8 кроків до успішної комунікації на фірмі

Висока якість спілкування допомагає в реалізації професійних цілей, які поодинці досягти не можливо. Щоб діяти ефективно, вам потрібно навчитися надавати інформацію в зрозумілій формі і бути відкритим для конструктивної критики. Наполегливість і впевненість в собі також дуже важливі.

Навички спілкування

Знання та кваліфікація - це ще не все. Для досягнення поставлених цілей слід також розвивати «гнучкі» навички, такі як комунікативність.

У відносинах з колегами і підлеглими особливе значення мають:

- формулювання чітких повідомлень - якщо ви хочете, щоб вас правильно зрозуміли, ви не можете попросити співрозмовника вгадувати, що ви мали на увазі. У ваших інтересах надавати інформацію в зрозумілій формі. Необхідно вчитися цьому, особливо якщо ви збираєтеся займати керівні посади в майбутньому. Інакше буде дуже складно спілкуватися з підлеглими;

- активне слухання - переконайтеся, що ви правильно зрозуміли співрозмовника. Зробити це можна, наприклад, перефразовуючи затвердження. Завдяки такому навику ви мінімізуєте ризик непорозуміння і допоможете запобігти конфлікти, які впливають на атмосферу, що склалася на робочому місці;

- конструктивна критика - іноді вам доводиться сказати співробітникові, щоб він більше часу приділяв своїх обов'язків. Така необхідність виникає не тільки, коли ви займаєте керівні посади. Вам не слід робити догану або зауваження на загальних зборах або в присутності інших підлеглих. Щоб застереження дало бажаний ефект, потрібно відкинути емоції, звернутися до конкретних подій і назвати вагомі аргументи. Також корисно подумати про те, як вирішити проблему або виправити помилку разом;

- вирішення конфліктів - бажаючи насолодитися дружньою атмосферою на робочому місці, ви покращуєте свої навички посередництва. Наприклад, ви вчитеся контролювати емоції, які ускладнюють прийняття раціональних рішень. Для вас важливо визнати помилки, які були допущені. Завдяки цьому ви зможете знайти вихід зі складних і неприємних ситуацій;

- прийняття твердої позиції - в рішенні проблем і непорозумінь велике значення має здатність висловлювати свою думку таким чином, щоб не образити іншу людину. Це варто розвивати, наприклад, кажучи, які емоції викликає у вас та чи інша ситуація, слова співробітника і т. д.;

- ведення переговорів - в досягненні угоди з колегами, керівниками і клієнтами, знання методів ведення переговорів також допомагає. Завдяки цьому ви можете, наприклад встановити умови співпраці, які будуть зручні обом сторонам;

- управління невербальними сигналами - важливим навиком міжособистісного спілкування є також контроль над мовою свого тіла. Варто пам'ятати, що співрозмовники можуть оцінити вас через призму виразів обличчя, міміки, тону голосу або пози. Потрібно бути обережним, щоб не бентежити людей;

- адаптація до умов, що переважає в групі - вступаючи в нове середовище, ви повинні поважати правила, які там переважають. Якщо ви їх не приймете, доведеться шукати інше місце роботи. В іншому випадку ви можете погіршити відносини з колегами і начальством.