Elevator pitch: розкажіть іншим про свій проєкт

Ви, мабуть, не раз мали коротку розмову зі своїми попутниками в ліфті. Здебільшого це невимушені кілька слів про погоду, актуальні події в світі чи футбольний матч. А якщо під час цієї короткої поїздки ви розповісте співрозмовнику про свій проєкт і переконаєте його, що ваша ідея найкраща та заслуговує на втілення? Ви вже знаєте, як виглядатиме ваш еlevator pitch?

Elevator pitch, тобто максимум конкретики за мінімальний проміжок часу

Звісно, ліфт – це лише метафора, адже навряд чи вам доведеться у ньому презентувати свій проєкт. Однак іноді може бути справді дуже мало часу на презентацію. Elevator pitch (або elevator speech) у перекладі з англійської означає «перемовини в ліфті». Термін виник у Сполучених Штатах Америки, він означає коротку, зазвичай на кілька десятків секунд, презентацію людини, компанії, проєкту, послуги чи продукту. Він, перш за все, повинен бути лаконічним і переконливим. Як підготувати ефективний elevator pitch?

9C: особливості зразкового elevator pitch

Британський політик і дипломат Ентоні Іден казав, що хороша промова повинна мати цікавий початок і цікавий кінець. Але в першу чергу слід подбати, щоб кінцівка була якомога ближчою до початку. Ці слова можуть бути основним принципом elevator pitch. Проте просто зменшення змісту не гарантує успіх короткої презентації. 9C — це принцип, створений американцем Крісом О’Лірі — у дев’яти пунктах він пояснює, якими якостями має володіти хороша «промова в ліфті». Розгляньмо кожен з них:

  • Стислість (англ. concise) – якщо ви можете скоротити занадто довгу презентацію до кількох, десятка чи близько того речень, не втрачаючи її загального змісту, то обов’язково зробіть це. Ставка має бути на конкретні моменти, намагайтеся зацікавити  https://novarobota.ua/ua/articles-jobseeker/psikhologicheskie-aspekty-protsessa-prinyatiya-resheniy-464  своїх слухачів.
  • Чіткість  (англ. clear) – використовуйте просту лексику та намагайтеся уникати безлічі спеціалізованих слів, які не завжди можуть бути зрозумілі одержувачу. О'Лірі рекомендує прочитати готову презентацію своїм бабусям, дідусям, чоловікові та дітям. Якщо всі це розуміють - величезний плюс для вас.
  • Переконливість  (англ. compelling) – на презентації представляйте лише те, що є основою вашої роботи. Безсумнівно, побічні історії можуть бути дуже цікавими, але пам’ятайте, що ви не встигнете розповісти про них за кілька десятків секунд. Зосередьтеся на тому, в чому суть проєкту.
  • Вірогідність  (англ. credible) – вам потрібно довести аудиторії, чому ви або ваш проєкт є найкращим вибором на даний момент. Співрозмовник повинен відчути повну довіру  https://novarobota.ua/ua/articles-jobseeker/yaponskaya-filosofiya-kaydzen-kak-ee-primenit-na-praktike-395  до вас і ваших дій.
  • Концептуальність  (англ. conceptual) – спрямуйте свою презентацію до «розуму» аудиторії – наведіть жорсткі факти та аргументи, але якомога коротше.
  • Конкретність (англ. concrete) – подбайте про те, щоб не «розбавляти» презентацію непотрібними деталями. Якщо слухач захоче щось про них дізнатися, він обов’язково запитає вас.
  • Індивідуальність (англ. customized) – зробіть свою презентацію адаптованою до конкретного одержувача, враховуючи його особливості та вимоги. Уникайте створення універсальної мови для всіх. Адже потенційний клієнт подивиться на це не так, як редактор газети.
  • Послідовність  (англ. consistent )- попередній пункт наголошував про підготовку різних варіантів elevator pitch. Проте разом з тим, пам’ятайте, що ваші промови й презентації повинні бути послідовними та передавати однакову основну інформацію. Не обманюйте  ні за яких обставин!
  • Розмовність (англ. conversational) – переконайтеся, що ваша презентація запам’яталася аудиторії, викликала обговорення, додаткові запитання, внесла суттєвий елемент інтересу у слухачів.

Про що говорити в elevator pitch?

Дев’ять принципів, викладених у книзі Кріса О’Лірі, дають вичерпну відповідь на запитання «Як підготувати презентацію типу elevator pitch». Проте вони не вказують, що має бути в такому надзвичайно короткому викладі, про що воно має повідомити слухачу. Ми уже писали, що в elevator pitch  ви включаєте лише конкретну, найважливішу інформацію. Тому все залежить від того, що є предметом презентації .

Якщо ви хочете зробити коротку розповідь про себе, варто почати з того, хто ви є, чим займаєтесь і який у вас досвід. Важливо, однак, не домінувати в усій презентації з цією темою. Вам слід переконати співрозмовника, чому він повинен зробити ставку на вас, для цього вкажіть свої сильні сторони, чим ви виділяєтеся серед інших кандидатів і що слухач отримає, обравши вашу кандидатуру. Згадайте про свою професійну мету, плани та інтереси.

Представляючи бізнес, послугу чи продукт, почніть з основної ідеї, яка стоїть за ними, а потім перейдіть до короткого опису фактів. Після цього можна розповісти про одержувачів продукту та цільовий ринок. Обов’язково розкажіть співрозмовнику, яку користь принесе вибір того чи іншого товару чи послуги — як матеріальну, так і нематеріальну. Нарешті, згадайте про своїх конкурентів і доведіть, чим ваш бізнес особливий.

Про що ще треба знати?

Ваша промова має тривати максимум 20-50 секунд і не повинна перевищувати 200 слів. Найкраще запам’ятати його, бо іноді важко передбачити, коли доведеться з ним виступити. Elevator pitch в першу чергу покликаний привернути увагу та інтерес слухачів. Якщо вони все-таки потраплять на ваш «гачок», згодом слід підготувати для них більш детальну презентацію.