Коли на ринку праці з'являється більше вакансій, а коли - активізуються шукачі

Пошук роботи - завжди процес нелегкий. Моніторинг вакансій, розчарування від зарплатних пропозицій деяких роботодавців, співбесіди, очікування зворотного зв'язку від HR-менеджера і рекрутера (який, на жаль, часто взагалі може бути відсутнім) - все це далеко не найприємніші моменти. Як же можна полегшити свою долю? Вибрати відповідний час. Адже ринок праці також функціонує за законами сезонності і циклічності. Отже, коли ж на ринку праці з'являється більше вакансій, а коли - активізуються здобувачі?

1. Перша хвиля активності роботодавців починається в лютому. Новорічне шампанське випито, ялинки прибрані, підсумки підбито і плани на рік складені. У цей час у багатьох компаніях починається реалізація нових проектів, розвиток нових напрямків бізнесу та, як наслідок, - зростає потреба в працівниках.

2. Певна активізація ринку праці відбувається восени, коли закінчується сезон відпусток і з'являються нові робочі місця. Особливо це актуально для бухгалтерів, консультантів, репетиторів, рекрутерів, студентів, співробітників рітейлу і готельно-ресторанного сектора - пропозиції про роботу для них у вересні - на початку жовтня помітно зростають.

3. «Мігрувати» в пошуках кращого роботодавця співробітники також починають в лютому. У цей період остаточно оформлюються бюджети на рік, переглядаються зарплати і мотиваційні програми. На жаль, не завжди результати цих процесів відповідають очікуванням співробітників. І тоді вони починають підшукувати собі нові місця.

4. Наступна хвиля «полювання до зміни місць» починається в серпні - вересні. Можливо, також позначається завершення сезону відпусток, коли з’являється можливість підвести проміжні підсумки і подумати, чи влаштовує поточне місце роботи. А хтось просто відкладав зміну роботи до тих пір, поки не відгуляє оплачувану відпустку.

5. Вибираючи кращий період для зміни роботи, можна спробувати відштовхуватися не стільки від кількості вакансій, скільки від рівня конкуренції. Адже навіть якщо пропозицій про роботу на ринку багато, але і здобувачів на них - хоч греблю гати, все одно доведеться несолодко.

Так, в 2019 році найнижча конкуренція (на рівні 5-6 резюме на 1 вакансію) була в квітні і червні. А ось в листопаді і грудні за робоче місце належало змагатися вже з 7-8 іншими кандидатами. Кінець року - в принципі не найвдаліший час для пошуку роботи. Роботодавці зайняті підбиттям підсумків року, що минає, а ось претенденти якраз дуже активні - позначається і бажання почати новий рік з новою кращою роботою, і традиційно виросли в зимовий період витрати.

Звичайно, в кожній галузі є свої періоди злетів і падінь. Наприклад, здобувачі-новачки активніші в липні і серпні. Вакансії в сфері «Туризм та готельно-ресторанна справа» відчутно зростають в травні і червні, попит на менеджерів з продажу (який в принципі стабільно високий круглий рік) збільшується з лютого по квітень включно, а найбільше варіантів працевлаштування для виробників, аграріїв та будівельників з'являється в березні і квітні.

Однак, незважаючи на всі галузеві та сезонні тенденції, головне, що впливає на швидкість працевлаштування, - кваліфікації конкретного претендента.


Джерело: https://blogs.korrespondent.net/blog/events/4197105/