Як працювати з тимчасовими співробітниками

Відношення працівника до тимчасової зайнятості нерозривно пов’язано з тривалістю роботи. Наприклад, якщо ви знайшли через агентство робітника на кілька тижнів, очікувати від нього великого ентузіазму і прагнення до роботи не варто. Для спеціаліста це просто джерело доходу.

Натомість довгостроковий контракт і цікавий проект неабияк стимулюють та мотивують до роботи кваліфікованого фахівця.

Трапляються ситуації, коли не всі тимчасові працівники «безнадійні». Вони можуть бути зацікавленими добре себе зарекомендувати і отримати шанс на кращу та довготривалу посаду.

«У столиці Великобританії дуже багато молоді з околиць, які зацікавлені у працевлаштуванні. Молоді люди прагнуть знайти роботу та залишитися жити в Лондоні, - говорить Пол Уілсон, директор з підбору персоналу консалтингової компанії Michael Page. - Це амбітні, працелюбні та активні спеціалісти, які готові працювати».

Але лише одних добрих намірів недостатньо для ефективної роботи. Пол звертає увагу на потребу сформувати у тимчасових працівників адекватні очікування і лояльність.

Важливо подбати про те, щоб ставлення до всього персоналу компанії було однаковим, як до постійних, так і до тимчасових. Звісно, якщо ви найняли людину і відноситеся до неї виключно як до додаткової робочої сили, вона буде трактувати вас і вашу фірму лише як джерело доходу. Працівник повинен відчувати свою значущість, що він важливий і його цінують. Тоді виконання обов’язків буде набагато кращим.

Наприклад, в компанії Microsoft з позиції застосовуваних технологій в управлінні персоналом взагалі не існує відмінностей між постійними та тимчасовими фахівцями. Усі проходять співбесіду за однаковою методикою. Для спеціалістів, які працюватимуть за контрактом певний період проводять додатково тренінги, курси професійного розвитку для покращення їх навичок.


Гонорар за роботу, бонус за якість

Перспектива кар’єрного росту це звичайно гарна мотивація, але у випадку тимчасової роботи все-таки більшу роль має матеріальна сторона. Деякі компанії розробляють власну систему бонусів  саме для тимчасово зайнятих. Премія складає від 5 до 15% суми гонорару, виплачується після закінчення договору повністю або частинами -  щотижня чи кожного дня.

Мішель Фішер, менеджер з персоналу компанії Liverpool Victoria вважає стимулювання тимчасових спеціалістів необхідністю. «Оплата праці надається за виконану роботу, а бонуси – за те, як вона зроблена», - стверджує пан Фішер. Це свого роду вдячність з боку керівництва. Якщо людина старанно і якісно виконала поставлені перед нею завдання, їй обов’язково треба подякувати.


Не лише в грошах щастя

Традиційні схеми мотивації тимчасового персоналу сьогодні досить  недосконалі. Успішні керівники вважають доцільним розробляти окремо системи мотивації для такого виду працівників. Наприклад, якщо отримання вчасної винагороди за виконану роботу – це основне завдання тимчасового працівника, слід якнайбільше спростити механізм отримання ним коштів. У роздрібній торгівлі можна заохочувати продавців знижками, подарунковими сертифікатами. Зручний графік, впевненість у майбутньому працевлаштуванні буде гарною мотивацією для сезонних працівників.


Пам’ятка HR директору

1. Створіть такі умови, де тимчасові працівники відчувають свою значущість, будьте їм вдячні.

2. Однаково відносьтеся до всього персоналу компанії.

3. Заохочуйте прояви ініціативи тимчасових фахівців.

4. При можливості, організуйте професійне навчання.

5. Конкретно визначте обов’язки тимчасових працівників.

6. Нехай вони відчують, що є частиною команди і роблять спільне діло для компанії.