Майже 50% українських підприємців не готові до локдауну, - дослідження

Український бізнес не готовий пережити черговий локдаун цієї осені. У цьому впевнені четверо з десяти опитаних OLX в серпні підприємців. Проте багато хто з них активно переходять в онлайн.

В цілому ж результати опитування, в якому взяли участь 2 тис. Підприємців, показали, що:

  • 29% респондентів, які надають послуги, не відчули впливу коронакрізіса;
  • 22% замовляють продукцію в Україні і не скаржаться на швидкість поставки. Тільки кожен 10-й бізнесмен зіткнувся з тривалим очікуванням товарів в межах країни;
  • 16% підприємців, які замовляють товари з-за кордону, сказали, що поставки стали займати більше часу, а для 3% - вони і зовсім стали неможливими.
  • 42% підприємців вважають, що їхній бізнес не готовий до чергового локдауну.

Інші бізнесмени шукають нові рішення, наприклад:

  • ведення онлайн-магазину;
  • збільшення товарних запасів;
  • інвестиції в рекламні послуги.

Найпопулярніші категорії для ведення бізнесу - продаж одягу та взуття, оренда і продаж нерухомості, автозапчастини, а також дитячі товари.

Щомісячний дохід з урахуванням витрат і податків у 93% онлайн-бізнесів не перевищує 20 тис. Грн. У 5% - від 20 до 50 тис. Грн, у інших на це йде більше 50 тис. Грн.

Кожен підприємець укладає приблизно 17 успішних угод на місяць. Є і рекордсмени - 90-99 виконаних замовлень. Середній показник щомісячних замовлень - 9.

Для 42% підприємців розвиток і підтримку репутації - важлива частина їхнього бізнесу.

Для кожного третього імідж важливіше, ніж прибуток і продажі. А 6% бізнесменів репутація не цікавить.

39% підприємцям важлива екологічність бізнесу. Майже кожен четвертий вважає "екологічність" своїм майбутнім напрямком. А приблизно кожен десятий чекає сприятливої обстановки, щоб запропонувати екоальтернатіву клієнтам.

Більшість бізнесменів самостійно моніторять звернення клієнтів і дають зворотний зв'язок (чат, телефон). Більш полвіни з них спілкуються через смартфон. 68% вважають, що спілкування приносить позитивні враження, 23% відчувають і позитив, і стрес при спілкуванні з клієнтами, 2% відчувають ті чи інші труднощі в комунікації.

Бізнесмени цінують клієнтів за:

  • швидкість покупки;
  • своєчасні відповіді, відкритість і адекватність;
  • довіра до бізнесу і товару;
  • доброзичливість.

Кожен сьомий підприємець дає знижки лояльним клієнтам. А ось кожному четвертому прохання про дисконт не сподобається.

Третина підприємців готові оформляти замовлення в неробочий час, а кожен четвертий - доставлять товар безкоштовно.

Більшість з них дратує, коли клієнт розпитує про товар, а потім не купує його, але багато хто готовий прощати за незабранний з поштового відділення замовлення.

Доброзичливість в спілкуванні також важлива багатьом підприємців. Приблизно третина опитаних будуть переживати через грубе і агресивного спілкування. У той же час, такій же кількості інтернет-підприємцям не важливі відгуки. І тільки 7% респондентів вважають за краще відгук клієнтів, а не рекламу.

Більше половини підприємців бачать сенс від інвестицій в онлайн-рекламу. При цьому багато хто не відмовляється від принципу: "Роби якісно і люди самі прийдуть".

Приблизно третина онлайн-магазинів використовують вбудовані інструменти на платформах, що дозволяють не розголошувати платіжні дані клієнтів і роблять шопінг безпечним. 12% питання безпеки залишають за самим клієнтом.


Джерело: https://ubr.ua/business-practice/own-business/v-ukraine-pochti-50-predprinimatelej-ne-hotovy-k-lokdaunu-issledovanie-4006954