Більше ніж слова: роль мови тіла під час співбесіди

Перше враження ніколи не можна зробити двічі, тому варто навчитися своєму «мови тіла», щоб вміти зацікавити майбутнього роботодавця. Під час співбесіди має значення не тільки те, що ви говорите, але і як себе ведете.

Коли ви подаєте резюме, в першу чергу важливі ваші компетенції, знання і досвід. Відповіді на питання рекрутера найчастіше стосуються мотивації, кар'єрних цілей, а також завдань і обов'язків, що виконуються до теперішнього часу. Добре, якщо усне спілкування відповідає невербальної комунікації. Мова тіла відіграє важливу роль і розповість багато про вас. Жести, характер ваших рухів, постава і вираз обличчя можуть відображати різні емоції: впевненість, нервозність, невизначеність, страх, зарозумілість, позитивне ставлення і т. д.


Як опанувати мову свого тіла і підготуватися до співбесіди?

Ось кілька порад:

* Увійдіть в кабінет впевнено і енергійно - вже при вході покажіть, як ви хочете, щоб вас сприймали. Енергійний, не надто швидкий і не дуже повільний, вхід покаже вашу впевненість. Правило одне: зберігайте природність, красиву і рівну поставу, що також буде сигналізувати про вашу відкритості;

* Контролюйте рукостискання - у рук є сила, і жести, які ми робимо з їх допомогою, також наповнені силою. Характером рукостискання ви можете викликати авторитет або «відбити» полювання від вас. Стисніть руку рекрутера так само, як він стискає вашу. Перебільшене прояв сили і сильне здавлювання пальців або, навпаки, «мляве» рукостискання не приведуть до позитивного результату;

* Посміхайтеся правдиво - наукові дослідження доводять, що існують так звані «дзеркальні нейрони». Вони активують ділянки, які відповідають за розпізнавання виразів обличчя інших людей і відображають те, що бачать, тобто імітують гримаси осіб співрозмовників. З цієї причини наше обличчя має бути чесним. Щира посмішка - це коли все обличчя сміється - не тільки губи, але і очі;

* Свідомий жест - жести можуть бути дуже значущими. Варто вивчити кілька принципів свідомого жесту. Залиште руки видимими - співрозмовник в більшій мірі буде вірити вам і не відчує себе обдуреним. Так що не ховайте руки за спиною або за столом. Жестикулюйте таким чином, щоб ваші долоні і руки знаходилися вище талії. Також направляйте внутрішню сторону долоні вгору - це сигнал відкритості. Рухи рук повинні йти знизу вгору;

* Зверніть увагу на те, як ви сидите - тримайте рівну, стабільну поставу, особливо при роботі з поворотним офісним кріслом. Це хороший спосіб для кваліфікованих рекрутерів перевірити не тільки ваше майстерність, а й правдивість. Зверніть увагу на ноги, особливо коли розмова відбувається на дивані або кріслах. Потирання на ногах брюк, «заплітання» ступень навколо ніжок крісла, надмірне розгойдування ніг - це ознаки нервозності і відсутності комфорту. Тримайте стопи рівно, в напрямку співрозмовника.

Також варто звернути увагу на об'єкти перед вами - комп'ютер, вазу з квітами, стакан. Як підкреслюють експерти, вони створюють комунікаційні бар'єри і ускладнюють розмову, тому краще їх перемістити.

Крім того, не торкайтеся і не тріть голову, шию, особу, яка не розглядайте свою одяг, не теребите в руках олівець;

* Зберігайте зоровий контакт - контакт з очима співрозмовника надзвичайно важливий. Погляд «прямо в очі» може викликати різні емоції: змусити людину відчувати себе вільним, викликати незручність і дискомфорт, або навіть недовіру. Все залежить від того, як довго і коли ви підтримуєте зоровий контакт. Добре, якщо він займає 60-70% від тривалості розмови. Існує три основних типи поглядів: дружній, діловій та інтимний. Під час співбесіди потрібен діловий погляд, коли ви по черзі дивіться в очі і лоб співрозмовника;

* Подбайте про спокійному прощанні - не поспішайте! Спокійне і повільне прощання переконає рекрутера в вашої впевненості в собі. Потисніть руку співрозмовника. Якщо двері були зачинені перед зустріччю, вийшовши - закрийте її. І не забувайте про усмішку.