"Чому ви не виконали завдання вчасно?": варіанти відповідей

Ви зірвали терміни, які були дані на виконання важливого проекту. Начальник роздратований і цікавиться, як таке могло статися. Відповіді підлеглого коментують експерти.


- «Завдання майже виконано, залишилися зовсім незначні деталі»

1. Непоганий відповідь, тому що дається конкретне пояснення. Хоча, звичайно, хороший працівник зобов'язаний тримати начальника в курсі деталей і повідомляти заздалегідь, якщо щось не вдається виконати вчасно.

2. Гарне пояснення, яке слід було б уточнити: скільки саме роботи зроблено, як зроблено, які деталі залишилися. Необхідна конкретика. Заодно було б обумовити причини ситуації, що виникла.

3. Підлеглий принаймні намагався. А ось керівнику має сенс пояснити підлеглому, що завдання має бути виконано стовідсотково.


- «Сталося ПП, і мені довелося відновлювати всю інформацію»

1. Я не стала б ставити оцінку такому поясненню, тому що дана відповідь - просто констатація факту. Якщо НП сталася, співробітник не винен. А якщо працівник говорить неправду, це завжди легко перевірити.

2. Логічна відповідь. Форс-мажор трапляється з усіма. До того ж, що важливо, співробітник не відмовився від роботи, а відновив всі дані.

3.Уви, таке трапляється. Якщо це одиничний випадок, то начальнику доведеться з цим змиритися. Якщо таке відбувається часто, керівнику слід приділити увагу підвищенню надійності IT-систем і навчити підлеглих працювати, зберігаючи резервні копії.


- «Я не розрахував зусиль і думав, що впораюся»

1. Мені як керівнику така відповідь сподобався. У даній ситуації мені в першу чергу важливо, чи відповідає виправдання дійсності. Всі ми деколи не справляємося з роботою вчасно. Головне, щоб відповідь прозвучала чесно. Іноді краще сказати: «Так, я не впорався». Не потрібно брехати і наводити аргументи, що не відносяться до суті справи.

2. Прогнозована помилка - хороший привід для навчання. Співробітник, який усвідомлює, чому не впорався із завданням, що не зробить осічки в наступний раз.

3. Підлеглий демонструє розуміння важливості термінів і якості, але виявився не зовсім готовий професійно. Начальнику варто приділити більше уваги професійному розвитку співробітника.


- «Я зробив все що зміг»

1. Відповідь схожий на правду. Співробітник визнається, що доклав максимум зусиль. Мене б таке пояснення цілком задовольнило.

2. Відповідь чесний, і це добре. Однак співробітник визнається у власній слабкості. Бути може, йому варто пошукати іншу, нижчу посаду?

3. Співробітник не знає своїх можливостей. Керівнику щодо цього працівника потрібно переконатися, що людина здатна і готова виконати завдання.


- «Ніхто в відділі не впорався б краще мене»

1. Кому давали завдання: співробітникові персонально або всьому відділу? Якщо це входило в обов'язки підрозділу, чому керівник запитує відповідь тільки з одного працівника? А якщо завдання отримала одна людина, то чому він посилається на інших? Поки запитань більше, ніж відповідей.

2. Підлеглий демонструє прагнення виконати завдання на високому рівні. Якщо це дійсно так, то начальнику слід краще планувати роботу по часу і, можливо, виділяти на неї більше часу.


- «Ви не дали мені потрібних ресурсів»

1. Це не пояснення. Про все необхідне можна було б потурбуватися до того, як питання було поставлене керівником.

2. Де ж раніше був співробітник? Ви фахівець, це ваші обов'язки, і вам слід самому формувати план роботи. Начальник не повинен невідступно ходити за підлеглим і розбиратися у всіх тонкощах роботи фахівця. Взявши завдання і не виконавши його, співробітник підводить не лише начальника, але і весь відділ, партнерів, клієнтів, а то і компанію.


- «Ви дали мені нездійсненне завдання»

1. Так, дійсно, завдання бувають важкодосяжним, але про те, що завдання нездійсненне, варто було подумати і повідомити начальнику заздалегідь. Коли співробітник вже постфактум дорікає керівника в складності поставленого завдання, це не аргумент.

2. Потворний відповідь. По-перше, якщо завдання дійсно складне, навіщо ви його взяли? Або виконуйте завдання, або обговорюйте можливі проблеми заздалегідь. Керівник задумається: навіщо мені працівник, який не може впоратися із завданням? Співробітник розписується у власній безпорадності.

3. Підлеглий повинен був обговорити здійсненність завдання на самому початку, при постановці завдання керівником. А керівник, обумовлюючи умови, зобов'язаний був переконатися, що підлеглий здатний виконати завдання в строк.


За матеріалами trud.ru