7 кроків для досягнення балансу між роботою та особистим життям

Пошук рівноваги між робочими обов'язками і особистими справами розділяє на два полюси думки в сучасному суспільстві. Деякі стверджують, що досягнення позитивного зв'язку між роботою та особистим життям є ключем до щасливого і продуктивного існування, в той час як інші вважають, що ця концепція не можлива в наші дні.

У світі постійно розвиваються технологій і з всюдисущим Інтернетом встановлювати чітку межу, коли ви працюєте, а коли присвячуєте час рідним, друзям, стає все важче. Крім того, розвиток кар'єри часто пов'язано з необхідністю працювати понаднормово і вирішувати численні і складні проблеми.

Існує думка, що ви не будете робити свою роботу добре, якщо ця робота - єдине, що у вас є в житті.

Безсумнівно, існують люди, які успішно працюють і в той же час ведуть гідну особисте життя. Як досягти цього?

Розглянемо 7 кроків для досягнення балансу між роботою та особистими справами, які можуть сприяти поліпшенню здоров'я, продуктивності і щастя.


1. Навчіться говорити «ні» на роботі

Якщо ви є амбітним, талановитим і ефективним співробітником, ви, безумовно, готові брати участь в різних проектах. Бос і колеги часто звертаються до вас з різними проханнями, тому що вони знають, що робота, яку ви робите, має хорошу якість. Якщо ви додатково проявіть ініціативу, то можете стати головним виконавцем термінових завдань, які повинні бути виконані «на вчора».

Ви повинні чітко пояснити, чому в даній ситуації не будете виконувати додаткове завдання.


2. Створіть гнучкий графік з більш широкою перспективою

Розробляючи плани на день, намагайтеся зробити їх не надто жорсткими і гнучкими. Планування всього з точністю до хвилини - безглуздо. Зберігайте певні інтервали між послідовними подіями в календарі. Враховуйте необхідність перерв, під час яких ви зможете відірватися від робочих питань, розслабитися і відпочити. Крім професійних обов'язків, зверніть увагу на ті, які відносяться до вашим близьким і до особистого життя.

Розгляньте графік в перспективі на місяць. Обміркуйте професійні і особисті питання. Не бійтеся виділити більше часу роботі, якщо це дійсно потрібно. Але пам'ятайте, що такі важкі дні повинні бути компенсовані відпочинком. Дозвольте собі розслабитися, зайнятися хобі, провести час з сім'єю і друзями.

Підхід до включення особистих питань в розклад гарантує, що ви про них не забудете в робочій суєті. Визначте періоди, наприклад, безпосередньо перед або після роботи, і додайте їх в свій щоденний графік, щоб створити можливість додаткового взаємодії з вашими близькими.


3. Поговоріть з начальником і встановіть гнучкі години роботи

Якщо ви працюєте повний робочий день, у вас є час і конкретні організаційні правила. Сучасний світ швидко змінюється. Мобільність і нові технології дозволяють зараз працювати віддалено, в такому випадку ви не прив'язані до офісу. Крім того, гнучкий робочий час допомагає багатьом співробітникам в країнах з розвиненою економікою домогтися позитивного балансу між роботою та особистим життям.

Якщо у вас є можливість використовувати віддалену роботу і гнучкий робочий час на роботі, не пропустіть такий шанс. Ваша компанія ще не практикує такого? Поговоріть з начальником і запропонуйте цю ідею. Ви повинні підготувати обґрунтування для гнучкого графіка або віддаленої роботи і мати чітко визначений план того, що і коли ви будете робити, і які будуть наслідки віддаленої роботи. Розмовляйте і обговорюйте взаємовигідні умови для вас і вашого роботодавця.


4. Будьте більш енергійні і інвестуйте час в фізичну активність

Цей крок вимагає часу і додаткових зусиль. Але для нього обов'язково потрібно знайти місце у вашому розкладі. Коли почнете тренуватися, ви разработаете витривалість, що принесе багато переваг в майбутньому. Ваш енергетичний рівень буде вище, і у вас буде більше сил для виконання інших завдань. Завдяки фізичній підготовці продуктивність також буде більше. Силові тренування, біг, плавання, фітнес, йога - виберіть те, що вам до душі.

Регулярні фізичні навантаження покращують не тільки здоров'я, а й розумову діяльність, пам'ять і концентрацію. Особливо це буде корисно на початку дня. Крім того, фізичні зусилля зменшують рівень стресу.


5. Будьте в курсі інновацій і використовуйте їх в своїх інтересах
У сучасному світі все ми стаємо рабами технологій. Маючи мобільний телефон чи ноутбук навіть після виходу з офісу, ви все ще можете робити свою роботу. Це, звичайно, має переваги, але з іншого боку, негативно впливає на особисте життя і сімейні відносини.
Коли вам потрібно зосередитися або присвятити час рідним і близьким, варто повністю відключити всі телефони, планшети або ноутбуки. Якщо ви проводите час з дітьми, не відправляйте електронні листи і не робіть бізнес-дзвінки. Є моменти в житті, коли просто потрібно відключити телефон.


6. Позбавтеся від непродуктивних пропозицій і людей, які забирають вашу енергію
Багато присвячують свій час абсолютно непотрібним і марним дій, а також людям, які віднімають енергію, не надаючи позитивних емоцій.
Визначте, що найбільш важливо в вашому житті. Переконайтеся, що список відображає ваші пріоритети, а не чужі. Важливо, щоб ви оцінили і визначили пріоритетність своєї особистої і професійної діяльності. Потім відмовтеся від реалізації тих, які не мають цінності і «крадуть» ваш час.
Також вам доведеться розірвати відносини або обмежити контакти з людьми, які забирають енергію і стримують ваше розвиток.


7. Забудьте про перфекціонізм
Деякі люди мають тенденцію до перфекціонізму і хочуть робити все тільки ідеально. Це може здатися гарною рисою, але часто і заважає. Ви втрачаєте багато часу, прагнучи до ідеальних рішень, в той момент, коли досягнутий результат є достатнім. Іноді перфекціонізм може перетворитися в трудоголізм.
Життя стає все більш складною і у вас весь час зростає кількість обов'язків. В таких умовах дуже важко - як неврологически, так і розумово - підтримувати цю звичку ідеалу. Відмовтеся від досконалості, прагнете до постійного поліпшення і розвитку, а не до досягнення ідеального результату.