Як контролювати свої емоції, працюючи зі складним клієнтом?
Зустріч зі складним клієнтом може вимагати від вас великого терпіння. На жаль, практично кожен підприємець час від часу повинен зустрічатися з такою людиною. Отже, слід підготуватися до цієї події емоційно.
Як контролювати емоції при роботі зі складним клієнтом? Що ви можете зробити, щоб відчувати себе краще?
Як контролювати свої емоції?
Робота з важким клієнтом вимагає особливої підготовки. Може трапитися так, що вам доведеться розмовляти з людиною, яка хоче дуже детальних пояснень, або з такою, хто буде спростовувати всі ваші аргументи, або клієнт буде підвищувати голос і вести себе агрессивно. У будь-якій ситуації ви повинні тримати себе в руках і зробити все якомога більш професійно. Однак не можна приховувати, що іноді не дуже легко контролювати свої нерви. У кожного є власні рамки, за які в якийсь момент можна вийти. Як реагувати в такій ситуації? Як контролювати свої емоції? Розглянемо нижче.
Поставте себе на місце клієнта
Перш ніж втратити терпіння, постарайтеся подумати про те, що відчуває клієнт. Якщо ви уявите себе на його місці, то можете помітити, що його поведінка, через яку вам важко залишатися терплячим, виправдана. Як би ви себе почували в його ситуації? Ви впевнені, що він вимагає від вас занадто багато? Розуміння може допомогти вам заспокоїтися і знайти спільну мову зі співрозмовником.
Дихайте глибоко
Якщо емоції беруть гору над вами, спробуйте заспокоїтися, відійти в сторону і глибоко дихати. Попросіть клієнта зробити перерву, дозвольте собі відпочити. Зосередьтеся на власному диханні. Завдяки цьому ви, ймовірно, заспокоїтеся і не вибухнете, навіть якщо дуже знервовані.
Вийдіть з кабінету і прогуляйтеся
Іноді вас охоплює гнів, ви не знаєте, що з ним робити, складається враження, що ще хвилина, і ви скажете клієнтові, що насправді думаєте про нього. Як контролювати свої емоції? Попросіть співрозмовника зробити перерву, вийдіть з кімнати (бажано на свіже повітря) і пройдіться. Хвилин 20 такої перерви принесуть вам користь і дозволять повернутися до людини з новою енергією і терпінням.
Випийте трав'яного чаю
Мелісса, наприклад, може допомогти боротися зі стресом і нервозністю. Якщо ви знаєте, що вас чекає важка розмова з клієнтом, заваріть такого чаю і випийте його перед зустріччю або під час неї. Це може заспокоїти вас.
Розпочніть підготовку на день раніше
До сильного стресу можна приготуватися. Варто подбати про свій психічний стан за день до такої події. Візьміть вихідний, сходіть на масаж, організуйте собі ароматну ванну, підійть на прогулянку в парк, проведіть час з рідними або друзями. Це дозволить «зарядити батарейки», набратися енергії для більш важкого дня.
Крім того, варто лягти раніше і добре виспатися. Здорова їжа і багато води також допоможуть вам.
З'їжте що-небудь солодке
Напевно, багатьом з вас допомагають солодощі в стресових ситуаціях, шматочок гарного шоколаду відразу зробить вас спокійнішим. Нехай буде під рукою щось, що вам дійсно подобається і піднімає настрій.
Понюхайте те, що нагадує вам позитивні моменти
Запах мандарин нагадує сімейний відпочинок? Коли ви відчуваєте аромат кави, день відразу стає кращим? Якщо ви нервуєте, понюхайте те, що викликає приємні асоціації. Це може здатися дивним, але це дійсно працює. Так ви зможете контролювати свої емоції.
Поговоріть з ким-небудь
Розмови корисні для багатьох в стресових ситуаціях. Вам потрібно з кимось поговорити, розповісти, що трапилося і чому ви нервуєте. У таких ситуаціях у вас наче камінь з душі падає, і ви відчуваєте себе набагато краще.
Очевидно, що працювати зі складним клієнтом не дуже приємна задача. Все, що вам потрібно зробити, це почати застосовувати на практиці наші поради!