Критичне мислення з об'єктивними показниками ефективності
Критичне мислення надзвичайно важливе в процесі управління людьми тому, що воно дозволяє вам приймати найкращі можливі рішення і відокремлювати факти від «порожніх» слів.
Критичне мислення часто можна сплутати з критикою. Воно означає мислення, основане на спокійному фактологічному аналізі, направленому на досягнення поставленої мети. Фахівці з кадрів дуже часто піддаються в певному сенсі «бомбардуванні» різними інструментами, тренінгами, посібниками та ідеями, які повинні революціонізувати їх роботу. Тому, особливо в інформаційному хаосі, який панує в світі HR, критичне мислення надзвичайно важливе. Завдяки критичному мисленню можна вибирати ті способи дій, які реально допоможуть в роботі, а не ті, які є популярними.
Однак кінцевий результат процесу критичного мислення багато в чому залежить від вихідного «матеріалу». Якщо перед нами просто нісенітниця, то, думаючи критично, ми можемо вибрати з цієї нісенітниці найменш непотрібну інформацію. Однак, щоб прийняти найкраще можливе рішення, варто мати доступ до інформації з багатьох джерел, включаючи об'єктивні показники, що характеризують ефективність нашої компанії.
Коли хтось каже, що у нас є ринок співробітника, і ми повинні купити його навчання, давайте критично розглянемо його пропозицію. Аналіз показників ефективності може бути частиною такої критичної оцінки, тому що дає можливість об'єктивно поглянути на практику управління людьми.
Якщо хтось обіцяє, що плинність кадрів в нашій компанії зміниться, варто запитати, які у нього є докази цього. Наприклад, знизилися такі показники в інших компаніях, чи проводилися дослідження, які свідчили, що таке навчання зменшує кількість звільнень або, можливо, єдиним доказом є тільки думка експерта? Давайте не забувати, що в управлінні, основаному на фактах, ми повинні використовувати багато джерел інформації (не тільки з думок експертів), і ключові показники ефективності є одним з них.
Як критично мислити, використовуючи показники HR?
Легко сказати: думай критично! Набагато складніше це зробити. Однак ви можете, принаймні, спробувати слідувати правилам, які допоможуть більш критично ставитися до практики управління людьми. Давайте подивимося на окремі компоненти критичного мислення відповідно до Хічкока і як вони можуть використовувати об'єктивні показники ефективності.
Першим елементом критичного мислення є спостереження - відслідковування того, що відбувається щось «дивне», наприклад, ми бачимо, що люди незадоволені зарплатою в компанії, поганою атмосферою, присутня велика «плинність кадрів» або зниження ефективності. У практиці управління людьми моніторинг є одним з найважливіших компонентів критичного мислення, спрямованого на підвищення якості роботи. Без постійного «огляду» ви не зможете спостерігати за проблемою, а оскільки проблеми не видно, не може бути й мови про її усунення. Одним із способів «орієнтування» на те, що відбувається в компанії, може бути систематичне спостереження за ключовими показниками ефективності. Якщо ми періодично перевіряємо ефективність роботи або прогули, ми можемо з часом побачити, що щось тривожне починає відбуватися в компанії.
Інший компонент критичного мислення - невизначеність - здивування ситуацією, яку ми спостерігали. Коли ми помічаємо, що щось відбувається, але ми ще не розуміємо, чому (наприклад, збільшується кількість звільнень), ми відчуваємо збентеження від незнання, і нам потрібно усунути цю невизначеність, показати, що ми контролюємо ситуацію. Люди відрізняються своєю терпимістю до невизначеності. Деякі можуть довго терпіти невпевненість, тому вони будуть шукати краще, хоча іноді і важке, рішення. Інші відчувають гостру потребу в швидкому вирішенні і погано переносять невизначеність, вважають за краще поверхневі, але швидкі і легко доступні відповіді, щоб усунути невизначеність.
Наступним етапом критичного мислення є обдумування - тут ми ставимо конкретне питання, на яке хочемо знайти відповідь, наприклад, чому співробітники незадоволені зарплатою? На даному етапі ми уточнюємо, в чому полягає проблема. Використання показників ефективності може допомогти представити проблему в формі чіткого і об'єктивного числового значення. Замість того, щоб питати, що відбувається, коли співробітники йдуть з компанії, ми можемо більш конкретно запитати, чому «плинність» становить 15%, якщо в середньому по регіону це 5%?
Інший компонент критичного мислення - це можливі відповіді на раніше поставлене запитання, побудова можливих сценаріїв і різних гіпотетичних рішень. На даному етапі ми все ще можемо думати про різні, часто суперечливі способи вирішення проблеми, наприклад: можливо, рівень звільнень становить 15%, тому що ми не дали підвищення, або, у всьому винна компанія X, яка відкрила філію в сусідньому районі? Індикатори знову допомагають однозначно визначити наявні гіпотетичні рішення і звернутися до чіткого об'єктивного критерію.
Ще один елемент критичного мислення - це спроба вибрати найкраще з раніше придуманих рішень. Перевірте можливі сценарії, зберіть інформацію і подумайте, яка з ідей може бути кращою. Показники ефективності дозволяють міркувати щодо вимірних критеріїв, наприклад: якщо причиною плинності була відсутність задоволеності зарплатою, то в опитуваннях співробітників про задоволеність ми також повинні спостерігати зниження результатів, але такого зниження немає, можливо, справа в тому, що конкуренція дуже спокушає співробітників? Коли ми підозрюємо, що причиною звільнень є низька задоволеність винагородою, ми можемо пошукати інформацію про середню задоволеність в компаніях, аналогічних нашій, і порівняти показники.
Використання індикаторів дозволяє нам розглянути різні позиції і чітко уявляти їх. Завдяки об'єктивним показникам замість примарних домислів, ми можемо чітко висловити позиції, які нам необхідно оцінити. Наприклад, результат показує, що ми повинні збільшити коефіцієнт витрат на заробітну плату до 60% від максимального значення в нашій галузі. Тоді ми можемо очікувати, що рівень звільнень знизиться до 7%. Представник іншого відділу може мати іншу думку, але завдяки показниками він може чітко уявити це. З тих пір, як компанія Z відкрила тут свою філію, «плинність кадрів» неухильно зростає. Опитування громадської думки показали, що 80% співробітників оцінюють довге і незручне добирання до офісу як найбільший мінус. Якщо ми організуємо для співробітників доїзд, рівень звільнень може впасти навіть до 10%. Подання аргументів впорядкованим, об'єктивним чином з використанням показників ефективності дозволяє чітко показати різні доступні рішення.
Після того, як ми проаналізували різні позиції, ми можемо судити на основі зібраних доказів і міркувань про те, які рішення ми приймаємо і вибираємо вже остаточне. Використання показників ефективності також дозволяє критично оцінювати результати нашого рішення і оцінювати його наслідки в майбутньому. Використовуючи індикатори, ми уникнемо ситуації, коли хтось «забув», що шість місяців тому думав, що даний метод буде працювати на 100%. Завдяки індикаторами ми можемо перевірити результативність вжитих заходів.
Критичне мислення може допомогти фахівцям з управління людьми в прийнятті правильних рішень. Критичне мислення має грунтуватися на наукових дослідженнях, практичному досвіді, а також враховувати ситуацію всередині організації.