Успішна адаптація

Для людини нова робота – це завжди стресс: чужий колектив, переживання щодо якісного виконання обов'язків, незнання керівництва. З іншого боку, для компанії новий співробітник теж свого роду випробування: чи буде він гарним працівником, не постраждає успішність цілої фірми та відносини в колективі.

Тому коли на фірму приходить новий людина, всі повинні прикласти якісь зусилля, щоб адаптація пройшла якомога легше і швидше.


Наставництво

Всі зацікавлені в легкій адаптації нового співробітника. Як показує досвід, сьогодні найбільш успішним способом для комфортного «вливання» новачка в колектив вважається наставництво. Людину потрібно навчити методам роботи у фірмі, ознайомити з програмами, схемами, які використовуються в роботі. Для цього керівник повинен призначити підлеглого, який візьме на себе образно кажучи «опіку» над новим колегою.

Наставник обов'язково повинен бути зацікавленим навчити новачка, йому можна запропонувати надбавку до зарплати або премію. При виборі наставника потрібно зупинитися на більш досвідченого і лояльного співробітника.

Головне завдання наставника – допомога. Між ним і працівником повинні бути дружні та довірливі відносини.


Взаємодія колишнього і теперішнього співробітника

Коли специалист, який звільняється, «передасть» роботу безпосередньо своєму «приймальнику», це буде найкращим варіантом. При цьому потрібно врахувати, що така схема спрацює, якщо людина йде з компанії мирно і за своїм бажанням.

Якщо посаду тільки відкрита, всі колеги у відділі або фірмі повинні бути в курсі обов'язків новачка. Кожен повинен знати, що йому слід робити.


«Вливання» в колектив

Характер взаємовідносин між співробітниками компанії має велике значення. Керівник зобов'язаний розповісти про особливості корпоративної культури в фірмі, присвятити нюанси відносин один з одним. Навіть коли працівник перебуває на випробувальному терміні, не можна упускати цей момент. Кожен работник компанії повинен почувати себе комфортно в колективі.


Фініш адаптації

Процес вважається завершеним, коли людина стала повноцінним членом команди. Одним для цього потрібно тиждень, а іншим – місяць або більше. Директор весь цей час повинен стежити за процесом.

Ніколи не можна забувати, що новий співробітник – це той самий працівник, як і інші.  Йому тільки треба більше розуміння та допомоги.