Без навичок самопрезентації на співбесіду краще не ходити

Згідно з підсумками дослідження рекрутингової компанії Antal Russia в число основних приводів для відмови претендентам в працевлаштуванні входять слабка підготовка кандидатів до співбесіди і їх неправильна поведінка на інтерв'ю. Причина цього - відсутність навичок самопрезентації.

На жаль, цьому мистецтву не приділяють часу на уроках в школі і на лекціях в інституті, але від того, наскільки ви добре володієте даними інструментом, залежить, чи буде схвалена ваша кандидатура. Те, як ви розповідаєте про власні досягнення та успіхи, дозволяє менеджеру з персоналу скласти про вас повне враження.

Правила поведінки

Переступаючи поріг кабінету, обов'язково посміхніться і привітайтеся. Потім увійдіть і повідомте, на яку вакансію ви претендуєте, повідомте, що вам приємне запрошення на співбесіду. Ваша самопрезентація почалася!

Більше 50% інформації про вас рекрутер почерпне, спостерігаючи за вами - позою, жестами, мімікою ... Почувайтеся в міру вільно. Не варто сідати на край стільця і дивитися вгору (це говорить про невпевненість), що не схрещуйте руки або ноги (так ви демонструєте негативне відношення до того, що відбувається), що не обхоплюйте коліна долонями (вас приймуть за вперту і некомпанійську людину). В ідеалі слід віддзеркалити позу співрозмовника.

Жестикуляція допустима, якщо це допомагає вам краще формулювати свої думки, однак не варто надто вже розмахувати руками, тим більше в небезпечній близькості від особи HR-менеджера. До того ж не слід потирати долоні або пальці - ви справите неприємне враження метушливої людини, зацикленої на матеріальних питаннях. Під час розмови спокійно дивіться в очі інтерв'юеру, не відводьте погляд. Своєю поведінкою ви повинні демонструвати, що ви впевнені, знаєте собі ціну, розумієте вимоги наймача і відповідаєте їм.

Момент знайомства

У вас буде всього кілька хвилин, перш ніж кадровик занудьгує і зупинить вас. Тому про найважливіше треба сказати в першу чергу.

На початку презентації позначте свою професію і основні напрямки діяльності, а також розкажіть про освіту та досвід, підтверджену успішними проектами та відгуками. Дві-три пропозиції створять повну картину ваших досягнень і, головне, позначать ваше позитивне ставлення до них. Наприклад, замість безликої фрази: «Я прийшов працювати в компанію» використовуйте такі слова: «Я виграв конкурс для молодих фахівців і отримав можливість реалізувати свої ідеї в фірмі N».

Час на вердикт

У наступні п'ять - сім хвилин представник роботодавця повинен прийняти рішення про те, чи зможете ви зайняти вакантну посаду. Отже, самопрезентація повинна переконати його у вашій компетентності.

Особисті якості, про які ви згадуєте, не повинні йти врозріз з професійними досягненнями, а навпаки - підкреслювати їх. Скажімо, ініціативність не зовсім підходить секретарю, зате необхідна керівнику проекту; дисциплінованість - порожня характеристика для творчих людей і відмінна для офіс-менеджерів.

Описуючи компетенції, розкажіть про свій досвід, наприклад, виходу з критичних ситуацій, вирішення складних завдань, виконання певних робіт, тобто опишіть вигоди, які отримає компанія, прийнявши вас в штат. Якщо в колишній фірмі вам вдалося підвищити ефективність діяльності відділу або запропонувати методи взаємодії з клієнтами, які дозволили підвищити прибуток, неодмінно згадайте про це.

В процесі самопрезентації ні в якому разі не варто говорити про особисті проблеми, фінансові труднощі - слухаючи ваші нарікання, рекрутер, не виключено, вирішить, що ви хочете викликати жалість і випросити велику зарплату. Крім того, не слід поливати брудом колишнього наймача, адже, на думку менеджерів по персоналу, згодом ви так само невтішно будете відгукуватися і про цю компанію.

Пам'ятайте, що на співбесіді кадровик оцінює укупі ваші особисті характеристики і професійний капітал, адже кожен наймач прагне відшукати ідеального претендента. Оволодівши навичками самопрезентації, ви легко доведете, що ваша кандидатура - найкраща.