Застуджений колега: як захистити себе від зараження?

Часто трапляються ситуації, коли працівники із нежитем, кашлем чи болем у горлі ходять на роботу. Навіть якщо ви зазвичай піклуєтеся про своє здоров’я, присутності такого колеги достатньо, щоб і ви уже завтра захворіли. Особливо це стосується офісів відкритого типу - це саме те місце, де завжди більше мікробів, особливо, коли хтось із працівників хворим ходить на роботу.

Але є способи, які допоможуть вам захиститися від хвороб. У нашій статті ми розповімо, про що варто пам’ятати, коли в офісі з’являється застуджений колега.

Чому працівники приходять в офіс із застудою?

Коли людина хворіє, єдиною правильною дією буде залишитися вдома та лікуватися. Лише тоді працівник якнайшвидше одужає й повернеться до звичного способу життя та здоров’я. Однак на практиці часто буває зовсім навпаки. Багато людей не сприймають серйозно нежить або інші застудні недуги й приходять у такому стані на роботу. Навіть якщо вони почуваються погано, все одно йдуть в офіс.

Чому ж так поводять себе хворі колеги, не лікуються самі, ще й ризикують заразити інших? Перш за все, працівники бояться, що їхня відсутність через хворобу буде погано прийнята керівником. У такому випадку людиною керує страх звільнення або того, що директор не повірить хворобі, вважатиме підлеглого лінивим, який з будь-якого приводу залишається вдома.

Тому навіть хворим працівник відчуває себе зобов’язаним з’являтись на роботі, хоча на цей момент розуміє, що працювати ефективно та продуктивно не може.

Але нездоровий колега може заразити інших, таким чином створивши хвилю інфекційного захворювання в компанії.

Хворий колега: як захистити себе від хвороби?

Хворіти ніхто не любить. Навіть під час звичайної застуди людина почувається погано. І хоча може здатися, що немає нічого страшного у проведенні часу в ліжку чи просто вдома декілька днів, коли ви застуджуєтесь, насправді хочеться одужати якнайскоріше. Тому багато людей намагаються вести здоровий спосіб життя, зміцнювати імунітет, щоб інфекції підхоплювали їх якомога рідше.

Однак коли ви працюєте в офісі, особливо де перебуває одночасно багато колег, як би ви не дбали про своє здоров’я, ви легко можете стати «жертвою» вірусів хворого.

Якщо ви помітили, що хтось із персоналу хворим приходить на роботу, є кілька правил, якими ви можете керуватися, щоб запобігти хворобі.

  • Уникайте хворих. Якщо ви знаєте, що хтось застуджений, просто уникайте його. Це може бути важко, але це досить дієво, адже саме перебування в компанії хворих збільшує ймовірність зараження. Справа не в тому, щоб ховатися в кутках, коли нездоровий колега шукає вас або хоче поговорити. Варто сказати прямо, що ви дбаєте про своє здоров’я й обмежуєте контакт на час його хвороби. Не слід соромитися таке говорити, адже в першу чергу ви повинні дбати за своє здоров’я й вимагати працювати у відповідних умовах, кожен має розуміти це.
  • Дезінфікуйте клавіатуру та мишку. Якби хтось запитав вас, де найбільше мікробів, що б ви відповіли? Відразу на думку спадає туалет чи смітник, де ж ще може бути брудніше? Але виявляється, що на клавіатурі та комп’ютерній миші набагато більше бактерій та мікробів, там їх цілі скупчення. На жаль, в офісах працівники не дуже часто чистять та дезінфікують комп’ютерну клавіатуру, екран, клавіші, прінтери. Однак якщо ми дбаємо про здоров’я, варто виробити в собі цю звичку та прибирати офісну техніку принаймні раз чи два на тиждень. Завдяки цьому ви зменшите ймовірність зараження.
  • Не користуйтесь загальним посудом на роботі. У багатьох компаніях є спеціально виділений кабінет, чи приміщення, де працівники можуть собі розігріти їжу з дому та пообідати. Також там може бути й кухонний посуд – тарілки, кухлики, виделки, ложки. Вони доступні кожному з персоналу. Але якщо ви знаєте, що зараз у компанії є хворі на застуду працівники, краще утриматися від використання загального посуду. Ваші власні горнятко, тарілка, інші столові набори - це дрібниці, які ви легко можете принести з дому. Завдяки цьому ви почуватиметеся впевненими, що ніхто окрім вас ними не користується й, відповідно, мінімізуєте ризик зараження.
  • Не використовуйте загальну губку для миття посуду. Мікроби також можуть бути на губці для миття посуду. Усі користуються нею, тож це справжній «сховок» для мікробів. Намагайтеся забирати додому брудний посуд, або виділіть окрему нову губку, якою зможете користуватися лише ви. Не зважайте на дивні погляди чи суперечливу думку колег, яким може здатися незрозумілою така ваша поведінка. Ви нікому не шкодите цим, а робите так виключно для свого здоров’я .
  • Мийте руки після контакту з документами. Багато мікробів також знаходяться на документах компанії. Хоча сьогодні аж так багато паперів і немає, усі намагаються якомога більше робити все в електронній формі, ви все одно друкуєте щось й передаєте ці документи з рук в руки. Тож якщо ви переглядаєте папери компанії, після цього варто ретельно вимити руки  з милом.
  • Висипайтеся і харчуйтеся здорово. Насправді, наведені вище кроки не дуже допоможуть, якщо ви не будете вести здоровий спосіб життя. Перш за все, щоб мати гарний імунітет, вам потрібно вдосталь висипатися. Для здорового сну спробуйте не дивитись у будь-які екрани, які можуть стимулювати ваш мозок, принаймні за годину до засинання. Навчіться розслаблятися без гаджетів й телевізора. Також дуже важливо правильно харчуватися. Не забувайте про овочі та фрукти, їжте збалансовано, уникайте надміру перероблених продуктів, фастфуду. Під час загострення захворювань можете ввести в раціон продукти, які добре впливають на здоров’я: часник, імбир, мед, цитрусові, петрушку. Зробіть раціон багатим на вітаміни.
  • Поговоріть зі своїм керівником та колегами. Звичайно, перераховані вище дії є надзвичайно корисними. Але у ситуації із хворим колегою, ви «один в полі не воїн». Так, ви можете прибирати, слідкувати за чистотою свого стола, мити руки, уникати хворого, але якщо всі інші цього не роблять, це дуже погано. Варто поговорити з колегами та керівником, запропонувати, що, наприклад, два рази в тиждень усі організовано повинні чистити офісне приладдя, кухонні засоби. Особливо, якщо у колективі є хворий працівник.

Якщо так склалися обставини, і колега у такому стані змушений працювати, все-таки варто спробувати запобігти хворобі інших людей. Можливо, завдяки таким крокам ніхто не заразиться.