Професійні навички: про що варто написати в резюме?
Коли ви працюєте над написанням резюме, то зазвичай приділяєте більше уваги професійному досвіду. Вам здається, що це найголовніше для потенційного роботодавця.
Звичайно, це так у багатьох випадках, але інші елементи цього документа також важливі і вимагають уваги.
Ще одна частина резюме, яка має значення для роботодавця - це професійні навички. Дуже важливо знати, що здобувач може робити і які компетенції він має.
Чого очікують роботодавці? Про що варто написати, а про що краще не згадувати? Ми підкажемо вам в нашій статті.
Резюме адаптоване до одержувача
Рекрутери працюють з великою кількістю резюме у відповідь на запропоновані вакансії. Легко загубитися серед усієї маси, якщо ваше резюме не виділяється. В інтернеті є безліч зразків такої професійної біографії, і якщо людина не знає, як вона повинна виглядати, часто використовує просте копіювання.
Проте, завжди варто пам'ятати, що ви не єдині, хто відправить своє резюме. Очевидно, рекрутер бачив вже сотні таких документів. Тому, використовуючи шаблон з інтернету, в який ви лише вставите свої дані, вам буде важко звернути увагу на себе.
Варто узгодити резюме з конкретним одержувачем. Ретельно вивчіть пропозицію про роботу, щоб дізнатися, чого очікує ваш потенційний роботодавець. Виходячи з цього, ви можете створити резюме, яке буде містити тільки всю необхідну інформацію.
Те ж саме відноситься і до професійних навичок. Особливо, коли у вас великий досвід, може виявитися, що ви маєте багато таких компетенцій. Однак перерахування їх усіх не завжди доречно. Подивіться, що роботодавець вимагає у вакансії, і на цій основі перерахуйте свої навички.
Пишіть правду
Переглядаючи безліч прикладів, в яких згадуються різні позитивні навички, може виникнути спокуса просто скопіювати їх у ваші документи. Неважливо, правда це, чи ви хочете лише добре себе представити.
Однак брехня в вашому резюме ніколи не зіграє на вашу користь. Рекрутер може запитати вас про професійні навички і швидко переконатися, що ви обманюєте. Звичайно, це не завжди можна перевірити під час співбесіди, але якщо з'ясується, що ви збрехали, про цю вакансію вам потрібно забути.
Перш ніж ви вкажете професійні навички в резюме, подумайте, чи дійсно вони у вас є. Буває, що люди вписують стандартні вміння, навіть не замислюючись, чи дійсно вони їх стосуються. Вони просто звучать добре, як здається.
Однак цього недостатньо. Наприклад, якщо ви працюєте віддалено зі свого дому, а пишете, що маєте навички групової роботи - це точно не найкраща ідея. Або вказуєте, що можете швидко вчитися, а насправді вам потрібно достатньо часу і спокою, щоб отримати нові знання. Тому все, що хочете включити в резюме, добре проаналізуйте.
Професійні навички - що варто включити до вашого резюме?
Професійні навички діляться на «тверді» і «м'які». До перших відносяться всі компетенції, які можна виміряти, вони часто є спеціалізованими, їх набуття зазвичай не дуже важке. У свою чергу, «м'які» навички - це ті, які є результатом поведінки і рис характеру. Вони не можуть бути виміряні, щоб освоїти їх, потрібно багато часу і праці.
Може здатися, що саме «тверді» навички є найбільш важливими для роботодавця - в кінці кінців, важко практикувати певну професію без них. Тим не менше, більшість посад також вимагають «м'яких» навичок, тому що завдяки ним співробітник може виконувати обов'язки більш ефективно і бути продуктивним.
Тому в резюме ви повинні зосередитися на обох типах професійних навичок, уважно переглянувши, що потенційний роботодавець вимагає в оголошенні про роботу.
Коли мова йде про «тверді» компетенції, вони, як правило, тісно пов'язані з конкретною професією. Хоча існують також універсальні вміння, такі як, наприклад, наявність водійських прав, знання іноземних мов, робота з MS Office і т. д. Тісно пов'язаними вміннями є, наприклад, управління конкретними програмами, інструменти або методи.
У випадку з «м'якими» навичками, уникайте стандартних умінь. Наприклад, багато хто вказує, що є креативною або товариською людиною, не замислюючись про це. Але якщо ви вважаєте, що творчий підхід відрізняє вас, або ви вмієте добре слухати співрозмовника і формулювати висловлювання, тоді ці вміння варто включити в резюме.
Іншими бажаними навичками є, наприклад, вміння працювати в команді, хороша організація робочого часу, вміння працювати в умовах стресу або напруги. Кожен з них може зробити працівника більш залученим і мотивованим на роботу, що, природно, дуже важливо для роботодавців.
Якщо ви замислюєтеся, який набір професійних навичок потрібно вказати в своєму резюме, пишіть ті, які дійсно стосуються вас. Варто спробувати підготувати для кожного навику один приклад, який буде підтверджувати його присутність у вас. Не вписуйте цей приклад в резюме, а будьте готові його назвати під час співбесіди. Цим ви підтвердите, що написане повністю вірно, і ви зможете краще представити себе потенційному роботодавцю.