Ринок праці: чому роботодавців все більше цікавить молодість, а не досвід

На ринку праці посилюється новий тренд- роботодавці прагнуть взяти на роботу новачка і навчити його специфіці діяльності. Але щоб знайти гарне місце, "бідному студенту" доведеться чимало побігати. За даними кадрових порталів, конкуренція серед початківців надвисока: на одне місце припадає 6-15 резюме залежно від професії. Також експерти кажуть, що ринок праці треба перебудовувати.

Незважаючи на такий наплив резюме, кадровики підприємств самі шукають гідних кандидатів. Понад 52% фірм співпрацюють з вищими навчальними закладами, 29% – організовують програми стажувань, 25% – беруть участь в ярмарках вакансій. Проводяться також дні відкритих дверей в компаніях, екскурсії, пропонується гнучкий графік роботи, волонтерські програми.

HR-експерт robota.ua Тетяна Пашкіна каже, що зараз, в умовах дефіциту кадрів за окремими професіями – наприклад, це інженери, технологи, – деякі бізнес-структури готові платити студентам навіть "авансом", сподіваючись згодом виростити з них фахівця. Причина – можуть перекупити конкуренти. Це в підсумку часто виявляється не тільки дешевше, але і ефективніше для бізнесу.

"Простіше навчити новачка, ніж переучувати того, хто вже щось уміє, – розповіла Пашкіна. – Сучасні реалії такі, що навіть 30-річні фахівці, що мають досвід роботи, не завжди підходять для тих завдань, які стоять перед сучасним бізнесом, щоб бути конкурентоспроможними на європейському та світовому рівні. Та й 30-річний чоловік, якому треба утримувати сім'ю, не завжди погодиться на роль рядового менеджера-виконавця, він вже хоче, спираючись на свій досвід, зайняти керівну посаду, щоб більше заробляти.

Наведу приклад: молодик може займатися технічним дизайном, потім підучитися програмуванню і зайнятися 3D-проектуванням. Він більш "діджітальний", має більш високу швидкість навчання новому. Це влаштовує роботодавця, у якого немає часу на довге перенавчання тих, хто старший. Наразі досвід роботи – це не роки, а кількість успішних проектів".

Керівник експертно-аналітичного центру hh.ua Юлія Дрожжина доповнила, що роботодавців особливо цікавлять спеціальності, де відчутніше дефіцит кадрів. Наприклад, банківська сфера, виробництво, АПК.

"Вже не рідкість, коли школярів запрошують на екскурсії на підприємства, в банки, проводять для них майстер-класи, пояснюючи тонкощі професії, – каже Дрожжина. – По-перше, для роботодавців гостро стоїть питання повернення цих сфер в коло інтересів молоді. По-друге, є важливий психологічний момент: часто людині складно поміняти перше місце роботи, де вона стала справжнім фахівцем. Такого працівника трохи важче перекупити конкурентам, ніж людину, яка заради заробітку або кар'єри змінила не одне місце роботи".


Джерело: https://www.segodnya.ua/ua/economics/business/rynok-truda-pochemu-rabotodateley-vse-bolshe-interesuet-molodost-a-ne-opyt-1370688.html