Соціальний інтелект - що це таке і чому це так важливо?
У 1920 році Едвард Лі Торндайк представив концепцію соціального інтелекту, пояснивши її вмінням керувати людьми і відповідним підходом до міжособистісних відносин. Сьогодні, майже сто років потому, соціальний інтелект вважається однією з найбільш бажаних «м'яких» компетенцій для співробітників. Чому це так важливо? Ми постараємося прояснити це питання в статті.
М'які компетенції стають все більш важливими для співробітників
Довгий час при виборі кандидатів на роботу особлива увага приділялася «твердим» навичкам. Вони в основному мали значення для роботодавців. Однак ринок праці динамічно змінюється, тому в даний час «м'які» компетенції навіть важливіші, ніж вимірні навички в деяких професіях.
Роботодавці все більше усвідомлюють важливість людей в компанії, і їх прихильність проектам або мотивації залежить не тільки від того, з якою програмою вони справляються, і на якому рівні. Добре створена команда буде співпрацювати набагато ефективніше, група людей, яким небайдужа хороша атмосфера на робочому місці, може чинити реальний вплив на успіх всього підприємства.
Не дивно, що сьогодні комунікативні навички, впевненість в собі, гарна організація часу і емоційний інтелект набувають все більшого значення і їх варто розвивати. Соціальний інтелект - також особливість, бажана роботодавцями. З чого він складається?
Соціальний інтелект на роботі
Як ми вже згадували, соціальний інтелект дозволяє вам краще функціонувати в групі і підтримувати належні контакти між людьми, що виражається у відносинах з колегами і клієнтами.
У вас може бути чудова освіта і великі знання, але якщо ви не можете працювати з іншими, не вмієте налагодити контакт, то ви будете ускладнювати свою роботу. Люди хочуть працювати в оточенні колег, яким вони можуть довіряти, з якими вони знаходять спільну мову. Взаємна повага, безумовно, також впливає на рівень спільного виконання обов'язків.
Соціальний інтелект також пов'язаний з емоційним інтелектом. Останнє дозволяє правильно назвати і показати свої емоції, і здатність відчувати емоції інших людей - колег або клієнтів. Завдяки цьому співробітник може добре справлятися в разі конфліктів, переговорів або просто в дипломатії.
Співробітники з хорошим соціальним інтелектом гарантують, що в компанії не буде «щурячих перегонів», а існує хороша атмосфера, яка позитивно впливає на роботу. Ви проводите багато часу в компанії, і той факт, що ви відчуваєте себе в ній добре, підвищує вашу мотивацію, продуктивність і прихильність.
Як проявляється соціальний інтелект?
Так як же поводиться працівник, який володіє соціальним інтелектом? Як розпізнати того, у кого є ця навичка?
1. Він наполегливий - людина з розвиненим соціальним інтелектом наполеглива. Це означає, що у неї немає проблем з вираженням своєї думки, вона цінує свої власні кордони, але також поважає кордони інших. Працівник знає, що кожен має право на свою думку, тому говорить спокійно, не проявляє агресії. Охоче допоможе іншим співробітникам, але не дозволяє використовувати себе, тим, хто зможе обійтися без його допомоги.
2. Він може слухати - він може створити атмосферу, в якій співрозмовник буде почувати себе комфортно. Така людина дає відчуття співрозмовнику, що його розуміють, якщо він чогось не знає - запитує. Він пропонує рішення, викладає свою точку зору, дає іншій стороні відчути, що вони на рівних. Він не говорить швидко, він зосереджений.
3. Він не егоїст - людина з соціальним інтелектом думає не тільки про себе. Так, кожному потрібно трохи егоїзму в повсякденному житті, але якщо ви працюєте тільки заради вашої користі на роботі, це не найкраще рішення. Він допомагає іншим, а не думає лише про себе.
4. Не судить - недооцінювати інших може бути складно. Частіше за все ви робите це через призму вашого власного досвіду, а це неправильно і формує несправедливу оцінку. Ви повинні утримуватися від засуджень. Кожен з вас має різні цінності, керується різними життєвими принципами і поводиться по-різному. Перш ніж оцінювати когось, варто подумати, чи хочете ви, щоб вас хтось оцінював? Людина з соціальним інтелектом не судить інших людей, у неї є своя думка, але вона не вважає себе ідеальною, тому не оцінює інших.
5. Не нав'язує своєї думки - в кожній фірмі є така людина, яка знає все краще за інших. Вона завжди права, і всі повинні думати, як вона. Співробітники з соціальним інтелектом знають, що найголовніше - це дискусія, спільні висновки. Кожен має право на свою думку і це потрібно поважати, навіть якщо ви не зовсім з ним згодні.
6. Він не піддається емоціям - соціальний інтелект - це також стримування і контроль своїх емоцій. Такі люди зазвичай спокійні, їх складно вивести з себе, вони знають що потрібно робити, щоб заспокоїти свої нерви. Він не агресивний, не «вибухне» від гніву або плачу, збиваючи всіх з пантелику.
«М'які» компетенції можна удосконалювати, працюючи над ними. Вони не дані раз і назавжди, і ви також можете розвивати їх. Тому, якщо ви вважаєте, що ваш соціальний інтелект нерозвинений, це варто змінити. Завдяки цьому ви навчитеся істинної співпраці, зможете встановити міцні і довірчі міжособистісні відносини, що дуже важливо в бізнесі!