Як ввести нового співробітника «у посаду»?
Якщо від самого початку не пояснити новому співробітникові усе, що пов’язано з його посадою, він замучить вас нескінченними запитаннями. Він витрачатиме на це не лише свій, але й ваш час.
Без відповідного плану введення в посаду ви все пояснюватимете новому співробітникові нечітко і непослідовно, торкаючись то однієї, то іншої сторони його майбутньої діяльності. В результаті якісь важливі моменти можуть бути випущені з уваги, не виключені і помилки. Несистемне, нелогічне введення в посаду обернеться згодом неефективною роботою нового працівника.
Всього цього можна уникнути у тому випадку, якщо ви від самого початку чітко, ясно і послідовно поясните новому співробітникові, що він повинен робити. В результаті ви:
- позбавите нового співробітника від необхідності ставити надто багато питань;
- істотно понизите ступінь ризику, пов’язаного з неправильними діями нового співробітника через незнання яких-небудь питань;
- зможете застрахуватися від таких помилок, які можуть обернутися для вас в майбутньому великими матеріальними збитками;
- допоможете новому співробітникові відчути свою причетність до загальної справи;
- дасте йому можливість швидше вязтися до роботи і досягти максимально ефективної трудової діяльності.
Вам потрібно буде показати новому співробітникові виробниче або службове приміщення, а також вирішити низку адміністративно-технічних запитань. Необхідно пояснити новачку:
1. де можна пообідати;
2. де і коли можна випити чаю або кави (якщо це практикується на вашому підприємстві);
3. де що знаходиться у тому чи іншому приміщенні;
4. чи можна у вас палити і де;
5. де знаходиться туалет;
6. коли, де і як виплачуватиметься зарплата;
7. кому і яким чином слід повідомляти про хворобу або вимушену відсутність на робочому місці (наприклад, секретареві по телефону);
8. де можна поставити автомобіль (якщо в цьому є необхідність);
9. що робити у разі виникнення пожежі і т.п.
Цей перелік можна було б продовжити. Запишіть ті пункти, які мають найбезпосередніше значення для вашого виду бізнесу.
Вводячи нового співробітника в посаду, можливо, слід ще раз нагадати йому основні умови трудового договору. Ви, швидше за все, порушували ці питання під час співбесіди. Йдеться:
1. про оплату праці;
2. про матеріальне стимулювання;
3. про вирахування із зарплати;
4. про час роботи;
5. про наднормову роботу;
6. про відпустку;
7. про компенсацію витрат;
8. про святкові дні;
9. про оплату лікарняних листів;
10. про дотримання трудової дисципліни;
11. про особливі умови і характер роботи.
Перш ніж розповідати новому співробітнику про деталі його роботи, розкажіть йому про свою комерційну діяльність в цілому. Йому, очевидно, корисно буде дізнатися:
- чим займається ваше підприємство;
- які види товарів або послуг воно пропонує;
- хто належить до ваших клієнтів;
- як працює ваше підприємство в цілому, і чому ви проводите саме ту чи іншу політику;
- який імідж ви хочете створити своєму підприємству (наприклад, чи є ваше підприємство традиційним, або ж воно розробляє нові технології);
- хто є вашими конкурентами, і за рахунок чого вам вдається випереджати їх;
- що ви думаєте про підприємницьку діяльність і чого чекаєте у зв’язку з цим від своїх співробітників;
- які стосунки і традиції склалися у вашому трудовому колективі.
Тепер новий співробітник може ставити питання, які цікавлять його. Не забудьте розповісти новачку про основні правила внутрішнього розпорядку. Обов’язково поясніть йому, на чому засновані дані правила. Постарайтеся записати ті основні питання, на які необхідно звернути увагу нового працівника..
Що слід робити після введення в посаду
Введення в посаду нового співробітника займає від одного дня до декількох тижнів.
Не слід забувати про те, що спочатку все йому буде в новинку. Не втрачайте нового співробітника з поля свого зору.
Нехай новачок не боїться зайвий раз поставити питання, що його цікавить.
І ви, і новий співробітник рівною мірою зацікавлені в тому, щоб він швидше влився у новий трудовий колектив. Не варто сподіватися на те, що новачок відразу усе запам’ятає і освоїть. Наберіться терпіння!
Надайте новому співробітникові постійну допомогу і підтримку. Він набагато краще впорається зі своїми посадовими обов’язками, якщо відчує себе частиною єдиної команди.
Якщо новий співробітник добре засвоїв принципи вашої роботи і зрозумів, що від нього потрібно, він починає переживати відчуття підвищеної відповідальності. Поступово він стане дуже корисним членом вашого трудового колективу.