Як знайти і отримати найкращих фрілансерів

Кадрові питання в великих компаніях вирішуються досить просто - знайти співробітників в штат, які будуть виконувати потрібну роботу, дуже легко. І з такою ж легкістю можна знайти нових співробітників, якщо існуючі зі своєю роботою справляються не дуже добре. А ось, наприклад, зі стартапами все набагато складніше - часом (в силу обставин, в тому числі і фінансових) доводиться розраховувати тільки на талановитих фрілансерів.

Дизайнери, копірайтери, PR-менеджери, промоутери ... Послугами всіх цих фахівців можна скористатися на «вільній» основі. Як вибрати найкращих фрілансерів?

Де шукати?

Перше (і найкраще) - не варто нехтувати зв'язками. Можливо, комусь із ваших друзів, знайомих або колег вже доводилося користуватися послугами фрілансерів, і вони зможуть порекомендувати вам конкретних фахівців потрібного профілю. Це найшвидший і зручний спосіб вирішення проблеми.

Якщо ж шлях найменшого опору недоступний, то до ваших послуг спеціалізовані соціальні мережі (такі, наприклад, як LinkedIn і Viadeo). Можливість пошуку по попередньому досвіду роботи - просто скарб, особливо якщо ви є фанатом певного бренду. Сміливо шукайте і кличте на співбесіди людей, які працювали над якимись проектами для цікавлять вас компаній.

На неспеціалізованих сайтах (таких, наприклад, як Livejournal.com) теж можна знайти фрілансерів - в спеціалізованих спільнотах. Зверніть особливу увагу на «щоденникові» сервіси, якщо вам потрібні редактори, коректори і копірайтери, - тут ви зможете дуже легко оцінити рівень роботи фахівця (і не тільки по портфоліо).

Процес найму

Незважаючи на те, що фрілансери будуть працювати віддалено, зустрічатися з ними перед початком співпраці обов'язково. Навіть якщо ви вже склали собі приблизний образ людини (і його досвіду), яка хочете отримати якесь завдання, не бійтеся втратити час на зустріч з на перший погляд невідповідним фахівцем. Часом ідеальних фрілансерів можна зустріти абсолютно несподівано.

Окремо варто поговорити про ціну питання. Звичайно, всім хочеться знайти того, хто зробить завдання за мінімально можливу суму. Але не забувайте, що в 99% випадків результат прямо пропорційний розміру оплати. Пам'ятайте, хто платить двічі? Так що якщо хочете співпрацювати з талановитими фахівцями і отримати дійсно якісну роботу з першого разу - не скупіться.

Про що насамперед варто запитати фахівця на інтерв'ю? По-перше, потрібно дізнатися, чи шукає він знайти роботу на повний день. І вас не повинна бентежити позитивна відповідь. У цьому випадку важливо обговорити, чи готовий фрілансер взяти на себе зобов'язання по паралельній підготовці вашого проекту навіть в тому випадку, якщо йому запропонують постійну роботу.

Як найбільш ефективно провести інтерв'ю з "вільним художником"?

Кращими техніками інтерв'ювання фрілансерів є:

- поведінкове інтерв'ю, де питання формуються таким чином, щоб отримати якомога більше фактів і розкрити поведінку фрілансера в тих чи інших ситуаціях з попереднього досвіду роботи;

- інтерв'ю за компетенціями, завдяки якому можна зрозуміти, яким чином співробітник приймає рішення, як планує свою діяльність, як здійснює оцінку результатів.

Цілком логічним у рамках первинної бесіди або в рамках інтерв'ю буде попросити кандидата надати контакти референтів - попередніх роботодавців або керівників, 3-4 контакту буде цілком достатньо. Незайвим буде скласти заздалегідь список питань, які відносяться до роботи референтів.

В якості додаткового інструменту в процесі прийняття рішення можна використовувати тестування (як професійне, особистісне, так і спеціалізоване, які допоможуть оцінити потенційну результативність роботи, які б мотивували чинники, лідерські якості та навички міжособистісного спілкування, а також конкретні професійні навички, які необхідні для даної роботи) .

Всі ці речі допоможуть спрогнозувати, як кандидат буде вести себе при вирішенні робочих завдань.

Якщо говорити про документ, який регламентує роботу фрілансера, то скласти його потрібно максимально докладно і обумовити в ньому всі можливі деталі. Цей документ можна буде виправити і відредагувати в ході роботи - якщо, наприклад, обсяг завдань зміниться (відповідно, зміниться і рівень оплати). Забудьте про звичку орієнтуватися на усні домовленості. А що стосується докладного техзавдання - то воно потрібно в першу чергу вам, щоб на виході отримати те, що ви очікуєте, а не кота в мішку.