.

Технології, технології і ще раз технології

Покоління Z - це люди, які добре розбираються в сучасних технологіях і їм важко зрозуміти, що не всі навколо так посилено користуються благами технологічного прогресу, наприклад, соціальними мережами. Тому майте на увазі, що представник такого покоління надсилатиме вам повідомлення у Facebook, месенджери, що він не прийде на роботу через хворобу.

Технологічний прогрес  для молодих працівників також означає, що вони не сприймають відсталість у цій галузі, а хочуть працювати із сучасним та оновленим обладнанням. Якщо компанія має застарілі комп’ютери і не інвестує в інновації, вона не буде привабливим роботодавцем для покоління Z.

Ці люди чекають на швидкий feedback 

Ми спеціально використали тут термін "feedback", оскільки покоління Z не сприймає класичні "зворотні зв'язки". Молоді люди в особистих контактах, у тому числі професійних, використовують тип спілкування, відомий із соціальних мереж. Вони прямі, не люблять "офіційності", воліють прості меседжі.

Працівники покоління Z потребують постійного підтвердження того, що вони роблять щось правильно чи неправильно. Сухі звіти, квартальні, піврічні та річні оцінки для них не дуже привабливі. Крім того, не дивуйтеся, коли такий молодий працівник пропонує, щоб усі в колективі зверталися один до одного на «ти».

Також будьте готові до того, що покоління Z має велику потребу конкурувати та доводити свою перевагу, що майже завжди призводить до конфліктів на робочому місці. Але, як мудро сказав Джордж Орвелл: «Кожне покоління уявляє себе розумнішим за попереднє та мудрішим за наступне».

Входження нового покоління на ринок праці завжди викликає занепокоєння роботодавців, яке згодом виявляється невиправданими. Молоді люди часто виявляють велику відданість роботі. А те, що при цьому вони відкрито заявляють про свої потреби і диктують власні правила та вимоги здається не таким уже і поганим.