7 чинників, які знижують мотивацію персоналу
Люди, які керують персоналом, повинні бути добре підготовлені як на теоретичному, так і практичному рівні. Компетенції в цій галузі повинні постійно підвищуватися. Добре управління командою ґрунтується на успішній комунікації з підлеглими, з огляду на їхні потреби.
Розглянемо 7 головних чинників, що сприяють зниженню мотивації персоналу.
1. Нечітке розподіл обов'язків
Відсутність поділу праці вносить організаційний хаос і не дозволяє команді діяти злагоджено. Кожен співробітник повинен знати, що від нього вимагається і за що йому заплатять. Якщо обов'язки не покладені на конкретну людину, відповідальність за них несе вся команда. Природно, це ускладнює всю діяльність компанії. Вимоги від підлеглих виконання завдань, які їм не були доручені, може викликати розчарування і почуття розгубленості, що зменшить інтерес до роботи.
Тому всі обов'язки між співробітниками повинні бути чітко розподілені, щоб знати, хто за що відповідає. Це також важливо, щоб співробітники знали, до кого вони можуть звернутися з конкретним питанням. Варто переконатися, що обов'язки настільки різноманітні, наскільки це можливо. Також потрібно залишити підлеглим деякий простір для незалежності, щоб не обмежувати їх творчий потенціал і дати відчути, що вони також впливають на діяльність фірми.
2. Занадто мало або занадто багато роботи
Якщо обов'язків багато, співробітники можуть відчувати перевантаження і стрес. Коли у підлеглого занадто мало завдань, це призводить до нудьги. Нудьгуючі працівники не виконують своїх обов'язків, що значно знижує їх ентузіазм. Якщо співробітник отримує завдання, які виходять далеко за рамки його можливостей, або вони занадто прості, щось не можна очікувати, що він буде в захваті від них.
Обов'язки повинні бути розділені так, щоб їх кількість і рівень були оптимальними для всіх. Хороша організація робочого часу також дуже важлива для атмосфери серед співробітників. Підлеглі зобов'язані знати свою роботу і відчувати її значимість. В результаті вони не будуть демотивовані завданнями, які, на їхню думку, не мають сенсу і є лише марною тратою часу. Почуття, що їхня робота важлива, має великий стимулюючий ефект.
3. Надмірна концентрація на помилках
Йдеться про ситуації, коли боси фокусуються тільки на негативних аспектах роботи. Співробітники відчувають, що завжди є причина, по якій їх робота піддається негативній оцінці. Людина, якого постійно критикують, незалежно від його зусиль і результатів, через деякий час припиняє спроби робити свою роботу взагалі.
Тому варто приділяти більше уваги позитивним аспектам роботи. Керівник повинен навчитися бачити успіх свого персоналу. Позитивне спілкування з підлеглими є дуже важливим фактором, що впливає на атмосферу в колективі. Якщо ви навчитеся говорити про успіхи співробітника, вам буде легше сказати йому про помилки. Коли ви повинні висловити негативну оцінку, використовуйте тільки конструктивну критику. Вона повинна бути відкритою, спокійної, показуючи як гідності, так і недоліки працівника. Не можна безпосередньо оцінювати працівника як особистість, тому що так легко когось образити. Завжди говорите про конкретні дії і поведінку, а не про людину. Атмосфера розмови повинна бути настільки доброзичливою, щоб співробітник міг також висловити свою думку. Завдяки цьому він відчує, що також чинить активний вплив на те, що відбувається.
4. Недружня робоча атмосфера
Якщо атмосфера в колективі негативна, ентузіазм команди може перейти від роботи до справ між співробітниками. Деякі з несприятливих дій (плітки або нездорова конкуренція між співробітниками) можуть підтримуватися керівництвом через неправильну організацію роботи. Відсутність підтримки і співпраці з боку команди може мати демотивувальний ефект, особливо для новачків.
Причину таких проблем часто важко знайти, будучи частиною команди, тому можна звернутися за допомогою до експерта, який зможе поглянути на ситуацію «свіжим поглядом». Найгірший варіант управління - прикидатися, що ніяких труднощів немає. Це значно знижує готовність співробітників що-небудь міняти.
5. Неравное поводження з працівниками
У деяких випадках симпатії і антипатії керівництва видно неозброєним оком. Той факт, що до деяких співробітників ставляться краще, знижує мотивацію іншої частини команди і негативно впливає на загальну атмосферу. Співробітники погано переносять порівняння їх з іншими, особливо з кращими, і дуже швидко розуміють, хто з них найбільше подобається керівництву.
Якщо ви хочете сприятливих відносин між співробітниками і оптимального рівня мотивації, ставлення до всіх підлеглим однаково.
6. Відсутність можливостей для розвитку
Позбавлення працівників можливості просування по службі, навчання або інших можливостей розширення їх компетенцій може привести до зниження мотивації персоналу. Також важливим є ставлення роботодавця до людей, які хочуть покращити свою освіту і кваліфікацію.
Створюючи можливості для розвитку персоналу та його участі в навчанні, зростає прихильність підлеглих до роботодавця. Щоб підтримувати рівень мотивації в команді на відповідному рівні, потрібно подбати про потреби співробітників, спільно створивши для них шляхи розвитку і проводячи тренінги. Звичайно, для початку потрібно знати потреби персоналу в цій галузі.
7. Відсутність сенсу
Кожен працівник хоче вірити, що він робить щось важливе, що його компанія має конкретну мету, до якої всі прагнуть. На жаль, у багатьох випадках співробітники не можуть побачити сенс своїх дій.
Люди, які поділяють цінності компанії, є найбільш ефективними. Тому завдання менеджерів повинна полягати в інформуванні персоналу про плани та цілі компанії, а також про їх обґрунтованість. Підлеглий повинен відчувати, що його дії важливі для досягнення цих цілей. Почуття спільності і інтеграції може бути дуже важливо для підвищення готовності працювати на команду.