«Складний шеф»: як знайти підхід до суворому начальнику

Хороші відносини з босом - це напевно мрія кожного підлеглого. Якщо ваш керівник ввічливий, спокійний, терплячий, то вам справді пощастило.
Але так як і люди є різні, різними бувають і шефи.
Згідно з результатами опитування «Стан робочого середовища», в США майже половина всіх найманих працівників звільняються через погані відносини з начальством.
Як знайти спільну мову з «важким босом», отримати його визнання і зменшити стрес від спілкування з ним? Щоб відповісти на ці питання, потрібно визначити, з яким конкретним характером начальника ви маєте справу. Консультанти по персоналу Виділяють чотири найбільш поширених типу керівників.
Знайдіть серед них той, який найкраще відображає характер і поведінку вашого боса. Тоді ви дізнаєтеся, як краще працювати з ним.


Тип 1 - тиран
Зазвичай цей тип начальника викликає повагу і навіть страх. Він створює враження холоднокровного і зарозумілого людини. На перший погляд здається, що люди цього типу люблять тримати своїх підлеглих на відстані і одержимі контролем над ними. Шеф-тиран підозріло дивиться на кожен лікарняний лист або позаплановий вихідний. Він любить говорити: «Це повинно бути зроблено саме так, як я сказав». Або: «Прошу виконати і не обговорювати». Якщо його наказ не буде належним чином виконаний, він негайно загрожує покаранням.
Як з ним працювати?
- не намагайтеся підірвати авторитет начальника. Погоджуйтеся з його думкою і не обговорюйте доручення. Пам'ятайте, останнє слово завжди за ним;
- виконуйте свої обов'язки так, як ніби бос весь час за вами спостерігає;
- підкреслюйте свої сильні сторони і говорите про цікаві ідеї з шефом, але не бігайте п'ять разів на день в його кабінет, щоб довести, наскільки ви креативні;
- не переживайте, коли керівник, наприклад, кличе вас на «килим». Нагадайте собі про свої достоїнства і не втрачайте віру в себе. Кожен має право на помилку.

Тип 2 - чутливий
Він боїться напруженості в команді, цінує приємну атмосферу на роботі. Трохи хаотичний, нервує і дуже чутливий до будь-якої критики його особистості. Йому подобається мати своїх улюбленців серед підлеглих, Які намагаються прочитати його думки і задовольнити всі побажання.
Як з ним працювати?
- завжди звертайте увагу на шефа. Коли, наприклад, ви побачилися з ним на зустрічі або в коридорі, кивніть, посміхніться і подивіться в очі;
- час від часу запитуйте боса про самопочуття, підкресліть його компетентність або професіоналізм. Це забезпечить начальству гарний настрій, а вам - комфорт на роботі.


Тип 3 - нервовий
Дрібна дурість виводить його з рівноваги. Буває так, що, наприклад, ви обговорюєте щось абсолютно спокійно, а він раптово вибухає і кричить на вас, не підбираючи слів. Або сердито б'є кулаком по столі. Ви боїтеся його неконтрольованих нападів гніву і не знаєте, як на них реагувати. Особливо, якщо зауваження шефа про вашу роботу настільки розпливчасті, що важко зрозуміти їх суть.
Як з ним працювати?
- у відповідь на необгрунтовані звинувачення найкраще посилатися на факти. Наприклад, запитайте, на якій підставі у нього склалася така думка. Можливо, бос зайво роздратований, бо, наприклад, ви правильно записали файл, але потрібно було його шукати в іншому місці;
- постарайтеся тримати себе в руках, коли шеф роздратований. Проте ви повинні виражати свої аргументи спокійно і по суті ( «Я розумію, ви написали б це інакше, але, будь ласка, не кричіть на мене, тому що це не сприяє розумінню між нами»). Таке «тверезе» зауваження може змусити керівника «охолонути», і провести розмову спокійно;
- у важкі моменти, зробіть кілька глибоких вдихів або порахуйте повільно до десяти. Це дійсно заспокоює нерви.

Тип 4 - трудоголік
Він працює в офісі з раннього ранку до ночі і вимагає, щоб підлеглі аналогічно підходили до своїх обов'язків. З цієї причини ви часто затримуєтеся до пізнього вечора, і навіть виходите на роботу у вихідні.
Як з ним працювати?
- спробуйте поговорити з начальником про цю проблему. Наприклад, можна сказати: «Я розумію, що іноді можна затриматися на роботі довше. Однак, понаднормові стали нормою в нашій компанії, і це руйнує мою сімейне життя ». Бос легше повірить вам, якщо пообіцяєте, що ви все встигнете зробити до кінця встановленого робочого дня;
- пам'ятайте, що в офісі ви працюєте. Не витрачайте час на розмови з друзями або тривалі перерви на обід, шеф-трудоголік не пробачить вам цього. Не забувайте, що робочий телефон використовується виключно для вирішення ділових питань;
- приходьте на роботу завжди вчасно і ніколи не зриватися з робочого місця, як тільки закінчується робочий день. Іноді з'явитеся в офісі раніше або затримайтеся після робочого дня на 15-20 хвилин. Начальник оцінить це!

Незважаючи на те, до якого типу належить ваш бос, постарайтеся знайти до нього підхід і налагодити відносини. В такому випадку ви забезпечите собі комфортні і сприятливі умови роботи, зменшите рівень стресу і підвищите свою успішність в компанії.