Чому ваше резюме та мотиваційні листи не працюють?
Вас знову не запросили на співбесіду. І це вже повторюється досить довгий час? Можливо, щось не так з вашими CV або мотиваційними листами? Ви не отримуєте відповіді від роботодавців і природно втрачаєте віру в свої компетенції.
Такий підхід - найгірше, що ви можете зробити на етапі пошуку нової роботи. У нашій статті ми підкажемо, як створити резюме, яке обов'язково приверне увагу потенційного роботодавця.
Не приймайте все на свій рахунок
Часто співробітники, які не отримують запрошення на співбесіди, починають звинувачувати себе, шукати свої недоліки, перебільшувати їх. Але це не правильно. Справа полягає лише у вашому резюме. Проблема в невірно або не інформативно написаному CV.
Правило таке - якщо у вас на 5 відправлених вакансій немає як мінімум 2 запрошення на співбесіду - щось не так. Однак питання не в тому, «чого мені не вистачає?», а «чого не вистачає в моїх документах, що вони не запрошують мене на бесіду?».
Рекрутери бачили уже все
Початковий відбір резюме - швидкий процес, і рекрутерів вже нічим не здивуєш. Якщо ваше резюме не виділяється в купі типових, нудних документів, кожен з яких починається з одних і тих же виразів - тоді шанс, що ви відпадаєте вже при першому відборі, занадто великий.
Конкурентоспроможність на ринку праці висока, і дні, коли всі резюме заявників могли виглядати однаково, пройшли. Ваше завдання тепер «продати» себе як співробітника роботодавцю, і резюме повинно бути вашою ідеальною рекламою.
Уникайте стандартних шаблонів
Більшість резюме, які приходять у відповідь вакансію, виглядають однаково. На практиці існує кілька основних шаблонів, відповідно до яких кандидати готують свої резюме. Якщо вони нічим не виділяються - вони «губляться в натовпі». Аналогічна доля очікує і ваше резюме, якщо воно виглядає так само, як і інші, не виділяється. У такому випадку ймовірність того, що воно буде вибрано і уважно прочитано, значно знижується вже на цьому етапі.
Не існує єдиного універсального зразка
Всього кілька років тому вас вчили, як має виглядати резюме. В даний час складно говорити про один ідеальний зразок. Звичайно, воно має бути читабельним, але не складатися з однакових елементів. Варто використовувати привабливу графіку, наприклад, логотипи попередніх роботодавців. Правило CV на одну сторінку A4 більше не застосовується. Такий обсяг не дозволяє вичерпно представити свої досягнення. В даний час резюме може містити до 3 сторінок формату А4, хоча стандарт становить 1-2 сторінки. Якщо воно буде розбірливим і «іншим», то точно не відпаде на етапі первинного відбору.
Покажіть, яку роботодавець отримає вигоду від найму саме вас
Супровідні листи і резюме більшості претендентів все ще в основному виглядають як кілька років тому - все під «одне копито», як нудні шкільні твори. А повинні бути привабливими пропозиціями для роботодавця.
Покажіть, чому повинні запросити на співбесіду саме вас. Яка користь для роботодавця буде, коли він запросить на вакантне місце вас? Це означає, що вам потрібно почати розмову. Ви робите помилку, якщо вважаєте, що це робота рекрутера, і ви розраховуєте на те, що він вивчить кожне резюме, знайде те, що йому потрібно, інтерпретує «що мав на увазі автор» і порівняє обсяг обов'язків і навичок з вашого резюме з очікуваннями роботодавця.
Ваше завдання: вже з першого погляду на резюме та мотиваційний лист рекрутер повинен переконатися, що ви є хорошим і конкурентоспроможним кандидатом. Жоден шаблон, завантажений з Інтернету, не зробить цього.
Досить витрачати час
Вам потрібно приділяти більше часу і створювати ефективні документи. Не стандартизовано з усім, що можна знайти в Інтернеті, а профільовано для вас і для конкретної пропозиції про роботу. Вам дійсно потрібен новий ефективний підхід.
Як виділятися з вашим резюме?
Гарне резюме повинне виділятися і привертати увагу рекрутерів. Це можуть бути: оригінальна графічна форма, чітке оформлення, ваша професійна картинка з посмішкою, використання стриманої графіки, квітів, жирного шрифту, маркерів для виділення окремих частин резюме. Відзначимо - «стриманого стилю», тому що використання занадто великої кількості шрифтів, кольорів сприймається як непрофесійне написання. Відмінною рисою вашого резюме може бути також введення, яке починається з інших слів, відмінних від тих, які зазвичай там пишуть, що приверне увагу рекрутера. Всього 2-3 речення, які узагальнють ваш досвід щодо посади, на яку ви претендуєте, щоб персоналізувати резюме і підвищити ймовірність зацікавленості потенційного роботодавця.
Якщо ви дивитеся на свої документи і у вас виникають запитання:
- як описати те, що є найбільш важливим,
- як написати коротко,
- як вибрати інформацію для резюме,
- як дізнатися, чого вони хочуть,
- як заповнити нестачу досвіду або інших вимог
не хвилюйтеся, ви не самотнім в цьому, багато претендентів також шукають відповіді на такі питання.
Що зробити?
Вам просто потрібно навчитися:
- як підійти до кожного елементу резюме,
- як правильно оформити резюме і як дізнатися, яку інформацію включити в нього,
- про що писати, а про що краще не згадувати,
- що важливо, а що ні,
- яких правил дотримуватися.
Ви не повинні кожен раз писати резюме та супровідні листи з нуля. Все, що вам потрібно, це кілька невеликих, але ключових змін, щоб ваші документи відповідали конкретній вакансії про роботу. Подбайте, щоб вони виглядали як індивідуальна пропозиція про співпрацю, яка буде привабливою для роботодавця.