В українців зросли шанси працевлаштуватися у Польщі: роботодавці почали частіше шукати україномовних

У другій половині 2022 року кількість запитів від польських роботодавців на працівників зі знанням української мови перевищувала 1000 на рік. До того ж кілька років тому показник у середньому становив 200-250, а з початку поточного року тенденція лише посилюється. Про це свідчать дані міжнародного агентства з працевлаштування Gremi Personal.

Водночас, за даними Польського економічного інституту, у січні-вересні 2022 року у Польщі зареєструвалося понад 10 тисяч українських компаній.

Загалом у сусідній країні налічується понад 25 тис. бізнесів, у яких щонайменше одним акціонером є українська компанія.

"З серпня 2022 року ми почали фіксувати кількість запитів саме на україномовних працівників. Українці в Польщі бажають працювати з українськими компаніями щонайменше через можливість опинитися у звичному мовному середовищі", – наголосила директор департаменту рекрутації Gremi Personal Анна Джоболда.

За її словами, це також можливість отримати гарну посаду без знання польської мови та працювати за кваліфікацією не нижче, ніж в Україні.

Водночас в українських компаніях також є запит працювати з українцями. Є приклади співпраці із представниками військово-промислового сектору, які перенесли виробництво до Польщі.

Експерт наголошує, що мільйони українців, які зараз перебувають у Європі, звикли до українських продуктів чи сервісів і хочуть продовжувати користуватися ними, навіть перебуваючи за кордоном. З огляду на це бізнес починає реагувати, здійснюючи зовнішню експансію на нові ринки.

Однак запити від таких компаній мають свою специфіку. Наприклад, менеджерів з продажу шукають серед поляків чи українців, які добре володіють польською мовою. Якщо робота не потребує зовнішньої комунікації, українські компанії прагнуть наймати громадян України.

Варто зазначити, що нещодавно на польський ринок вийшли "Нова пошта", Rozetka, Haski Managment. Також анонсували відкриття monobank, "Дія.Бізнес", "Документ", мережа GastroFamily ("Білий налив", БПШ, Mushlya), ресторани "Чорноморка", "Галя Балувана", "П'яна вишня", Gaga, торгові марки "Три ведмеді". "Лімо", Spell Chocolatе тощо.

За даними Gremi Personal, через війну понад 5 млн українців виїхали за кордон. За офіційними даними, з них залишилося в Польщі понад 1 млн. І стільки ж тих, хто приїхав до Польщі ще до початку війни.


Джерело: ubr.ua