10 питань, які треба поставити в кінці кожного співбесіди
Як і будь-який інший розмова, співбесіда при прийомі на роботу - це діалог, а не монолог. У ньому повинні взяти участь обидві сторони: рекрутер і кандидат. Тому, коли після серії питань про ваш досвід роботи, освіту, найбільших успіхи та невдачі ви почуєте: «У вас є питання до мене?» - використовуйте свій шанс.
Зазвичай, коли рекрутер задає це питання, більшість людей відчувають легку паніку. Багато кандидатів не використовують можливість дізнатися цікаву для них інформацію у рекрутера. Коли претендент чує таке питання, у нього складається думка, що це лише вираз ввічливості або чіткий сигнал про те, що основна частина розмови підійшла до кінця.
Запам'ятайте, співбесіда - це не допит. Обидві сторони - рекрутер і кандидат, зацікавлені в тому, щоб дізнатися якомога більше один про одного.
Чому потрібно на співбесіді задавати питання рекрутеру?
- ви дізнаєтеся більше про компанію, де хочете працювати - можете запитати про цілі компанії, про те, як роботодавець бачить розвиток в даній посаді, отримати додаткову інформацію про сферу обов'язків, структурі в компанії і в команді, можливості розвитку;
- ви зможете оцінити очікування - ставлячи питання, ви перевірите, наскільки сумісні очікування обох сторін (наприклад, в області найбільш важливих посадових обов'язків, форм зайнятості або окремих компонентів винагороди);
- ви покажете себе з кращого боку - ви зарекомендуєте себе як людину, яка, вирішивши співпрацювати з компанією, хотів би спочатку дізнатися і зрозуміти її суть, потреби і цілі.
Що робити, якщо у вас немає додаткових питань?
Абсолютно неприпустимо, коли на співбесіді тільки роботодавець запитує вас потрібну йому інформацію, і коли задає останнє запитання: «У вас є до нас будь-які питання?», Чує короткий «ні». Це показує відсутність у кандидата інтересу до компанії. Це також створює враження, що для претендента не важливо, чи буде він працювати в компанії X або Y.
Тому при підготовці до співбесіди на роботу варто підготувати приблизно 10 питань і використовувати їх при розмові з рекрутером:
1. Це нова посада? Хто займав цю посаду раніше? Чому він звільнився?
2. Розкажіть мені про робочий день людини на цій посаді?
3. Як проходить процес професійної оцінки у вашій компанії?
4. Які можливості для професійного розвитку та просування по службі?
5. Як би ви описали організаційну культуру у вашій компанії?
6. Які особливості виділяють вашу компанію як роботодавця (наприклад, додаткові виплати працівникам, гнучкий графік роботи)?
7. У мене буде можливість зустрітися з членами колективу?
8. Які компетенції особливо цінуються у вашій компанії і принесуть значну користь діяльності?
9. Чи можете ви сказати, як виглядає наступний етап процесу працевлаштування, його часові рамки, і коли я можу очікувати відповіді? (Якщо такої інформації раніше не було).
10. Чи можу я надати вам додаткову інформацію, яка допоможе швидше прийняти рішення з мого питання?