Корисні поради для тих, хто прагне справити гарне враження на співбесіді
Пошук роботи завжди був дуже відповідальною і непростою справою в плані проходження співбесід. Зараз, під час кризи, коли багато хто страждає від скорочень, здатність “зачарувати» інтерв’юера важлива навіть у декілька разів більше. І якщо вас запросили на співбесіду, це означає, що ви вже чимось притягнули увагу роботодавців.
Тепер уся справа за вашою харизмою і вмінням поводитися, адже від особистої зустрічі з фахівцем по найму персоналу залежить ваше майбутнє у прямому розумінні слова. Все у ваших руках, головне - нічого не зіпсувати. Впевнені у собі? Тоді ознайомтеся з рядом помилок, які в жодному разі не можна допускати під час співбесіди, якщо хочете бути прийнятими в команду компанії, в якій проходите інтерв’ю.
- Не скаржтеся на складну дорогу до офісу або недостатню кількість паркувальних місць. Стриманість і ввічливість в цьому випадку - ваші козирі, а враження(навіть найнегативніші) залиште при собі. Раз вже ви прийшли на співбесіду, значить, вам потрібна ця робота. Так що доведеться потерпіти і не дуже зручний маршрут, і нестачу місця на стоянці.
- Ніколи і за жодних обставин(навіть якщо дуже симпатизуєте тому, хто проводить співбесіду) не критикуйте своїх попередніх роботодавців, і фірму, на яку працювали. А якщо ви несхвально висловлюєтеся про колишнє місце роботи і співробітників, де гарантія, що під час наступного пошуку ви не почнете обливати брудом цю фірму(у якій проходите конкурс зараз). Кому потрібні такі працівники?
- На найпершому етапі співбесіди утримайтеся від випитування деталей щодо умов роботи, таких як стан офісу, наявність буфета, існування медичної страховки і компенсації витрат на навчання. Це обговорюватиметься в одному з подальших турів інтерв’ю, а поки що краще сфокусувати увагу на посаді і самій організації.
- Роботодавцям потрібні люди, які з радістю і ентузіазмом робитимуть свою роботу. Скиглії нікого не цікавлять. Так що не радимо благально дивитися на інтерв’юера і усім видом показувати, що вам дуже потрібна ця робота. Звичайно, відсутність зайнятості не приносить багато радості, але зображувати відчай немає необхідності. Впевненість у собі і позитив - ось «правильний» настрій.
- Якщо вам поставлено питання, обдумайте його і сформулюйте в думці адекватну відповідь замість того, щоб відповідати, не подумавши. Якщо інтерв’юер починає питання словами “Розкажіть мені, як би ви”., - він чекає від вас реакції на нестандартну ситуацію, цікавий варіант виходу зі становища. В даному випадку тайм-аут і кілька хвилин на роздуми зіграють тільки на вашу користь. За цей час ви зможете сконцентруватися і продумати, що такого розумного і креативного відповісти. А молоти нісенітницю і говорити перш, ніж думати, краще, під час «базікання ні про що” в компанії друзів.
- Спілкуючись з роботодавцем або фахівцем з підбору персоналу, концентруйтеся лише на розмові. Відключіться на час розмови від усіх сторонніх думок, інакше ви ризикуєте потрапити «на гачок». Зазвичай інтерв’юери - відмінні психологи, і вони тут же відчують, що ви думками десь далеко. Це створить враження, що посада, компанія, та і сам співробітник відділу кадрів вам мало цікаві. А для чого фірмі незацікавлені співробітники?
- Частенько той, хто проводить співбесіду, намагається змусити претендента відчути себе досить розкуто. Але контролюйте себе і те, що ви говорите. Не забувайте, що це інтерв’ю, і вас перевіряють з допомогою усіляких методів, щоб піймати і змусити проявити свої слабкості. Як би легко і приємно вам не було, не забувайте, де ви, і з ким спілкуєтеся.
- Навіть якщо запрошення на цю співбесіду - перше за декілька місяців, не розповідайте про це роботодавцю. Дайте зрозуміти, що знаєте собі ціну, і що у вас є й інші пропозиції, але вам цікава саме ця посада і ця компанія.
Здається, що ці поради описують очевидні правила поведінки, і так відомі усім більш- менш вихованим людям. Але практика показує, що деякі люди не в курсі навіть таких елементарних моментів, і своїми діями або словами доводять інтерв’юерів до шокового стану. Так що читайте і мотайте на вус. Бажаємо успіхів в пошуку роботи!