Не в своїй тарілці…

Нервування щодо співбесід позаду, і довгождане запрошення виходити на роботу - в кишені. Здавалося б, можна радіти. Звичайно, проміжну перемогу відсвяткувати не перешкодить. Але все таки зараз слушний час бути насторожі - можливо, ви схибили і виявилися не там, де хотіли. Що робити? Ледве влаштувавшись, звільнятися? Чи розвести руками і залишитися?

Контрольний замір

Коли ви приходите на нове місце, відчуваєте досить-таки сильний стрес. Воно і зрозуміло - чужі люди, незнайома обстановка, косі погляди, кому від цього буде комфортно? Те, що перший день на новій роботі стане одним з гірших за останній час можна вважати нормою. Посміхатися до посиніння, спостерігати, запам'ятовувати і при цьому зберігати високий рівень концентрації - завдання не з легких, тому не чекайте від першого дня надто хороших емоцій. Вам обов'язково здасться, що Вас ігнорують, щось недоговорюють, не кличуть на обід, не оснастили робоче місце, не представили колективу, і взагалі, схоже, взяли познущатися. Якщо все так, прийміть наші вітання - ви жива людина. Перший день - це все одно, що перший млинець, - а його доля усім нам давно відома... Так що постарайтеся не робити висновків про нове місце відразу після виходу на роботу.
Але в той же час пильність втрачати не варто, списуючи все на початок роботи. Так ви ризикуєте не помітити важливих сигналів - про те, що місце вам не підходить. Для того, щоб зрозуміти куди ви потрапили, в середньому знадобиться від трьох днів до тижня.
Призначте час Х, і зважте все, що було побачено і почуто.

Втікати світ за очі

Підбийте підсумки, розкладіть все на плюси і мінуси. Подумайте, що співпало з вашими очікуваннями, а що ні? Що вам не подобається в новій компанії? Чи влаштовує вас сама робота? Чи не занадто вона проста для вас, або, навпаки, чи немає у вас відчуття, що ви спробували стрибнути вище голови, та ще й без жердини? Якщо відчуття дискомфорту стійке, і ви не бачите себе в цій компанії в перспективі, швидше за все, ви помилилися дверима.
Головне, набратися мужності, зізнатися в цьому самому собі і не злякатися знову вийти "на вулицю". На ринку праці тисячі пропозицій, а ваша кар'єра занадто унікальна, щоб працювати аби де. Так що, ноги в руки, і бігом шукати своє місце. Віднесіться до цього легше: це так же просто як вийти з магазину, в якому вас не влаштовують ціни або якість. Не втрачайте часу! Чому ви постійно і всюди вибираєте комфорт, і не можете потурбуватися про нього там, де вам доведеться проводити левову частку свого часу? Підберіть його так само прискіпливо.

Робота над помилками

Звичайно, поспішне звільнення - це не найприємніший сценарій. Тому, раз вже подібне сталося, потрібно зробити ретельні висновки: детально розкласти по поличках - що саме виявилося не так, з чим не пощастило, а головне - як про це можна було дізнатися заздалегідь. Це дозволить вам надалі уникати таких непорозумінь. На чистому аркуші паперу напишіть свої неприємні враження з першого моменту - від самого приходу на співбесіду, що було не так? Побачите, якими красномовними багато деталей були вже на початку. Після такого аутотренінгу Ви навчитеся читати між рядками, чути між словами й аналізувати незначні на перший погляд факти.

Сім раз відмір

Добре було б, звичайно, не допустити такої ситуації і якнайкраще підготуватися до нової роботи. Не відмовляйтеся зайвий раз зайти в офіс компанії до того, як вийдете на нове місце - чим більше ви побачите, почуєте заздалегідь, тим краще. Зберіть максимум інформації про організацію - з інтернету, від знайомих... Спробуйте поспілкуватися з кимось із майбутніх колег. Зазвичай співробітники палять на сходах, постарайтеся «присусідитися» і поставте мимоволі кілька запитань. Можете прямо змалювати ситуацію - збираєтеся вийти на роботу, проявляєте здорову цікавість. Коли рішення про ваш прийом на роботу прийняте, не соромтеся запитати якомога більше про порядки в компанії. Попросіть показати ваше майбутнє робоче місце, запитайте, де зазвичай співробітники обідають. Важливо все - будь-яка дрібниця може стати останньою краплею на користь вердикту "не моє"!
Принцип "стерпиться-злюбиться", яким багато хто успішно користується в житті, краще не використовувати для роботи, якщо, звичайно, взагалі є можливість вибирати. Працедавець - той же партнер, його потрібно якщо не любити, то хоча б поважати, а без поваги хороших стосунків не побудуєш. Так що якщо сталася "нелюбов" - краще пошукати інше місце роботи.