Метод Zen To Done (ZTD) дозволить вам краще керувати своїм часом! Як це працює?

Прихильники методу ZTD підкреслюють, що це один із найпростіших інструментів тайм-менеджменту. Тож якщо вам не подобаються детальні діаграми та таблиці, але ви хочете подбати про свою продуктивність, це саме для вас! У нашій статті ми розповімо, що це таке метод Zen To Done і як його застосувати на практиці.

ZTD допоможе заощадити час і краще організувати роботу

Є багато способів організації виконання завдань. Проте, хоча їхня роль полягає в тому, щоб краще спланувати та заощадити час, як це не парадоксально, саме планування може бути трудомістким завданням. Тому, якщо ви любите простоту та хочете зосередитися на усуненні непотрібних задач на роботі та не тільки, метод ZTD ідеально підійде для вас.

Його засновник – Лео Бабаута, блогер на ZenHabits.net, а також автор кількох книг. Одна з них, «Zen To Done. Прості способи підвищення ефективності», описує дану систему як один із найпростіших інструментів для кращої організації власної роботи. Цей метод не займає багато часу  і практично обмежується простим переліком, за  яким ми плануємо кожен наступний день.

Метод Zen To Done – як застосувати?

Суть ZTD полягає в тому, щоб зосередитися на повсякденних завданнях та усунути непотрібні справи, що невиправдано займають дорогоцінний час. Однак мовиться не лише про те, щоб просто відмітити пункти зі списку та перейти до наступного завдання. Застосовуючи цей метод, вам потрібно буде впровадити деякі нові звички. Але їх не так багато і вони не надто складні.

Отже, це те, що відрізняє ZTD від Getting Things Done (GDT), де нових звичок є багато, і ви повинні запровадити їх усі відразу. Ось чому метод GDT іноді критикують люди, які не люблять детальне планування. У випадку з методом ZTD у нас всього чотири таких звички, і ми будемо лише «тренувати» кожну з них по черзі.

4 складові Zen To Done:

1. Записуйте все, що вам спадає на думку

Перша та найважливіша звичка, яку ви повинні виробити, щоб використовувати метод ZTD, — це записувати та збирати проєкти, завдання та думки, які є у вас в голові. В ідеалі всі вони повинні бути збережені в одному документі. Ведення календаря з додатковими нотатками ідеально вписується в ідею ZTD. І найкраще почати відразу після прочитання цієї статті!

Полегшення, яке ви відчуєте після «очищення» свого розуму від великої кількості сумбурних ідей, буде незрівнянним.

2. Перетворюйте ідеї в завдання

Ще одна звичка в ZTD, пов'язана з попередньою, - це регулярно переглядати свої нотатки та перетворювати збережені записи проєкту в конкретні завдання, які потрібно виконати. Завдяки цьому ви створите список щоденних задач. Розділіть його на різні частини – наприклад, робота, дім, дозвілля, спорт. Також варто виокремити завдання за терміновістю, щоб було легше бачити, які з них можна делегувати чи взагалі відмовитися.

3. Обирайте завдання на кожен день

Створивши список справ, можна переходити до розвитку іншої звички – планування. Перед початком робочого дня перегляньте список і виберіть мінімум три нових завдання, які потрібно виконати. Однак, якщо ця форма методу вам не підходить, ви також можете вибрати завдання на кожен тиждень! Це залежить від вас, як вам буде зручніше. Таким чином, навіть ті, хто досі уникав цього типу інструментів, можуть спробувати себе в плануванні.

4. Викреслюйте завдання лише раз на тиждень!

Метою є не додавання ще одного зобов’язання у вигляді необхідності позначати кожне наступне завдання, що виконується на регулярній основі. Це все для того, щоб полегшити пам’ять. Тому ви повинні впорядковувати та оновлювати список справ лише раз на тиждень. Викресліть те, що ви зробили, і перегляньте решту, щоб контролювати обсяг обов’язків, які у вас залишилися.

Zen To Done - коли планування стає звичкою

Варто знати, що зазвичай нова звичка у людини формується на термін від 3 до 6 тижнів. Хоча, звісно, це індивідуальна справа і не кожен впишеться в цю модель, більшість із нас через кілька тижнів використання методу Zen To Done помітить, що планування завдань займає у них все менше часу і виходить цілком природно.

Уміння організовувати «пориви» думок та ідей, перетворювати їх у конкретні дії, стане в пригоді як на роботі, так і в особистому житті. Хто знає, можливо саме завдяки цьому методу ви нарешті перейдете від розмов до конкретних дій.