Без ліцензії, але зі страховкою: в Україні хочуть змінити правила для таксистів

В Україні знову хочуть упорядкувати роботу таксистів, більше 90% яких працюють в тіні. Міністерство інфраструктури України вже підготувало відповідний законопроєкт, який зараз знаходиться на громадському обговоренні. Про це повідом голова відомства Владислав Криклій на своїй сторінці в Facebook.

"У проєкті закону враховані всі недоліки законодавства, через які за ринком пасажирських перевезень відсутній належний контроль. <...> Наразі в Україні працює багато служб таксі. За останніми підрахунками кількість людей, які здійснюють перевезення пасажирів на таксі, сягає 220 тисяч, що становить 1,1% від економічно активного населення країни. При цьому, зауважу, левова частка перевізників надають послуги незаконно, оскільки не мають ліцензії або не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності. Їх кількість сягає 98% ", – написав Криклій.

За підрахунками профільного міністерства, щорічний оборот ринку внутрішніх перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення становить близько 40 млрд гривень на рік.

"За весь час існування служб таксі бюджет України недоотримав величезні кошти і продовжує відчувати дефіцит. Новий законопроєкт повинен виправити цю ситуацію і вивести пасажирських перевезень з тіні", – додав чиновник.

Зокрема, законопроєкт передбачає такі зміни:

  • скасування ліцензування для таксі і заміну його на повідомлення про початок такої діяльності;
  • чіткий поділ понять "таксі" і "перевезення пасажирів на замовлення";
  • можливість ведення діяльності в сфері перевезень пасажирів на основі патенту, який можна придбати терміном на один місяць або рік;
  • забезпечення надходжень податків і зборів від ведення такої діяльності (оцінюється в близько 800 млн грн на рік);
  • обов'язкове страхування для пасажирів;
  • створення умов для чесної і прозорої конкуренції.

У відомстві впевнені, що нові правила підвищать якість послуг і безпеку перевезень.

"Я переконаний, що якість послуг і безпека вийдуть на новий рівень, якщо перевізники стануть відповідальними й працюватимуть відповідно до закону. Легалізація ринку таксі та автоперевезень в Україні – це ефективний крок не лише до поповнення держбюджету, розвитку галузі та створення нових робочих місць, а й до європейського майбутнього", – заявив Криклій.

Нагадаємо, раніше в 2020 році таксі в Україні дозволили їздити смугою для громадського транспорту. Правда, стосується це нововведення тільки ліцензованих перевізників.


Джерело: https://www.segodnya.ua/ua/economics/transport/bez-licenzii-no-so-strahovkoy-v-ukraine-sobralis-izmenit-pravila-dlya-taksistov-1468803.html