Давоський формат. Як у світі змінюються погляди на навчання
Формулу успішної економіки можна описати просто: застосування знань і вмінь у потрібний час і в потрібному місці. Сьогодні вся світова спільнота має безпрецедентні можливості ділитися кращим досвідом у сфері розвитку навичок. Тема навичок опинилася в центрі уваги Всесвітнього економічного форуму-2020. У концентрованій формі оцінити нові вектори дозволяє аналітична стаття «Сотні мільйонів працівників потребують перекваліфікації. З чого почати?», підготовлена до цьогорічного заходу. Отже, під яким кутом учасники форуму в Давосі дивляться на навчання та роль держави в цьому процесі?
Основні тези можуть бути зведені до таких:
- Мільйони працівників мають бути перекваліфіковані, тоді як майбутні працівники повинні бути готові до роботи, яка нині ще не існує.
- «М'які» навички будуть настільки ж важливими, як і «тверді» або технічні.
- Приватний та державний сектори мають співпрацювати, щоб долати виклики повною мірою.
Завдання перекваліфікації мільйонів працівників на перший погляд може здатися непосильним.
Передбачається, що лише до 2022 року 75 млн робочих місць, ймовірно, будуть розподілені між 20 великими економічними блоками, тоді як 133 млн нових з'являться в галузях, які сьогодні тільки лише набирають вагу. За підрахунками, майже дві третини дітей, які розпочали навчання в 2016 році, очевидно, виконуватимуть роботи, які раніше не існували.
Отже, які є варіанти здійснення підготовки завтрашньої робочої сили з одночасною перекваліфікацією сотень мільйонів людей, чия робота еволюціонує та змінює свій характер?
До вашої уваги чотири способи того, як лідери бізнесу можуть вирішити проблеми, пов’язані з невідповідністю цифрових навичок потребам роботодавців (digital skills gap).
1. Здобувати знання протягом життя
Нам здається, що цифрові навички набуваються разом з інформаційно-телекомунікаційними знаннями в школі чи коледжі, технологічна грамотність у широкому сенсі це те, що має значення.
Оскільки нові технології змінюють наші будні, вони також відкривають нові способи передачі цих навичок. Наприклад, платформа BT's Skills for Tomorrow пропонує безкоштовні онлайн-курси або традиційні заняття face to face.
Але розвивати слід не тільки цифрові навички. Дослідження доводять, що разом із зростанням попиту на математику, обчислювальну техніку та аналіз даних, зростає потреба в людських якостях, таких як творчість, критичне мислення, вміння вести перемовини та переконувати.
2. Починайте раніше
Вже сьогодні потрібною стає культура, яка сприяє розвитку так званих м'яких навичок.
Навчання протягом життя та постійне підвищення кваліфікації можуть гарантувати, що персонал готовий до змін, він готовий користуватися новими можливостями. Тут також є місце для реверсивного наставництва, коли випускники вузів зможуть допомогти в опануванні новими технологіями своїм керівникам.
Навчання на виробництві може стати важливішим, ніж традиційна (формальна) освіта. Компанії, зокрема Apple, Google та IBM, відходять від необхідності здобуття освіти в коледжі (college degrees) для працевлаштування в їхній компанії..
3. Сприяйте інклюзивності
Такі програми можуть допомогти усунути ще один цифровий розрив - гендерний. Звіт Європейської комісії показав, що жінки менш зацікавлені у вищій освіті, робочих місцях чи підприємництві в цифровому секторі.
Ми повинні подолати стереотипи та сприяти отриманню освіти жінками, які планують вести бізнес. За таких умов розрив між жінками і чоловіками скоротиться з наступом Четвертої промислової революції. Тут порівняно невеликі ініціативи можуть мати велике значення. «Code First: Girls» пропонують безкоштовні чотиримісячні програми програмування (написання кодів) для жінок будь-якого віку та запрошують їх на співбесіду, коли вони закінчать навчання.
4. Об’єднайте сили з кількома зацікавленими сторонами
Деякі партнерські відносини вже напрацьовані. Приміром, Future.now – це нова коаліція провідних компаній, куди входить банківська група BT та Lloyd's Bank, а також громадські організації, які працюють спільно з урядом для активізації ініціативи в галузі цифрових навичок Великобританії. Коаліція прагне подолати розрив між пропозицією цифрових курсів та відсутністю людей, які їх могли проходити – чи то тому, що вони не знають, з чого почати, чи тому, що їм бракує мотивації.
В іншому випадку понад 200 компаній, включаючи ABB, Facebook, Microsoft, Nestlé, BT та Vodafone, створили коаліцію «Alliance for YOUth», яка готує людей до професії.
Звичайно, невідповідність між навичками й потребою в них може бути набагато більшою, ніж ми думаємо. Протягом 20 років 90% усіх робочих місць потребуватимуть цифрових навичок. Постійно виникають нові потреби не лише в очевидних сферах, таких як кібербезпека, а й у таких сферах, як етика, регулювання та конфіденційність.
У своєму новому Маніфесті в Давосі Всесвітній економічний форум інформує, як компанії, уряди та громадянське суспільство мають об'єднатися для покращення ситуації в світі.
Керівники всіх рівнів повинні запитати себе: «Як моя організація може зробити більше? З ким ми можемо об'єднати зусилля, щоб забезпечити нашим громадянам у майбутньому достойні умови праці?»
Джерело: https://www.dcz.gov.ua/novyna/davoskyy-format-yak-u-sviti-zminyuyutsya-poglyady-na-navchannya