Працівник, який палить - проблема для роботодавця. Що ви можете з цим зробити?

Останні роки все більше компаній чітко вказують у своїх вакансіях про роботу, що однією з вимог до кандидатів є відсутність тютюнової залежності. Сьогодні палити уже не модно і не актуально, а тим більше у час, коли здоровий спосіб життя стає щораз популярнішими, і люди по всьому світу шукають шляхи, як бути здоровішим і дбають про власне здоров’я.

Роботодавці, навіть якщо самі палять, прекрасно усвідомлюють, наскільки великою проблемою є куріння працівників для їхнього бізнесу. Працівник-курець частіше робить перерви, тобто, його фактичний робочий час значно коротший, ніж це обумовлено умовами працевлаштування. Окрім того, такі працівники мають багато хронічних проблем із здоров’ям та поганий імунітет, відповідно, частіше хворіють і йдуть на лікарняний. А це для роботодавця лишні збитки і проблеми. Також від такого співробітника погано пахне, і якщо його робота полягає в проведенні зустрічей з клієнтами, то стійкий аромат тютюну ти несвіжий подих можуть негативно впливати на його роботу.

Що може і повинен робити роботодавець, коли у нього вже є «команда курців»?

Пропонуємо вам кілька порад.

Час для «перекуру»? Тільки під час встановленої законом перерви

Якщо роботодавець не ввів заборону на куріння в приміщеннях та в його безпосередній близькості, то для захисту своїх інтересів він повинен встановити правила паління у робочий час. Співробітникам потрібно заборонити палити, коли їм лише захочеться. Тому відразу поясніть: якщо ви палите, це нормально, але палити можна лише під час обідньої перерви, коли працівники відлучаються поїсти. Також бажано заборонити куріння в самому приміщенні офісу, в туалетах, «курилках». Запах тютюнового диму буде проходити в кабінети, і всі працівники будуть змушені дихати цим повітрям. Пасивне куріння шкодить здоров'ю.

Комплекс заохочень для некурців

Не секрет, що працівники, які не палять, завжди у гірших умовах, особливо, якщо їх роботодавець толерує куріння в приміщенні офісу. Зрештою, у тих, хто палить, є неофіційна додаткова перерва декілька раз протягом робочого дня. Така ситуація може бути свого роду явною дискримінацією та частою причиною конфліктів у колективах працівників. Але проблему легко вирішити, запровадивши в компанії систему винагород для тих, хто не палить.

Наприклад, роботодавець може повідомити, що будь-який курець, який кине палити протягом місяця, отримає спеціальний бонус. У свою чергу, ті, хто взагалі не палить, матимуть додаткову перерву на перекус чи міні-прогулянку, або щось інше. На практиці метод «заохочення» працює набагато краще, ніж метод «покарання».

Допомогти позбутися шкідливої звички

Прекрасним способом вирішення проблеми куріння працівників є надання професійної допомоги у відмові від цієї залежності. У багатьох розвинутих державах світу провідні компанії мають такі програми, що свідчить про підтримку здоров’я власних працівників і бажання захистити колектив від шкідливого впливу куріння. Наприклад, роботодавець може фінансувати терапевтичні сеанси, заходи, що лікують від нікотинової залежності. Така допомога може бути дуже ефективною, і в той же час це чіткий сигнал працівникам про те, що роботодавець про них дбає. Як результат, співробітники можуть відчути міцніший зв’язок з робочим місцем та просувати привабливий бренд роботодавця серед своїх друзів та колег з інших компаній.