Приклади неправильної мотивації для підлеглих: що керівнику робити не варто

Директори бувають різними. Комусь пощастило працювати під керівництвом справжніх професіоналів, які майже ідеально опанували мистецтво управління командою. Однак часто трапляється зустріти людину на посаді керівника, яка не розуміє, що таке сучасний менеджмент. Співпраця з таким директором досить складна і може бути причиною пошуку нової роботи.

Найбільшою проблемою для керівників є розуміння того, що ж  саме успішно мотивує до роботи підлеглих. У цій статті ми наведемо приклади невірної мотивації, які не варто використовувати на практиці.

Публічний аналіз невдач, помилок підлеглих

Усі напевно знають цей вислів - не помиляється лише той, хто нічого не робить. Керівник повинен це розуміти, і якщо йому доводиться вказувати працівникові на помилку, він має зробити це особисто, віч-на-віч. «Поливання брудом» на загал, перед усім колективом, не принесе очікуваного результату, навіть навпаки, розізлить і пригнітить працівника. Говорячи прямо, це виглядає, як  висміювання і приниження людини в очах колег по роботі. Замість того, щоб мотивувати людину виправити недолік і далі працювати, такі дії вбивають бажання до подальшої роботи.

Різкі зміни

Кожен керівник повинен знати і розуміти термін "зона комфорту". Сучасний підхід до управління людьми передбачає періодичне виведення працівників із такої зони. Завдяки цьому явище рутини і нудьги відсутнє, підлеглим доводиться більше викладатися на роботі, вчитися чомусь новому і бути готовим до змін. Однак, це не слід робити різко і занадто часто. Працівник повинен мати час аби звикнути до нової ситуації, дізнатися про свої компетенції та мати змогу виконати вже розпочатий проект.

Контроль, замаскований у допомогу

Директори часто використовують кмітливий трюк і пропонують своїм підлеглим максимальну допомогу у реалізації проекту. На перший погляд, це звучить чудово, оскільки також передбачає оцінку компетенцій працівника. Однак правда зовсім інша. Таким чином, начальник може гарантувати повний контроль над діями працівника, втручатися в усі його кроки і у результаті успіху «приписати» ці досягення собі. Це яскравий приклад вкрай негативної мотивації. Як буде почуватися працівник у такому випадку, впевнені, ви знаєте, тому ситуацію навіть не варто описувати.

Непотрібні навчання і тренінги

Вони дуже популярні сьогодні в організаціях, якими керують сучасні, як правило, молоді менеджери. Звичайно, навчання може дуже допомогти у розвитку персоналу, але багато таких курсів можна сміливо вважати марною тратою часу і грошей. До цієї групи належать неякісні мотиваційні виступи різноманітних спікерів, коучів. Ефект від них обернений очікуваному: працівники абсолютно не відчувають мотивації, особливо коли навчання займає їх вільний час.

Якщо у вашій компанії використовуються ці неправильні мотиваційні методи, серйозно подумайте про зміну роботи. Це дозволить вам уникнути у майбутньому розчарувань, стресів і депресії, з результатами яких потім потрібно буде довго боротися.