У чому помиляються новоспечені співробітники?
На думку багатьох «молодих і перспективних» співробітників, перший робочий день - це знайомство з колективом, душевні бесіди з чуйним керівництвом, легкі завдання і звичайно ж відкриття гарних перспектив. Насправді все це - лише гра уяви, і в цьому полягає перша помилка новачка.
А робити треба ось як: перший робочий день слід почати зі знайомства з безпосереднім керівником. А потім можна вже перейти до знайомства з усім колективом або (якщо компанія велика) з співробітниками свого відділу. При тому потрібно дуже добре запам'ятати, як кого звати, з ким як вітатися, кого вважати керівником, а кого можна покликати на допомогу або звернутися за порадою.
Перш, ніж приступити до своїх обов'язків, потрібно розібратися, в чому вони полягають. Для цього найкраще скористатися посадовою інструкцією, а якщо її немає - попросити керівника розповісти вам про ваші майбутні обов'язки і завдання на найближчий тиждень або місяць роботи.
Молоді співробітники в основному приходять на роботу з упевненістю, що всі повинні оцінити їх свіжий погляд і неабиякий розум, тому чекають, що їм доручать креативні і відповідальні проекти. Але таке ставлення до роботи вкрай невірне. Адже для більшості начальників молодий співробітник - перш за все, хороший виконавець. Навіть нудну, монотонну роботу доведеться сприймати з радістю - інакше як ви доведете керівнику свою завзятість, наполегливість і цілеспрямованість?
Перший час молодий співробітник зазвичай з натхненням і ентузіазмом виконує поставлені завдання. Через деякий час він починає розуміти, що здатний досягти більшого і хоче покращити для себе перспективи. На цьому етапі головне - не бігти попереду потяга. Потрібно розібратися - чи збігаються погляди співробітника і його керівництва на кар'єрне зростання, а також термін, за який той чи інший співробітник може досягти тієї чи іншої посади. Якщо збігається - чудово, якщо ні - це може привести до зниження захопленості працівника своїми обов'язками, відповідно - до зниження продуктивності його праці. Про яку кар'єру тоді може йти мова?
Трапляються і інші непорозуміння. У перші півроку-рік ніхто не гарантує (і навіть не обіцяє) молодому фахівцеві високих зарплат. Проте, кожен потай на них розраховує. Часто буває так: недовго пропрацювавши на одному місці, молода людина раптово залишає його в гонитві за великими доходами. А коли надії не виправдовуються, початківець починає різко підшукувати нове місце, і так без зупинки. Який результат? Численні записи в трудовій книжці і ніякого професійного розвитку - людина залишається на тій же посаді, яку займала кілька років тому.
Але все - таки найбільше промахів молоді люди допускають в сфері міжособистісного спілкування. Молоді співробітники дуже часто «змішують в одну купу» дружні стосунки з діловими. Керівник може спілкуватися з Вами чемно, доброзичливо, майже по-дружньому, але це зовсім не привід, щоб ображатися на його критику. На жаль, трапляється, що новачки у відповідь на зазначену помилку, починають в буквальному сенсі "з'ясовувати стосунки", як це прийнято в неформальному спілкуванні. Допускати подібне навіть "на перших порах" - нонсенс
Звичайно, вчитися на чужих помилках важко. І дуже непросто завжди все робити правильно. Але краще використовуйте чужий невдалий досвід, ніж набивати гулі самим. Наберіться терпіння, особливо коли кар'єрне зростання спокушає вас і так манить чим пошвидше дійти до верхньої її ступені. Прислухайтеся до порад тих, хто вже не раз спостерігав, яких помилок можна допустити, намагаючись досягти всього і відразу. Прислухайтеся, і постарайтеся їх уникнути!