NonViolent Communication або ненасильницьке спілкування на роботі - навіщо це потрібно?

На роботі ви хочете мати хороші контакти з іншими. Мова йде не лише про ввічливе спілкування, але і про повагу та співробітництво. Часто у вас зовсім немає бажання брати участь в змаганні між колегами по роботі, це напружує і зовсім не мотивує вас. Якщо хтось говорить з вами погано, часто навіть агресивно, ви відчуваєте не тільки несправедливість, але навіть сором і печаль. Все це впливає на те, як ви виконуєте свої обов'язки.

Сьогодні ідея NonViolent Communication (NVC), тобто ненасильницького спілкування, все частіше використовується в багатьох компаніях. У неї є багато переваг, які ми розглянемо в даній статті.

Ідея ненасильницького спілкування була розроблена американським психологом Маршалом Розенбергом, і її головна мета - чесне, справжнє спілкування, яке має багато переваг.

Чому ненасильницьке спілкування необхідне в роботі?

Всі співробітники піклуються про професійний успіх. Кожна людина повинна заробляти на життя. Звичайно, чим більше грошей ви отримуєте, тим краще. Тому ви іноді змагаєтеся - за кращу вакансію, премію, клієнта. Ви забуваєте про співпрацю, між вами виникає нездорова конкуренція. Навіть думки про роботу викликають стрес і нервозність. Співробітники не можуть нормально спілкуватися, проявляють неповагу, часто навіть досягають словесної агресії, яка може бути настільки ж болючою для деяких людей, як і фізичне насильство.

Виконуючи обов'язки, ви чекаєте реакції у відповідь, хочете знати, що добре, а що погано у вашій діяльності. Замість цього - отримуєте дуже негативний feedback. Навіть не тому, що ви все зробили неправильно. Просто людина, яка повідомляє про помилку, хоче, щоб ви відчували себе погано. Іншими словами, вона говорить, що помилки уже не можна виправити, часто фокусує свою увагу виключно на поганих аспектах, навіть якщо багато інших завдань ви зробили ідеально.

Все це викликає дедалі більше розчарування, люди не можуть співпрацювати один з одним, єдине, що відбувається тоді, - це нездорова конкуренція. Однак компанія в такій ситуації програє. Командна робота дуже важлива, і поєднання навичок співробітників може допомогти досягти успіху. Але якщо ви не можете нормально розмовляти, ставитеся один до одного без поваги, важко очікувати результативного співробітництва.

Тому ненасильницьке спілкування просто необхідне в роботі. У той же час, впровадження такої ідеї не означає, що раптово зміниться все, і ви станете співпрацювати без будь-яких проблем. Конфлікти завжди будуть відбуватися там, де працює команда. Проте, ненасильницьке спілкування означає, що, як тільки виникають проблеми, вони вирішуються шляхом win-win (коли обидві сторони залишаються у виграші).

Ненасильницьке спілкування - що робить його складним?

Ненасильницьке спілкування є складним, тому що воно вимагає усунення певних повсякденних звичок, які ви часто не усвідомлюєте. Отже, NVC може бути досить нелегким. Що робить його таким?

1. Звичка оцінювати іншу людину - зазвичай ви оцінюєте інших з вашої точки зору, не намагаєтеся зрозуміти і утримуватися від судження, навіть коли справді не розумієте, чому людина поводиться таким чином.

2. Вимагати - часто людям простіше чогось вимагати, ніж попросити.

3. Оцінка моральності - це дуже індивідуальне питання, і ви обов'язково повинні утриматися від цього.

4. Порада - звичайно, радити непогано, якщо хтось просить вас про це. Однак часто трапляється так, що люди радять іншим, як зробити щось краще або як вирішити проблему, хоча їх насправді не просили про це. Людина не знає ситуацію повністю, і такою поведінкою лише показує своє зневажливе ставлення до колег.

5. Порівняння з іншими - таке ставлення ніколи не принесе хорошого результату, особливо на роботі. Воно може призвести до розчарування і створити непотрібну напругу.

6. Нав'язування свого способу виконання завдань - просто тому, що вам підходить такий спосіб або методика роботи, не означає, що вони єдино вірні. Нав'язування власних поглядів є поганою практикою.

7. Конкуренція - трапляється, що співробітники конкурують, навіть коли теоретично їм нема за що змагатися. Припустимо, що колектив ділить між собою завдання. Хто виконує яку частину не має значення, тому що важливий кінцевий результат усього завдання. Зрештою, можуть бути співробітники, які захочуть виконувати більше, «брати» щось додатково, в надії, що керівництво помітить, скільки роботи вони виконали.

Що дає nonviolent communication?

Ненасильницьке спілкування має багато переваг. По-перше, завдяки цьому колеги починають слухати один одного і розуміти. Вони не засуджують, не критикують необгрунтовано, має місце тільки конструктивна критика.

Завдяки слуханню і розмовам колеги починають розуміти свої потреби, конкуренція перетворюється в співробітництво. Люди стають спокійнішими, у них росте мотивація до роботи, вони більше ідентифікують себе з компанією.

Ненасильницьке спілкування також забезпечує взаємну повагу, не дозволяє нікому відчувати смуток або сором при розмові з іншою людиною. Воно вчить вас, як висловити особисту думку, як перестати говорити «так», якщо ви насправді думаєте «ні».

У той же час співпраця і взаємоповага означають, що немає ніякого способу покласти відповідальність за свої дії на когось іншого.

Співробітники не оцінюють один одного, їх feedback позитивний і конструктивний, вони успішно працюють в команді і мотивовані на роботу. Немає факту домінування, і всі просто відчувають себе добре в тому місці, де вони знаходяться.