Соціальні мережі і робота: як їх поєднувати

Раніше співробітникам у багатьох компаніях було заборонено користуватися інтернетом в особистих цілях під загрозою звільнення, то тепер сувору заборону знято.

Керівництво зрозуміло, що заборонити соцмережі зараз технічно невозможно.У кожного співробітника є смартфон в кишені або планшет в сумці, і дозвіл роботодавця на те, щоб ним скористатися, не потрібно.

Соцмережі активно увійшли в життя і міцно в ній зміцнилися. А як саме здобувачі та роботодавці найчастіше використовують соцмережі? Відповідь на це питання прояснило нове дослідження кадрового порталу HeadHunter Україна.


Як українці шукають роботу

Процес використання соцмереж можна простежити, починаючи з етапу пошуку роботи. Зміна роботодавця - вже стрес, хоча, відповідно до теорії поколінь, представники покоління Y, які сьогодні складають 44% претендентів, які бажають не тільки легко переходити з компанії в компанію, але і кардинально змінювати напрямок діяльності.


Способи пошуку роботи

- монітор вакансії на job-сайтах 82%

- Розпитую знайомих 49%

- Перевіряю вакансії на сайтах компаній 34%

- Робота в соцмережах 21%

- Звертаюся до рекрутингові агентства 8%


Друзі-колеги

Це раніше колеги вкрай рідко ставали друзями, а сьогодні - все навпаки! Швидше дивно зворотне - якщо колеги не "дружать". Зрозуміло, мова йде не про походи в гості один до одного, а про віртуальну дружбу - в соцмережах.

Як показало опитування, лише 16% опитаних зізналися, що не вважають за потрібне додавати людини в друзі лише на тій підставі, що вони колеги. При цьому троє з десяти зізнаються, що додають в віртуальні друзі тільки тих, з ким дійсно склалися дружні стосунки, а більше половини "дружать" з колегами в будь-якому випадку.

При цьому далеко не всі опитані охоче вказують місце роботи на своїй сторінці.


Де ви знаходите інформацію про роботодавця

- На сайтах компаній 18%

- Питаю знайомих 18%

- На job-сайтах 17%

- На сайтах з відгуками про роботодавців 15%

- На сторінках компаній в соцмережах 10%


Підводні камені

Зрозуміло, у використанні соцмереж є і зворотна сторона. Зокрема, кожен третій опитаний зізнався - саме соцмережі відволікають його від роботи.

Примітно, що лише десята частина опитаних зізналися, що можуть повністю зосередитися на робочих завданнях, інші відкладають їх при першій же підвернулася можливості, віддаючи перевагу спілкуванню з колегами, телефонних дзвінків, розважальним порталам і, зрозуміло, соцмережах.

Тобто, роблять висновок автори дослідження, соцмережі можуть як приносити користь (наприклад, служити корисним джерелом інформації), так і відволікати нас від роботи. Але, як би там не було, сьогодні вони настільки щільно увійшли в наше життя, що робота і дозвілля дійсно стали іншими.


Вказуєте ви місце роботи на своїй сторінці в соцмережі?

- Ні 32%

- Тільки тривалі місця роботи 30%

- Так, відразу ж, як влаштуюся на роботу 21%

- Тільки в деяких соціальних мережах 17%


Перед співбесідою "почистіть" свою сторінку

- Соцмережі використовують не тільки претенденти при пошуку роботи, а й роботодавці і ейчари при пошуку співробітників, - зазначила бізнес-коуч Марина Деркач. - Тому після співбесіди будьте готові до того, що "в гості" на вашу сторінку неодмінно заглянуть. В першу чергу будь-якого роботодавця зацікавить наявність відгуків про попереднє місце роботи: якщо ви на своїй сторінці розмістили есе, з яким гуркотом грюкнули дверима на попередньому місці роботи, з новим місцем можете відразу попрощатися.

Також ейчари звертають увагу на занадто відверті фото, різкі висловлювання (в тому числі і політичні), ненормативну лексику. З огляду на все вищесказане, рада очевидний: перед тим як впритул приступати до пошуку роботи, почистіть власну сторінку в соцмережі. Якщо з деякими фото або постами ви розлучатися не хочете, хоча б обмежте до них доступ.

Днями сайт rabota.ua проаналізував вакансії за кордоном для українців в останні роки і оприлюднив цифри. Виявилося, що якщо в 2014-му на сайті в цій рубриці було представлено 10,6 тис. Вакансій, то в 2015-му - 25,9 тис., В 2016-м - 35,9 тис., В 2017-м - 39,7 тис. за підсумками минулого року число вакансій скоротилося до 29,2 тис., але аналітики сайту пояснили це тим, що роботу все частіше пропонують за рекомендаціями і через соцмережі.


Тільки цифри

- Дев'ять з десяти компаній використовують соціальні медіа при наймі персоналу і кожному третьому кандидату відмовляють через негатив, отриманого з інформації в профілі.

- 14,4 млн осіб в світі знайшли своє нинішнє місце роботи саме завдяки соціальним медіа.

- Дев'ять з десяти роботодавців вважають, що кандидати повинні зробити свої профайли більш "дружніми" для рекрутерів.

- Близько половини компаній моніторять інформацію про потенційного персоналі в Facebook.


Джерело: https://kp.ua/life/632792-sotsyalnye-sety-y-rabota-meshauit-yly-pomohauit