Як стати фрилансером: 10 реальних порад

Хочете знати, чи варто залишати постійну роботу для кар'єри фрилансера? Або, можливо, задумуєтеся спробувати поєднати постійну роботу з фрилансом?

З чого ж почати і як зробити так, щоб при переході до самозайнятості ви відчули якнайменше стресу? Ми підготували поради, які допоможуть вам зробити правильні кроки на шляху до кар'єри фрилансера.

Крок 1. Переконайтеся, що це робота саме для вас

Чесно кажучи, фриланс підходить не для всіх. Повна відповідальність за всі ваші дії є одночасно захоплюючою і небезпечною. Ви самі повинні вирішувати, коли і де починати працювати, немає керівника, який контролює все. Якщо у вас є проблеми з самодисципліною, буде дуже складно.

Пам'ятайте, що ефективний фриланс вимагає послідовності, наполегливості і дуже хорошої організації. Прокрастинація не надто страшна для людини, яка працює за наймом, але ось для фрилансера має великий ризик і означає зменшення доходу або невиконання замовлень в терміни.

Ви, швидше за все, будете працювати один. Також доведеться думати про речі, які ніколи не хвилювали вас, як найманого працівника. Це в першу чергу маркетинг, управління часом або просування своїх послуг чи товарів.

На початку ви не можете розраховувати на гарантований дохід, але вас чекає велика робота над своїм брендом і позицією на ринку. Плюс полягає в тому, що як фрилансер ви можете заробляти більше, ніж на постійній роботі.

Не поспішайте писати заяву про звільнення, спробуйте фриланс в неробочий час і вивчіть ринок. Завдяки цьому ви дізнаєтеся деталі і чи підходить вам такий вид діяльності.

Крок 2. Створіть фінансовий «буфер»

Якщо ви таки стали фрилансером і у вас все виходить, зупиніть ваш ентузіазм і «сп'яніння» першими успіхами на деякий час. Вас чекає відмова від фіксованого доходу, тому ви повинні планувати свої дії на кілька кроків уперед.

Створення мережі контактів і бази постійних клієнтів займає деякий час, так як і запуск прибуткових проектів, які дадуть вам стабільний дохід. Навіть якщо ви починаєте працювати  вже сьогодні, рахунки зазвичай мають 30-денний період оплати, це означає, що вам доведеться чекати.

Заощадження є основою. Перш ніж почати самостійну зайнятість, варто зібрати необхідні кошти, які забезпечать вас фінансово в перший період роботи фрилансером. Зберіть приблизно три повних зарплати в якості безпечної суми.

Крок 3. Виберіть робоче місце

Фрилансери зазвичай працюють з дому, і це, безсумнівно, саме зручне рішення, особливо якщо у вас є вільна кімната, яку ви можете перетворити в свій офіс.

Організація простору, призначеного для роботи, допоможе встановити межі між роботою та особистим життям.

Коворкінг в такому випадку має великі переваги, хоча через витрати може швидше зацікавити тих фрилансерів, які вже мають стабільний дохід.

Крок 4. Інвестиції в обладнання

Цей елемент, ймовірно, збільшить ваші витрати. Тепер, коли ви знаєте, що хочете робити і де будете працювати, прийшов час вибрати обладнання, на якому слід виконувати завдання.

Перш за все, не піддавайтеся спокусі витратити всі свої заощадження на новітні і самі модні гаджети, які вам насправді не знадобляться на початковому етапі.

Придбання обладнання - це велика інвестиція, тому краще, щоб воно служило вам якомога довше.

Якщо ви збираєтеся працювати копірайтером, вам не потрібно вкладати гроші в потужний комп'ютер. Вам швидше потрібні робочі інструменти, а не новий «фірмовий» iPhone.

Крок 5. Виберіть програмне забезпечення

Якщо ви хочете зосередитися на цифровий роботі, вам знадобиться правильне програмне забезпечення. Як і у випадку з обладнанням та інструментами, подумайте, що вам потрібно - комерційні програми і їх ліцензії не найдешевші.

Якщо ви не впевнені, чи є інвестування в більш дорогі програми на такому ранньому етапі найкращим кроком, ви можете використовувати безкоштовні аналоги популярних програм (наприклад, 2D-графіки і 3D-графіки) або їх безкоштовні пробні версії.

Пам'ятайте, що простіше додати необхідні функції, ніж знайти додаток для тих, за які ви вже заплатили.

Крок 6. Знайдіть бізнес-інструменти, які працюють для вас

Не все в роботі фрилансера пов'язано з творчістю. Коли ви працюєте за власний рахунок, крім замовлень ви також повинні подбати про ділові контакти, організацію роботи, управління проектами і т.д.

Ось чому вам потрібні бізнес-інструменти. Для початку виберіть один для управління проектами, один для управління часом і скорочення прокрастинації, і для відстеження витрат.

Це може надихнути вас почати роботу над проектом прямо зараз. Але ви не пошкодуєте про час і зусилля, які присвятили тому, щоб ваша «фрилансерська машина» працювала без збоїв, перш ніж поринути у вир роботи.

Крок 7. Створіть свій сайт

Так, для вас, як для фрилансера, дуже важливий власний сайт. Це буде ваше свого роду портфоліо, візитна картка і місце для спілкування з клієнтами. Однак це не означає дуже великих витрат.

Якщо ви плануєте працювати веб-розробником, сайт може стати найкращою рекламою для ваших навичок. Для тих, хто не відчуває себе впевнено в кодуванні, є досить багато безкоштовних рішень, починаючи від WordPress і закінчуючи сторінками з безкоштовним портфоліо.

Варто вкласти навіть невелику суму в домен з вашим ім'ям або пам'ятним ім'ям. Це набагато більш професійно, ніж «ділитися» ім'ям з постачальником платформи.

Логотип не потрібен, але якщо ви дизайнер, ви можете використовувати його як рекламу для своєї творчості.

Крок 8. Роздрукуйте кілька візиток

Чи замислювалися ви, хто використовує візитні картки? Оскільки у вас вже є готовий веб-сайт з вашим портфоліо, у вас є робоча пошта, прийшов час подбати і про візитки.

Вам знадобляться візитні картки на ділових зустрічах або там, де ви очікуєте знайти своїх потенційних клієнтів.

Крок 9. Зустрічайтеся з іншими

Як тільки ваші візитки готові, прийшов час використовувати їх. Будучи фрилансером, ви, ймовірно, будете працювати вдома, що означає менше можливостей для безпосереднього контакту з клієнтами.

Тому на початку намагайтеся відвідувати галузеві зустрічі, ділові сніданки або інші заходи для бізнесменів-початківців і фрилансерів, які організовані у вашому регіоні, вашими клієнтами також є люди з родини, друзі, сусіди.

Крок 10. Податки і розрахунки

Ми залишили цей пункт на кінець, хоча це найголовніше: це форма вашого бізнесу. Будучи фрилансером, вам не потрібно починати бізнес відразу, тим більше що його ведення вимагає додаткових витрат, незалежно від вашого заробітку.

Ви можете вільно управляти контрактами для конкретної роботи або замовлень, і якщо вам потрібно виставити рахунок-фактуру з ПДВ, ви можете використовувати такі сервіси для фрилансерів, як useme.eu. Useme дозволяє забезпечити винагороду при співпраці з новим клієнтом, отриманні замовлень на біржі і виставленні рахунків фізичним особам.

Фриланс може бути саме тим, що вам потрібно: контроль над своєю роботою, відповідальність, великі можливості для розвитку. Щоб бути успішним, вам також потрібні хороші навички організації і «мотивації».