"Хмарний рекрутмент" - майбутній спосіб найму співробітників

На самому початку XX століття рибопереробні підприємства, що працювали на фултонському рибному ринку в Манхеттені, рано вранці відчиняли свої ворота перед натовпом робочих. Їх швидко перевіряли і багатьох наймали на денну роботу. З тих пір в принципах працевлаштування мало що змінилося. Роботодавці поміщають в мережі або друкованих виданнях оголошення про вакансії, фігурально відкриваючи двері перед претендентами. А потім перевіряють тих, хто відгукнувся, і відбирають серед них найбільш підходящих.

Але все змінюється, якщо найбільш талановиті здобувачі відмовляються від такої моделі взаємодії з потенційними роботодавцями, пише американський hr-експерт Ліз Райан на Businessweek.com. І тоді їм доводиться відкривати для себе альтернативу бюрократичним методикам найму працівників - "рій (спільноти) талантів" (Talent Hive). Це групи людей, зацікавлених в конкретному роботодавцю (тому що вони самі шукають роботу, або їм просто цікава його сфера діяльності, або їм подобається певний продукт або послуга, яку надає організація) і бажаючих підтримувати з ним двосторонній зв'язок.

Найпростішим прикладом подібного "рою" буде сторінка компанії в Facebook або її група в LinkedIn або Viadeo. "Рої талантів" затребувані, оскільки їх легко створювати і контролювати. До того ж двосторонні і групові комунікації полегшують компаніям знайомство з потенційними співробітниками (в тому числі з тими, хто в даний момент працює на конкурентів) навіть якщо у них немає відкритих вакансій.

Щоб стати повноцінним "роєм талантів", мережеве співтовариство роботодавця повинно відповідати чотирьом вимогам.


Прихильність.

Рій талантів повинен надавати учасникам корисний, актуальний контент (не тільки оголошення про відкриті вакансії, оскільки зовсім не обов'язково ті, хто приєднаються до товариства, будуть перебувати в пошуку роботи в цей момент), щоб вони тримали руку на пульсі і оперативно реагували на пропозиції про працевлаштування.

Спільність.

Багато роботодавців роблять розсилки корпоративних новин, але адресати таких розсилок не утворюють "рій талантів". Справжній "рій талантів" дозволяє своїм учасникам взаємодіяти один з одним в тематичних обговореннях, оглядах товарів і послуг, галузевих прогнозах і багатьма іншими способами. Фактично, подібна активність учасників - це один із способів для роботодавця виявити найбільш компетентних, енергійних, підприємливих і креативних кандидатів на заміщення посади ще до того, як вона стала вакантною.

Приватність.

Двостороння комунікація, пряме спілкування людей з першими особами компанії дозволяє не тільки переконатися в професійних якостях інтересантом, а й забезпечити його лояльність корпорації на тривалий термін. Учасники "рою талантів" можуть стати ефективними провідниками цінностей корпорації, її місії та бренду, якщо компанія буде ставитися до них не за загальним шаблоном, наприклад: "Ваше резюме отримано відділом кадрів. Якщо воно нас зацікавить, ми з вами зв'яжемося ". До того ж нестереотипний підхід до управління «роєм» приверне до нього реальних людей, а не ботів.

Енергетика.

"Рій талантів", наданий сам собі, навряд чи буде особливо корисний для рекрутингових (або маркетингових) цілей корпорації. Щоб ця спільнота успішно розвивалася і перетворилася в надійне джерело якісних кадрів, треба забезпечити в ньому циркуляцію енергії (так само, як і в самій корпорації). Віртуальні івенти, опитування, вікторини, ексклюзивні можливості для учасників поспілкуватися зі співробітниками компанії і її керівництвом, виступити мережевим консультантом - все це дозволить підтримувати "рій" в динамічному стані.


Чи здатний "рій талантів" стати значимою альтернативою (а може і замінником) для традиційних методів найму співробітників? Відповісти на це питання допоможе інше питання. Чи хочете ви, щоб рекрутингові зусилля вашої компанії були зосереджені на роботі з абсолютно сторонніми людьми (які шукають вакансії на великих ресурсах, наприклад) або на тих, хто вже знає ваш бренд і знайомий з вашими споживачами, постачальниками, партнерами і нинішніми і колишніми співробітниками?


Джерело: rb.ru